Πώς η AVE του Ν. Βαρδινογιάννη θα γίνει όμιλος λιανικής και χονδρικής με Carrefour και μεταποίηση

Παρασκευή, 08-Σεπ-2023 07:38

Πώς η AVE του Ν. Βαρδινογιάννη θα γίνει όμιλος λιανικής και χονδρικής με Carrefour και μεταποίηση

Του Γιώργου Λαμπίρη

Με στόχο να γίνει ένας όμιλος με πολύπλευρη δραστηριότητα στον τομέα των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών κινείται η Retail & More, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη, η οποία ενοποιείται ως θυγατρική εταιρεία στην εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών Audio Visual Enterprises (AVE). Σύμφωνα με τον Θωμά Ρούμπα, αντιπρόεδρο του ομίλου AVE, επιδίωξη της Carrefour, τα προϊόντα και το εμπορικό σήμα της οποίας διαχειρίζεται η εταιρεία Retail & More, στόχος είναι να επεκταθεί όχι μόνο με νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ μέσα στα επόμενα χρόνια, αλλά και να συστήσει παραγωγική δραστηριότητα στον τομέα της μεταποίησης τροφίμων, καθώς και να λειτουργήσει ως μεσάζων για τη διάθεση ελληνικών προϊόντων σε χώρες όπου δραστηριοποιείται η Carrefour στο εξωτερικό. 

Να σημειωθεί εδώ ότι ο όμιλος AVE έχει ήδη δημιουργήσει την εταιρεία AVE Dairy Industry ΜΑΕ, μέσω της οποίας διερευνά την εξαγορά τυροκομικής μονάδας ανά την Ελλάδα, προκειμένου να εισέλθει στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων. 

Το δίκτυο της Carrefour σήμερα στην Ελλάδα αριθμεί 28 καταστήματα, εκ των οποίων μόνο το ένα είναι εταιρικό, στον Πειραιά, και τα υπόλοιπα 27 ανήκουν σε δικαιοδόχους. Τα franchise βρίσκονται ως επί το πλείστον στη Σαντορίνη, όπου λειτουργούν 5 καταστήματα αλλά και σε περιοχές όπως η Ζάκυνθος, η Κως, η Χαλκιδική, ενώ διατηρεί παρουσία και στην Αθήνα. Το δεύτερο εταιρικό κατάστημα που θα λειτουργήσει θα είναι αυτό της Στοάς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία τις προσεχείς δύο εβδομάδες. Κατά την ίδια χρονική περίοδο τοποθετείται και η λειτουργία ενός σημείου πώλησης Carrefour στον Εύοσμο, που θα είναι επίσης εταιρικό. Έως το τέλος του μήνα ο συνολικός αριθμός καταστημάτων θα ανέλθει σε 30. 

Σε ό,τι αφορά τον τζίρο της Carrefour και όπως ανέφερε ο κύριος Ρούμπας για τις οικονομικές επιδόσεις της: "εάν πέρυσι έτρεχε με 50.000 ευρώ τον μήνα, φέτος η εταιρεία τρέχει με 450.000-500.000 ευρώ τον μήνα". Αυτή τη στιγμή η  Carrefour είναι ζημιογόνα, ωστόσο, σύμφωνα με τον Θ. Ρούμπα, αναμένεται ότι θα κάνει break even το 2024 και στη συνέχεια θα καταστεί κερδοφόρα, καθότι αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και επενδύσεων, αποτελώντας "startup", όπως ο ίδιος τη χαρακτήρισε.

Στόχος η χονδρική διάθεση προϊόντων στους franchisees

Εκτός από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour που διαθέτει στο κωδικολόγιό της και εισάγει από το εξωτερικό –φέρνουν το 10% του τζίρου με στόχο το 30%-, η Retail & More ποντάρει και στη χονδρική διάθεση προϊόντων προς τους συνεργάτες franchise σε συνεργασία με εγχώριες βιομηχανίες. "Ωστόσο αυτό είναι κάτι που απαιτεί όγκο δραστηριότητας και χρόνο. Αυτήν τη στιγμή ένας franchisee αγοράζει μέρος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από εμάς, όπως είναι υποχρεωμένος βάσει της σχετικής συμφωνίας. Το υπόλοιπο 80%-85% των προϊόντων του το αγοράζει από τη βιομηχανία και χονδρεμπόρους. Σταδιακά θέλουμε να αποσπάσουμε ένα μέρος αυτού του 80%-85% και να το εντάξουμε στις πωλήσεις που θα κάνουμε εμείς οι ίδιοι, ερχόμενοι σε συμφωνία με μεγάλες εταιρείες όπως Nestle, Vivartia, Procter & Gamble κ.λπ. H πώληση σε αυτήν την περίπτωση θα γίνεται είτε τριγωνικά, είτε απευθείας από τις αποθήκες μας".

Στόχος είναι να λειτουργήσει το προσεχές διάστημα και το eshop της Carrefour, μέσω του οποίου θα εξυπηρετούνται τόσο πελάτες λιανικής όσο και πελάτες χονδρικής. 

Νέα αύξηση 7 εκατ. ευρώ για τον όμιλο AVE

Σημειώνεται ότι ο όμιλος AVE σε μία προσπάθεια εξυγίανσης των οικονομικών του, αποφάσισε στη γενική συνέλευση της Πέμπτης την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 7 εκατ. ευρώ. Προβλέπεται να γίνει και νέα αύξηση το προσεχές διάστημα, προκειμένου να καλύψει τα κενά και οικονομικές εκκρεμότητες του παρελθόντος, με τον βασικό μέτοχο N. Βαρδινογιάννη να έχει αναλάβει, με διαδοχικές αυξήσεις, την εξυγίανση του ομίλου. Η νεότερη αύξηση αναμένεται να υλοποιηθεί εντός του 2024. 

Στον σχεδιασμό η κατασκευή ιδιόκτητων logistics

Την ίδια στιγμή διερευνάται η συνεργασία με νέα 3PL εταιρεία στον τομέα της διανομής και αποθήκευσης των προϊόντων της, όπου επί του παρόντος συνεργάζεται με τη Seagull. Η Carrefour, σύμφωνα με τον Θωμά Ρούμπα, προσβλέπει μελλοντικά στην κατασκευή ιδιόκτητου logistics center με περιοχές που προκρίνονται  -λόγω χαμηλότερων τιμών- να είναι ο Αυλώνας και τα Οινόφυτα.

Στην Ελλάδα, η AVE σκοπεύει να αναπτύξει καταστήματα με τα εξής σήματα: 

- Carrefour express 
- Carrefour market 
- CarrefourBio 
- Carrefour Flash 10/10(κατάστημα χωρίς ταμειακές μηχανές)
- Supeco 

Προτεραιότητα στις τουριστικές περιοχές και όπου υπάρχουν Γάλλοι

Σε ό,τι αφορά τα πρώτα καταστήματα Bio, Flash και Supeco προβλέπεται να λειτουργήσουν το νωρίτερο εντός του 2024. Το Carrefour Flash 10/10, λόγω της ιδιαιτερότητας που παρουσιάζει ως κατάστημα και αποτελώντας πιθανότατα το πρώτο κατάστημα χωρίς ταμεία, με αυτόματη χρέωση αγορών όταν μπαίνουν στο καλάθι, θα είναι εταιρικό. 

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται από τη Retail & More στην ανάπτυξη του δικτύου σε τουριστικές περιοχές. "Η εμπειρία μας λέει ότι όσες επιχειρήσεις franchise μετέτρεψαν το κατάστημά τους σε Carrefour, είδαν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται. Για παράδειγμα, ο συνεργάτης μας στη Σαντορίνη -διατηρεί 5 καταστήματα- είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα. Οι περιοχές που ποντάρουμε είναι αυτές που έχουν τουρισμό και πολλούς Γάλλους, οι οποίοι προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους στην Carrefour", ανέφερε ο κ. Ρούμπας. 

Στο πλαίσιο των ενεργειών για την επέκταση του δικτύου της η Carrefour εξετάζει και εξαγορές μικρού βεληνεκούς αλυσίδων με όχι περισσότερα από 10 καταστήματα στο δυναμικό τους. Το πλάνο ανάπτυξης της Carrefour περιλαμβάνει τη λειτουργία 25 έως και 30 νέων καταστημάτων ετησίως, με το επιχειρηματικό πλάνο να προβλέπει ευρεία ανάπτυξη δικτύου και δραστηριοτήτων σε βάθος πενταετίας.