Tι ετοιμάζει για Apple και Τoyotomi ο όμιλος Quest
Τρίτη, 11-Απρ-2023 07:41
Του Γιώργου Λαμπίρη
Διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο λιανικής της Apple με στόχο να φτάσει από τα 14 καταστήματα που διαθέτει σήμερα στα 18 έως και 20 σημεία, είτε εντός του 2023, είτε στις αρχές του 2024.
Πρόκειται για μία στόχευση, την οποία έχει θέσει στο επίκεντρο της στρατηγικής του στον τομέα της λιανικής ο όμιλος Quest, ούτως ώστε να μεγαλώσει αισθητά το εκτόπισμά του.
Σύμφωνα με πηγές που πρόσκεινται στον όμιλο, επιδίωξη είναι η προσθήκη έως και 6 νέων καταστημάτων στο δίκτυο, να ολοκληρωθεί εντός του 2023. Ωστόσο αποτελεί βασική προϋπόθεση να εγκριθούν όλα τα καταστήματα από την Apple, ούτως ώστε να πληρούν τα κριτήρια που θέτει για το δίκτυό του ο κολοσσός της τεχνολογίας. Στις πόλεις που εξετάζονται να λειτουργήσουν καταστήματα με το εμπορικό σήμα i-Storm είναι το Ηράκλειο της Κρήτης, τα Ιωάννινα και τα Χανιά. Στη Θεσσαλονίκη ο όμιλος Quest στοχεύει να προσθέσει έως και 2 νέα καταστήματα, ενώ ήδη διαθέτει 2 σημεία πώλησης στη συμπρωτεύουσα, χωρίς από το πλάνο επέκτασης να αποκλείεται η Αττική. Ωστόσο το μεγαλύτερο βάρος αυτή τη στιγμή πέφτει στις περιφερειακές πόλεις της Ελλάδας. Θυμίζουμε ότι τα 10 από τα υφιστάμενα καταστήματα i-Storm βρίσκονται στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα 4 στην Κύπρο. Πρόσφατα λειτούργησε ένα ακόμη κατάστημα στην Πάτρα, ενώ μεταξύ άλλων διατηρεί παρουσία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη Ρόδο και Λάρισα.
Σε απόσταση για την ώρα οι μεγάλες λευκές συσκευές
Στο κατά πόσο η εμπορία μεγάλων λευκών συσκευών θα μπορούσε να αποτελέσει μία από τις επιλογές του ομίλου Quest για το προσεχές χρονικό διάστημα, επεκτείνοντας ουσιαστικά την παρουσία που ήδη διατηρεί στα κλιματιστικά με την Clima Quest, η οποία φέρνει τα "Gree” στην Ελλάδα αλλά και μετά την εξαγορά της ΓΕ Δημητρίου, το ίδιο στέλεχος αναφέρει ότι είναι κάτι που εξετάζεται, χωρίς ωστόσο να αποτελεί προτεραιότητα.
Στο κέντρο της στρατηγικής του ομίλου τίθεται αφενός η περαιτέρω ενίσχυση της Toyotomi στον τομέα του οικιακού κλιματισμού όπου διαθέτει ισχυρή παρουσία, εναλλασσόμενη στην πρώτη θέση της αγοράς με την Inventor και με μερίδιο που αγγίζει το 25%. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Quest μέσω της Δημητρίου διατηρεί την δυνατότητα αντιπροσώπευσης των κλιματιστικών Toyotomi σε συνολικά 12 χώρες των Βαλκανίων, ενώ ήδη διαθέτει μικρές ποσότητες κλιματιστικών σε χώρες όπως είναι η Βουλγαρία. Επιθυμία της διοίκησης της Quest, αποτελεί αφενός η ενδυνάμωση της μάρκας στην Ελλάδα αφετέρου η επέκταση στα Βαλκάνια. Ένας ακόμη πυλώνας που σκοπεύει να αναπτύξει προσεχώς, θα είναι αυτός των προϊόντων της Singer, της αμερικάνικης μάρκας μικροσυσκευών (και ραπτομηχανών), η οποία είχε περιέλθει σε δεύτερη σειρά προτεραιότητας από την Δημητρίου, προ της επίτευξης της συμφωνίας εξυγίανσης ελλείψει οικονομικών πόρων για την συντήρηση και προώθηση της μάρκας. Η επανασύσταση της Singer, μίας μάρκας που είναι ευρύτερα γνωστή στον Έλληνα καταναλωτή, είναι κάτι που αυτή τη στιγμή ετοιμάζει ο όμιλος Quest, ο οποίος για πρώτη φορά φέτος ξεπέρασε το φράγμα πωλήσεων του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Ο ρόλος της Toyotomi
H Toyotomi από την άλλη κρατήθηκε εν λειτουργεία και διατήρησε το εκτόπισμά της υπό τη στήριξη του ομίλου Quest, έως και τη στιγμή που εγκρίθηκε η συμφωνία εξυγίανσης της ΓΕ Δημητρίου και πριν περιέλθει στην ιδιοκτησία του. Πλέον η Δημητρίου λειτουργεί από την αρχή του έτους σε πλήρη δραστηριότητα και με κεφάλαιο κίνησης προερχόμενο από τον όμιλο Quest. O κλάδος των κλιματιστικών παρουσιάζει ευρύτερο ενδιαφέρον και προοπτικές για τον όμιλο, έχοντας ως σύμμαχο σε αυτή την κατεύθυνση και την κλιματική αλλαγή αλλά και το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υφίστανται 4 εκατομμύρια κατοικίες, εκ των οποίων οι περισσότερες δεν έχουν αντικαταστήσει τα τελευταία 10 χρόνια το κλιματιστικό τους με καινούργιο. Σε κάθε περίπτωση ο κλιματισμός είναι ένας χώρος με ενδιαφέρον και εντός Ελλάδας, προκειμένου να επανεγκαθιδρυθεί η εταιρεία και κατόπιν στο εξωτερικό με επέκταση σε άλλες χώρες, ανάλογα με το μέγεθος της αγοράς, είτε με θυγατρικές, είτε με εμπορικούς αντιπροσώπους.
Ήδη η Quest διαθέτει μικρές ποσότητες κλιματιστικών μέσω αντιπροσώπων σε χώρες όπως η Βουλγαρία, δεδομένου ότι δεν έχει αναπτύξει ακόμη τη δραστηριότητα σε αυτόν τον τομέα. Είναι γεγονός ότι η ανάπτυξη σε αυτό το επίπεδο απαιτεί επιχειρηματικό πλάνο, διαφήμιση, προβολή, σέρβις, εγκαταστάσεις στοιχεία που ο όμιλος Quest θα κληθεί να συνεκτιμήσει κατά το προσεχές χρονικό διάστημα.