Στα χνάρια πιθανού αποπληθωρισμού με νέες μειώσεις η Lidl Ελλάς - Το κέρδος από την ιδιωτική ετικέτα

Σάββατο, 16-Σεπ-2023 08:14

Στα χνάρια πιθανού αποπληθωρισμού με νέες μειώσεις η Lidl Ελλάς - Το κέρδος από την ιδιωτική ετικέτα

Του Γιώργου Λαμπίρη


Με την μείωση του πληθωρισμού στα τρόφιμα εφόσον αυτή επιτευχθεί το προσεχές χρονικό διάστημα, θα συμβαδίσει η πολιτική μείωσης στις τιμές των προϊόντων από πλευράς της Lidl Ελλάς. Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ, στο περιθώριο δημοσιογραφικής εκδήλωσης στην οποία έδωσε το παρόν. Ο επικεφαλής της αλυσίδας έφερε ως παράδειγμα την πρόσφατη πρωτοβουλία της Lidl στη χώρα μας να προχωρήσει στη μείωση τιμών σε 200 από τα προϊόντα που πωλούνται στα ράφια της. Συμπλήρωσε ότι η συγκεκριμένη στρατηγική θα συνεχιστεί και το επόμενο χρονικό διάστημα, υπό την προϋπόθεση μείωσης των πληθωριστικών πιέσεων. 

Ερωτώμενος σχετικά με την πορεία της εταιρείας από πλευράς πωλήσεων σε όγκο, σημείωσε ότι και η Lidl Ελλάς έχει επηρεαστεί από την μείωση της κατανάλωσης λόγω της πίεσης που δέχονται τα οικογενειακά εισοδήματα πολλών Ελλήνων λόγω της ακρίβειας. Πρόσθεσε ωστόσο ότι η Lidl καταφέρνει να ευνοείται από το μείγμα των προϊόντων που διαθέτει, τα οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος τους είναι ιδιωτικής ετικέτας. Όπως τόνισε ο Μ. Μπραντενμπούργκερ η πώληση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από πλευράς Lidl Ελλάς ενισχύεται από την υφιστάμενη τάση στην αγορά, όπου ένα σημαντικό μέρος της κατανάλωσης μεταφέρεται από τα επώνυμα, στα αγαθά ιδιωτικής ετικέτας. 

Αναφορικά με την επιβάρυνση που έχει δεχτεί σε παράγοντες κόστους, ο πρόεδρος της Lidl Ελλάς, αναφέρθηκε ειδικότερα στον διπλασιασμό της δαπάνης για την ενέργεια αλλά και στο μεταφορικό κόστος που επιβαρύνει την διακίνηση των προϊόντων σε συνδυασμό με τα αυξημένα επιτόκια από πλευράς Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Να θυμίσουμε ότι την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, πραγματοποίησε την τέταρτη διαδοχική αύξηση κατά 25 μονάδες βάσης και δέκατη συνολικά από τον Ιούλιο του 2022 όταν ξεκίνησε την εκστρατεία της για να χαλιναγωγήσει τον πληθωρισμό. Το επιτόκιο της ΕΚΤ στη διευκόλυνση αποδοχής καταθέσεων ανήλθε σε ιστορικό υψηλό στα επίπεδα του 4%. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από την εισαγωγή του ενιαίου νομίσματος, από το ιστορικό χαμηλό που ήταν μόλις 14 μήνες πριν στο -0,5%.

"Κλέβουν" πωλήσεις τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από τα επώνυμα

Στοιχεία της Circana καταδεικνύουν το γεγονός ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αύξησαν κατά 2 μονάδες τη συμμετοχή τους στο τζίρο των ταχυκίνητων αγαθών που πωλούν τα σούπερ μάρκετ, φτάνοντας από το 24,3 το 2020, στο 26,3 τον Ιούνιο του 2023. Αντίστροφη είναι η εικόνα στα επώνυμα προϊόντα, όπου η συμμετοχή τους στο τζίρο των ταχυκίνητων αγαθών μειώθηκε επίσης μεριδιακά κατά 2 μονάδες από τις 75,7 του 2020 σε 73,7 τον Ιούνιο του 2023, γεγονός που σημαίνει ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν μερίδιο από τα επώνυμα και επομένως η εξέλιξη αυτή δικαιολογεί -εκτός των άλλων- και την απόφαση της ΑΒ Βασιλόπουλος να συστήσει αυτόνομο τμήμα για την ιδιωτική ετικέτα.

Σημειώνεται ότι με βάση τα ίδια στοιχεία, στην κατηγορία των τροφίμων οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είχαν μερίδιο πωλήσεων 24,3 μονάδες, ενώ τον Ιούνιο του 2023 έφτασαν στις 26,5. Η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρείται στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης όπου το μερίδιό τους από 17,3 μονάδες το 2021 έφτασε τον Ιούνιο που πέρασε στις 22,1, ενώ σε ό,τι αφορά τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού από τις 22,7 μονάδες το 2021, τον φετινό Ιούνιο έφτασε στις 26,6. 

Σημειώνεται ότι η Lidl Ελλάς βρέθηκε και η ίδια αντιμέτωπη με το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας με αποτέλεσμα κάποια από τα καταστήματά της να παραμείνουν κλειστά λόγω της εισροής υδάτων για έως και τέσσερις ημέρες. Συνολικά στην περιοχή η εταιρεία διατηρεί 16 καταστήματα και αυτή τη στιγμή η λειτουργία όσων αντιμετώπισαν προβλήματα έχει αποκατασταθεί πλήρως. Η αλυσίδα από την πλευρά της κινήθηκε, στηρίζοντας τους πληγέντες,

Έχοντας χορηγήσει περισσότερα από 90.000 λίτρα εμφιαλωμένο νερό, είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα μακράς διάρκειας. Ταυτόχρονα όπως και άλλες αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, έκανε κίνηση έκπτωσης κατά 20% για τις αγορές τα εν λόγω καταστήματα.