Porsche και Sixt βάζουν το πόδι στο γκάζι για τη Μοτοδυναμική
Δευτέρα, 24-Απρ-2023 16:56
Του Γιώργου Λαμπίρη
Χρονιά ρεκόρ ήταν το 2022, με αύξηση πωλήσεων κατά 39%, για τον όμιλο Μοτοδυναμική. Η αύξηση πωλήσεων, σύμφωνα με τον Πάρι Κυριακόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου, αποδίδεται κυρίως στα επιμέρους ρεκόρ πωλήσεων των Sixt και Porsche.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2023, εμφανίζεται αύξηση των πωλήσεων για τον όμιλο, ο οποίος κερδίζει ξανά μερίδια μετά την έλλειψη διαθεσιμότητας που τον είχε επηρεάσει στη διάρκεια της περσινής χρονιάς. Ο τουρισμός δείχνει καταρχήν θετικά σημάδια κατά το πρώτο τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη χρονική περίοδος λόγω πρωιμότητας δεν μπορεί να αποτελέσει δείκτη για την πορεία του στο σύνολο της χρονιάς. Ωστόσο, ο όμιλος προβλέπει ότι ο τομέας της ενοικίασης αυτοκινήτου μέσω της Sixt θα κινηθεί ακόμα θετικότερα από το 2022, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Πάρης Κυριακόπουλος, CEO του ομίλου στο πλαίσιο παρουσίασης των αποτελεσμάτων του 2022.
Σε ό,τι αφορά τις δυσχέρειες που παρουσιάστηκαν στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας, εμφανίζεται εξομάλυνση των παραδόσεων κάτι που φέρνει πίεση στις τιμές των αυτοκινήτων που ενοικιάζονται, επηρεάζοντας συνολικά την αγορά.
Για φέτος, ο όμιλος επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στις υφιστάμενες δραστηριότητες, χωρίς να αποκλείονται πιθανές εξαγορές. "Μην ανησυχείτε, έχουμε όρεξη και διάθεση καθώς και πόρους ανθρώπινους και οικονομικούς για να κοιτάζουμε και άλλα πράγματα εκτός της Μοτοδυναμικής", ήταν η απάντηση του Πάρη Κυριακόπουλου, στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης των αποτελεσμάτων του 2022.
Ο ρόλος της Porsche τα επόμενα χρόνια
Ως προς την εμπορική δραστηριότητα του ομίλου για το 2023, που εκπροσωπείται από τη Yamaha και την Porsche, ο ίδιος επισήμανε ότι υφίσταται περιορισμένο ζήτημα στη διαθεσιμότητα σε σχέση με πέρυσι. Στόχος είναι και σε αυτήν την περίπτωση να ανακτήσει μερίδια αγοράς σε μοντέλα που παρουσίασαν ελλείψεις το 2022. Το πρώτο τρίμηνο του φετινού έτους η Porsche προσφέρει και σε οικονομικό επίπεδο για τη Μοτοδυναμική και εκτιμάται ότι θα συνεχίζει να αναπτύσσεται τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας την παρουσία της μάρκας στην ελληνική αγορά, και πλησιάζοντας τις επιδόσεις άλλων ευρωπαϊκών αγορών. Πρόσφατα ανακοινώθηκε το λανσάρισμα της νέας Cayenne στη Σαγκάη, με υψηλότερη ζήτηση για το υβριδικό μοντέλο που συνδυάζει τις λειτουργίες ηλεκτροκίνησης και καυσίμου.
Και ηλεκτρικά ποδήλατα
Αναφορικά με τον τομέα της ηλεκτροκίνησης η Μοτοδυναμική έχει ήδη μία σημαντική προσφορά προϊόντων σε όλες τις δραστηριότητες. Όσον αφορα τη Υamaha, έφερε φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα το ηλεκτροκίνητο σκούτερ Neos, ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκαν τα τρία ηλεκτρικά ποδήλατα που θα ξεκινήσει να πουλάει από φέτος και ύστερα. Στην Porsche συναντά κανείς το αμιγώς ηλεκτρικό Taycan, που προσελκύει το ενδιαφέρον του εγχώριου αγοραστικού κοινού, ενώ και η άφιξη της νέας υβριδικής Cayenne PHEV, με αυτονομία 90 χιλιομέτρων σε ηλεκτροκίνηση (εκτός του καυσίμου), αναμένεται ότι θα προσελκύσουν εντονότερα το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα.
Θυμίζουμε ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στα 132 εκατ. ευρώ, το EBIT ήταν στα 15,7 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το return of invested capital (απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων) ήταν στα επίπεδα του 36%.
Η Μοτοδυναμική έχει χτίσει ένα μοντέλο κατά την τελευταία δεκαετία, υποστηρίζοντας την αύξηση της δραστηριότητάς της, χωρίς αύξηση των γενικών εξόδων, γεγονός που έφερε την αύξηση και της κερδοφορίας σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων. Πέρυσι, η εταιρεία δεν έχτισε αποθέματα, καθώς ότι παραλάμβανε το πουλούσε, ενώ μείωσε το αρνητικό working capital σε σχέση με το 2021.
Μέρισμα αυξημένο κατά 125%
Σε ό,τι αφορά το μέρισμα που θα προταθεί για τη χρήση του 2022 θα είναι στα επίπεδα του 0,09 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 125% σε σύγκριση με το αντίστοιχο μέρισμα του 2021.
Το 2022 ήρθε να ολοκληρώσει μία εξαετή προσπάθεια αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων του ομίλου, ενώ σηματοδοτείται και από την αποχώρηση του πρώην CEO, Σπύρου Χατζίκου. Η εταιρεία σε αυτό το διάστημα αύξησε τα μεγέθη της από τα 54,5 εκατ. ευρώ του 2017 στα 132 εκατ. ευρώ του 2022 και το EBIT από το 1,77 εκατ. ευρώ το 2017 στα 15,7 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά. Η Yamaha φέρνει το 47% (61,9 εκατ. ευρώ) των πωλήσεων, η Porsche το 20% (26,8 εκατ. ευρώ) και η Sixt το 33% (43,4 εκατ. ευρώ). Σε επίπεδο μεικτής κερδοφορίας η Yamaha φέρνει το 42% (14,4 εκατ. ευρώ), η Sixt το 43% (14,7 εκατ. ευρώ) και η Porsche το 15% (5 εκατ. ευρώ).