Τετάρτη, 07-Ιουν-2023 07:39
Ο ρόλος και ο τζίρος της Lidl στην Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη
Ρυθμιστή εξελίξεων στην ελληνική αγορά έρχεται να αποτελέσει ιδίως τα τελευταία χρόνια η Lidl Ελλάς. Η διεθνούς βεληνεκούς αλυσίδα, μέλος του Schwarz Group που δραστηριοποιείται και στη χώρα μας αναπτύσσεται αμιγώς οργανικά, αναπτύσσοντας καταστήματα συγκεκριμένης τυπολογίας, τα οποία εκπληρώνουν αποκλειστικά τις ανάγκες της αλυσίδας.
Κυρίαρχο ερώτημα στην αγορά είναι το μέγεθος των πωλήσεων της αλυσίδας, δεδομένου ότι η Lidl Ελλάς λόγω της εταιρικής της μορφής ως Ομόρρυθμη Εταιρεία, δεν υποχρεούται να δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις. Πληροφορίες από πηγές της αγοράς αναφέρουν ωστόσο ότι το σύνολο των σούπερ μάρκετ κατέγραψε τζίρο 12,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022, ενώ χωρίς τη Lidl το αντίστοιχο ποσό ανήλθε στα 10,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό πρακτικά σημαίνει αφενός ότι η Lidl Ελλάς έχει κύκλο εργασιών περί το 1,7 δισεκατομμύριο ευρώ και βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά τον Σκλαβενίτη με κύκλο εργασιών 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ και την ΑΒ Βασιλόπουλος με κύκλο εργασιών περί τα 1,92 δισεκατομμύρια ευρώ την περασμένη χρονιά.
Το τελευταίο νέο κατάστημα που λειτούργησε από πλευράς της αλυσίδας, ήταν αυτό στην οδό Λιοσίων 132 στην Πλατεία Αττικής, τον Φεβρουάριο του 2023, επενδύοντας 16,7 εκατομμύρια ευρώ και απασχολώντας 25 άτομα προσωπικό.
Το επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας ανέρχεται για την τρέχουσα περίοδο στα 100 εκατομμύρια ευρώ και αφορά σε εκσυγχρονισμό καταστημάτων και άνοιγμα νέων σημείων. Στο πλάνο της επιχείρησης είναι εκτός των άλλων να επενδύσει στην ψηφιοποίηση των ραφιών της με το σύστημα Electronic Shelf Labelling, κάτι στο οποίο επενδύει σταδιακά το σύνολο των ελληνικών αλυσίδων και διευκολύνει την αλλαγή των τιμών στα ράφια αλλά και την άμεση ενημέρωση τυχόν αλλαγών στις τιμές των προϊόντων. Πρόκειται για μία επένδυση το συνολικό κόστος της οποίας αγγίζει τα 20 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόσφατη επένδυση αποτελεί και η απόκτηση ακινήτου επί της οδού Μεσογείων 257 που ανήκε στη Miele από τη Lidl Ελλάς, με προοπτική να δημιουργήσει εκεί ένα καινούργιο σούπερ μάρκετ. Θα θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο ακίνητο στέγαζε επί πολλά έτη τα κεντρικά γραφεία της Miele καθώς και κατάστημα λιανικής της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι το δίκτυο της αλυσίδας αυτή τη στιγμή αριθμεί συνολικά 229 καταστήματα πανελλαδικά, ενώ η ανάπτυξη των σημείων πώλησης πραγματοποιείται μέσω του εξειδικευμένου τομέα ακινήτων που διατηρεί στην Ελλάδα η Lidl Ελλάς.
Eπί του παρόντος η αλυσίδα έχει επικεντρώσει στη συνεργασία της με Έλληνες παραγωγούς, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε κατά τα πρώτα χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα. Υπολογίζεται ότι περίπου το 60% του κύκλου εργασιών της προέρχεται από προϊόντα εγχώριων παραγωγών. Σε ό,τι αφορά τον μέσο χρόνο εξόφλησης των προμηθευτών ανέρχεται στις 41 ημέρες. Αρκετά από τα συγκεκριμένα προϊόντα διατίθενται και σε καταστήματα της Lidl στο εξωτερικό, με την αξία των εξαγωγών να υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε ποσό άνω των 180 εκατομμυρίων ευρώ.