Τουρισμός, Sixt, Βουλγαρία και ηλεκτρικά oι προκλήσεις για τη Μοτοδυναμική
Τρίτη, 13-Ιουν-2023 07:48
Του Γιώργου Λαμπίρη
Πίεση αναμένεται να φέρει στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων το γεγονός ότι εξομαλύνεται η διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων, κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί και στην περίπτωση της Sixt, που ανήκει στον όμιλο Μοτοδυναμική. Αυτό ανέφερε στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Πάρις Κυριακόπουλος. "Εξομαλύνεται η διαθεσιμότητα αυτοκινήτων οπότε υπάρχει πίεση στις τιμές της Sixt, γεγονός που θα επηρεάσει την κερδοφορία ανά αυτοκίνητο", σημείωσε χαρακτηριστικά. Την ίδια στιγμή η Sixt συνεχίζει τις επενδύσεις της με νέους σταθμούς μίσθωσης αυτοκινήτων σε Αλεξανδρούπολη, Κεφαλλονιά και στο αεροδρόμιο της Πάρου. "Είναι τρεις αλλαγές που χτίζουν στο όνομα της Sixt με περισσότερα αυτοκίνητα από πέρυσι και περισσότερα συμβόλαια. Ωστόσο, υφίσταται προβληματισμός για το πού θα κινηθούν οι τιμές ενοικίασης", συμπλήρωσε ο επιχειρηματίας. Ο στόλος της Sixt θα εκτιμάται ότι φέτος θα φτάσει κατά μέγιστο σε στόλο 4.200 αυτοκίνητων σε ό,τι αφορά τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο συγχώνευσης της Lion Rental με την Μοτοδυναμική
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος τον περασμένο Απρίλιο προχώρησε στην απόκτηση του 19,5% των μετοχών της θυγατρικής Lion Rental με τίμημα 7,7 εκατ. ευρώ, ποσό που χρηματοδοτήθηκε από ταμειακά διαθέσιμα της Μοτοδυναμικής. Το επόμενο στάδιο που εξετάζει, θα είναι η ενδεχόμενη συγχώνευση της Lion Rental (Sixt) με τον όμιλο της Μοτοδυναμικής κάτι που θα αποφασιστεί προσεχώς.
Κοντέινερ: Τιμές στα προ πανδημίας επίπεδα
Σε ό,τι αφορά τις εμπορικές δραστηριότητες του ομίλου Μοτοδυναμική που εκφράζονται μέσα από την Yamaha και την Porsche, ο κύριος Κυριακόπουλος αναφέρθηκε στο χαμηλότερο κόστος μεταφορών, επισημαίνοντας ότι οι τιμές στα κοντέινερ βρίσκονται πλέον στα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ υφίσταται καλύτερη διαθεσιμότητα με μικρές εκκρεμότητες σε κάποια προϊόντα, ειδικά στα σκούτερ της Yamaha. "Είναι βέβαιο, ότι μπαίνοντας στο β’ εξάμηνο θα εξομαλύνονται οι συνθήκες και θα είμαστε πιο δυνατοί. Προβλέπω ότι θα έχουμε περαιτέρω ανάπτυξη και στη Yamaha, σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία. Η Βουλγαρία μπορεί προς το παρόν να αποτελεί μικρό μέρος της δουλειάς μας, αλλά η ανάπτυξη εκεί είναι θεαματική και η δραστηριότητά μας στη συγκεκριμένη χώρα μεγαλώνει ταχύτατα", συμπλήρωσε.
"Η Porsche κινείται πολύ καλά σε ταξινομήσεις, ενώ αναμένουμε το νέο Cayenne που έρχεται τον Αύγουστο, για το οποίο ήδη δεχόμαστε παραγγελίες. Ταυτόχρονα θα επενδύσουμε στο Porsche Center, ενώ θα λειτουργήσει νέο υποκατάστημα εξυπηρέτησης για τους πελάτες μας στο Golden Hall", σημείωσε ο ίδιος.
Ταυτόχρονα η Μοτοδυναμική επενδύει στην ηλεκτροκίνηση σε όλες τις μάρκες και ταυτόχρονα η Porsche βγαίνει στην αγορά με το Macan, το οποίο θα έρθει στην Ελλάδα στις αρχές του 2024. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ηλεκτρικά της Porsche παρουσιάζουν σημαντική αύξηση πωλήσεων σε επίπεδα υψηλότερα, συγκρινόμενα με τα βενζινοκίνητα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Πάρης Κυριακόπουλος.
Eπίσης, η Yamaha με το ηλεκτροκίνητο σκούτερ NEO’s έχει εισέλθει στη συγκεκριμένη κατηγορία σε συνδυασμό με τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Σε ό,τι αφορά τη Sixt ο όμιλος επενδύει και εκεί στην ηλεκτροκίνηση τόσο σε οχήματα για το πρόγραμμα μακροχρόνιας μίσθωσης Sixt+ όσο και για τη λιανική των βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Οι προκλήσεις της πενταετίας
Σε ερώτημα για την πορεία του ομίλου κατά τα επόμενα πέντε χρόνια ο κ. Κυριακόπουλος ανέφερε ότι το περιβάλλον είναι ευμεταβλητό. "Σήμερα η εταιρεία τρέχει με διψήφια ανάπτυξη και διψήφιο ποσοστό απόδοσης ιδίων κεφαλαίων, κάτι που δεν μπορεί να συμβαίνει για πάντα. Υπάρχει αναστάτωση στην αυτοκίνηση και στις επιχειρήσεις κάτι που δημιουργεί ευκαιρίες και κινδύνους. Οι Κινέζοι για το πρόβλημα και την ευκαιρία χρησιμοποιούν την ίδια λέξη. Αυτή την κατάσταση βλέπουμε μπροστά μας, προσπαθούμε να αδράξουμε τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσουμε τους κινδύνους".
Τα πλάνα για Yamaha και Porsche
Αναφορικά με τον μελλοντικό σχεδιασμό για την Porsche ο Π. Κυριακόπουλος τόνισε ότι επί του παρόντος υφίστανται τρία καταστήματα, τα οποία εξυπηρετούν έναν συγκεκριμένο αριθμό διάθεσης αυτοκινήτων. "Εάν φτάσουμε σε άλλο αριθμό πωλήσεων, θα χρειαστούμε και άλλα σημεία πώλησης και σέρβις. Έχουμε κάποιες ιδέες αλλά όχι κάτι ανακοινώσιμο. Στη Yamaha οι μεγαλύτερες επενδύσεις μας επικεντρώνονται αυτή τη στιγμή στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία, ενώ είμαστε πολύ ισχυροί ήδη στην Ελλάδα".
Θα θυμίσουμε ότι ο κύκλος εργασιών της Μοτοδυναμικής το 2022 ανήλθε στα 132 εκατ. ευρώ και το EBIT στα 15,7 εκατ. ευρώ σε EBIT. Η προτεινόμενη διανομή μερίσματος για την τελευταία οικονομική χρήση ανέρχεται στα 0,09 ευρώ/μετοχή, ποσό αυξημένο κατά 125% σε σχέση με την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Επενδύοντας στο return of investment capital
Ο όμιλος επενδύει στον δείκτη return on investment capital (απόδοση στα ίδια κεφάλαια), ο οποίος ανήλθε σε ποσοστό 36% την περασμένη χρονιά. Ποντάρει σε αυτόν τον δείκτη, γνωρίζοντας ωστόσο ότι δεν είναι εφικτό να παραμείνει στο ίδιο επίπεδο μακροπρόθεσμα. Παρόλ’ αυτά όπως αναφέρθηκε, εάν υπάρχουν ευκαιρίες θα ήταν ιδανικά να συνεχίσει να κινείται στα επίπεδα μεταξύ 20% - 25%. Σημειώνεται ότι 2022 έκλεισε ο κύκλος της εξαετούς αναδιάρθρωσης του ομίλου. Το 2017 ο κύκλος εργασιών της Μοτοδυναμικής ήταν 54 εκατ. ευρώ και πέρυσι έφτασε στα 132 εκατ. ευρώ, πραγματοποιώντας και την εξαγορά της Sixt το 2018, γεγονός που άλλαξε σημαντικά τα δεδομένα σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους άξονες δραστηριότητας του ομίλου. Το 33% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών προέρχεται από τη Sixt, το 47% από τη Yamaha και το υπόλοιπο 20% από την Porsche.
Για το 2023 η εταιρεία βλέπει συνεχή αύξηση του τουρισμού όπου προσφέρει ένα τουριστικό προϊόν μέσω της Sixt, ενώ συνεργάζεται και με επαγγελματίες που βασίζονται σε προϊόντα της Yamaha που κινούνται στη θάλασσα αλλά και στη στεριά με τα δίκυκλα. Σε επίπεδο ανάπτυξης τζίρου, ο επικεφαλής του ομίλου εκτίμησε ότι η Μοτοδυναμική θα κινηθεί με διψήφιο ποσοστό και κατά τη διάρκεια του 2023.