Ιάσων Καταρόπουλος (ATCOM): Τα κλειδιά της επόμενης ημέρας σε AI και e-επιχειρείν
Παρασκευή, 10-Μαρ-2023 08:15
Για τις τάσεις που θα ορίσουν το βραχυπρόθεσμο μέλλον του e-επιχειρείν μιλάει στο Capital.gr ο Chief Commercial Officer της ATCOM, Ιάσων Καταρόπουλος. Μάλιστα, η εταιρεία, που όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να συνδυάσει την καινοτομία, τη δημιουργικότητα και την εξειδίκευση, διακρίθηκε το 2022 με τα 3 κορυφαία βραβεία της χρονιάς στους τομείς του e-commerce, του UX/CX, και του Mobile.
- Η νέα χρονιά βρήκε την ATCOM με τρεις πολύ σημαντικές βραβεύσεις, αφού ανακηρυχθήκατε Agency of the Year σε τρεις κρίσιμους τομείς του e-επιχειρείν. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας;
Όντως, η ATCOM το 2022 αναδείχθηκε Agency of the Year στο e-commerce, το UX/CX, και το Mobile App Development. Είμαστε πολύ υπερήφανοι για αυτές τις βραβεύσεις, καθώς πλέον μας θέτουν και επίσημα σε ένα νέο, ανώτερο επίπεδο – με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δουλειά μας, τους πελάτες μας, αλλά και τον ανταγωνισμό.
Το μυστικό της επιτυχίας μας θα έλεγα ότι είναι το μοναδικό mix καινοτομίας, δημιουργικότητας, εξειδίκευσης, και οράματος που συνδυάζουμε, με κοινό παρανομαστή τον άνθρωπο, από την αρχή της ύπαρξής μας. Απόδειξη είναι το γεγονός ότι στις τρεις αυτές περιοχές, η ATCOM εξαρχής πρωτοστατεί. Ως προς το UX, ήμασταν αυτοί που το φέραμε στην Ελλάδα και ιδρύσαμε το πρώτο dedicated UX agency, ενώ τώρα δουλεύουμε για την εγκαθίδρυση και του CX ως προαπαιτούμενο της digital strategy. Παρομοίως και για το Mobile, ανοίξαμε από πολύ νωρίς τη συζήτηση στην Ελλάδα, όχι μόνο δημιουργώντας το πρώτο mobile app στην Ελλάδα, αλλά προβλέποντας ότι θα αποτελέσει το κομβικό σημείο για την επιχειρηματικότητα. Το e-commerce, τέλος, ως ένας από τους πρωταρχικούς τομείς δραστηριοποίησής μας, είναι και το σημείο όπου εστιάζουμε διαχρονικά, κατέχοντας πλέον την εξειδίκευση και το know-how της 23-ετούς εμπειρίας μας. Σε αυτό το πλαίσιο, πέρυσι λανσάραμε το A-commerce, την πλατφόρμα μας που παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στο Unified Commerce ως η μετεξέλιξη του Netvolution – που επίσης διακρίθηκε με Platinum βραβείο στο e-commerce.
Η αληθινή επιτυχία για έναν e-retailer έγκειται στον συνδυασμό της σωστής πλατφόρμας με τον σωστό συνεργάτη.
- Μιλώντας για το A-commerce, έχει περάσει κάτι λιγότερο από ένας χρόνος από τότε που συζητούσαμε για το λανσάρισμα της πλατφόρμας. Πού σας βρίσκει το σήμερα και τι έχει αλλάξει από τότε;
Το A-commerce έχει πλέον καθιερωθεί ως η απόλυτη πλατφόρμα για το e-commerce, ενώ συνεχίζουμε αμείωτα να το εμπλουτίζουμε με νέες λειτουργικότητες, αξιοποιώντας την τεχνολογική καινοτομία. Η πλατφόρμα υποστηρίζει το 100% των νέων πελατών μας και τα οφέλη που παρέχει σε αυτούς είναι ξεκάθαρα. Μέσα από την αυτοματοποίηση διαδικασιών που προσφέρει, είτε με τεχνολογικούς αυτοματισμούς είτε με Τεχνητή Νοημοσύνη, μειώνεται δραστικά η προσπάθεια και ο χρόνος που απαιτούνται για τη συνολική διαχείριση της e-commerce δραστηριότητας της επιχείρησης. Οι πελάτες μας βλέπουν το conversion rate, τις πωλήσεις και τον τζίρο τους να αυξάνονται χωρίς αύξηση του advertising spend, ενώ παράλληλα αποκτούν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε peaks επισκεψιμότητας. Επιπλέον, έχουν τη δυνατότητα να βελτιώνουν καθοριστικά την εμπειρία που προσφέρουν στον καταναλωτή.
Επιβεβαιώνονται, έτσι, τα όσα είχαμε προβλέψει, αφού αποδεικνύεται ότι όντως το A-commerce είναι το όχημα που θα οδηγήσει τις επιχειρήσεις στο μέλλον.
- Ποιες είναι οι τάσεις που βλέπετε να κυριαρχούν στο e-commerce και πώς προβλέπετε το βραχυπρόθεσμο μέλλον του e-επιχειρείν;
Στο άμεσο μέλλον, θα δούμε να λαμβάνει ακόμη πιο κεντρικό ρόλο στο e-επιχειρείν το CX και οι customer-obsessed στρατηγικές. Προς αυτήν την κατεύθυνση, εντοπίζουμε ως σημαντική τάση την αναγνώριση και αξιοποίηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς των πελατών, για την παροχή ακόμη πιο προσωποποιημένης εξυπηρέτησης στο ηλεκτρονικό κατάστημα και την εξατομίκευση σε κάθε βήμα του customer journey. Επιπλέον, κρίσιμο ρόλο θα έχει η ανάγκη για στοχευμένο και ουσιαστικό reporting, εκλογικεύοντας και ερμηνεύοντας τον όγκο των δεδομένων που συλλέγονται μέσα από το ψηφιακό οικοσύστημα, κάτι που θα βελτιστοποιήσει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και θα μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα των e-commerce operations. Σε όλα τα παραπάνω, και σε ακόμη περισσότερα, την απάντηση δίνει φυσικά η στρατηγική εφαρμογή εργαλείων ΑΙ.
Αναπόσπαστο στοιχείο των e-commerce στρατηγικών θα δούμε επίσης να είναι η ανθεκτικότητα (resilience) και η ευελιξία (elasticity) της υποδομής, έτσι ώστε να είναι εύκολο και άμεσο το scale up ή down, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες.
Τέλος, βλέπουμε και από την εμπειρία με τους πελάτες μας ότι σημειώνεται σημαντική αύξηση του B2Β Commerce, ενώ το Mobile Shopping, που ήδη συνιστά το 60% του e-commerce, προβλέπουμε ότι θα λάβει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις και θα τείνει να μονοπωλήσει το e-commerce τοπίο.
- Κλείνοντας, τι θα συμβουλεύατε τους retailers που θέλουν να πετύχουν στο e-commerce;
Η αληθινή επιτυχία για έναν e-retailer έγκειται στον συνδυασμό της σωστής πλατφόρμας με τον σωστό συνεργάτη.
Σωστή πλατφόρμα είναι αυτή που θα υποστηρίζει την e-commerce δραστηριότητα με εγγυημένη σταθερότητα, ταχύτητα, ασφάλεια και επεκτασιμότητα. Μια πλατφόρμα έξυπνη και ευέλικτη, που ενσωματώνει την τεχνολογική καινοτομία και δε "βλέπει” κανάλια ή customer touchpoints, αλλά υποστηρίζει μία ενιαία στρατηγική Unified Commerce. Και ο σωστός συνεργάτης είναι αυτός που θα συμπορεύεται με την επιχείρηση σε όλο το ταξίδι, θα την καθοδηγεί και θα εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της επένδυσής της στο digital, "θωρακίζοντας” την επιχείρηση για το μέλλον - το λεγόμενο "future proofing”.