"Σκοράρει" ψηλά στο digital banking η Εθνική
Τετάρτη, 02-Αυγ-2023 07:36
Της Βάσως Αγγελέτου
Σημαντική πρόοδο έχει καταγράψει η Εθνική Τράπεζα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των προϊόντων και των υπηρεσιών της, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε εχθές, Τρίτη, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελέσματα β΄ τριμήνου.
Πρώτος πυλώνας της ψηφιακής στρατηγικής της είναι η προσέλκυση των υφιστάμενων και νέων πελατών της στα ηλεκτρονικά κανάλια συναλλαγών όπου διατίθενται μια σειρά από νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Στα τέλη Ιουνίου, για πρώτη φορά οι χρήστες της εφαρμογής mobile banking ξεπέρασαν τους εγγεγραμμένους χρήστες των digital υπηρεσιών, αγγίζοντας τα 3,9 εκατομμύρια λήψεις έναντι 3,8 εκατομμυρίων χρηστών.
Σε επίπεδο πραγματικής διείσδυσης των ψηφιακών υπηρεσιών στου νέους και υφιστάμενους πελάτες, οι ενεργοί χρήστες 12μήνου ανέρχονται σε 2,8 εκατομμύρια, ενώ οι ενεργοί χρήστες ενός μήνα ισούνται με 2,3 εκατομμύρια. Όπως αναφέρει η τράπεζα στη σχετική ανακοίνωση, οι εγγεγραμμένοι και οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες των ψηφιακών καναλιών αυξήθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας την επιταχυνόμενη μετάβαση στα ψηφιακά κανάλια.
Σε επίπεδο μεριδίων αγοράς, η Εθνική κατέχει ποσοστό 25% στους ενεργούς ενός μήνα και 26% στους ενεργούς 12 μηνών για το internet banking και 32% και 31%, αντίστοιχα, σε επίπεδο mobile banking. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι ένας στους τρεις χρήστες ελληνικής τραπεζικής εφαρμογής χρησιμοποιεί το mobile banking της Εθνικής.
Μεγάλη έμφαση δίνει, επίσης, η τράπεζα στην εγγραφή νέων χρηστών με αμιγώς ψηφιακά μέσα (digital onboarding), όπου κατέχει μερίδιο 26% στους ιδιώτες και 46% τις επιχειρήσεις -γεγονός που καταδεικνύει την ωριμότητα της υπηρεσίας ειδικά για τους εταιρικούς πελάτες.
Σημαντικός πυλώνας του ψηφιακού μετασχηματισμού της είναι, επίσης, η πώληση περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών μέσω των εναλλακτικών καναλιών. Πράγματι, οι πωλήσεις μέσω ψηφιακών καναλιών εκτοξεύτηκαν σε 1 εκατ. τεμάχια το β΄τρίμηνο, από 600.000 πριν από ένα έτος.
Όσον αφορά στη θέση της στην εγχώρια αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία β΄τριμήνου 2023, η Εθνική κατέχει ηγετικό μερίδιο αγοράς 61% στις ψηφιακές εκδόσεις πιστωτικών καρτών, 54% στα ασφαλιστικά προϊόντα, 35% σε καταναλωτικά δάνεια και 37% στα καταθετικά προϊόντα.
Πράγματι, στην παρουσίαση της στρατηγικής της στο πλαίσιο του Business Banking Forum τον Ιούνιο, η διοίκηση της Εθνικής επισήμανε ότι η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και λειτουργιών της είναι κορυφαία προτεραιότητα για την τράπεζα, μαζί με τη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μάλιστα, σε όρους ψηφιακού μετασχηματισμού, η Εθνική κατατάσσεται πρώτη μεταξύ των ελληνικών τραπεζών και μέσα στις 20 καλύτερες τράπεζες παγκοσμίως ως προς την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του digital banking.