Ακτοπλοΐα: Έρχονται κι άλλα deals

Τετάρτη, 03-Οκτ-2007 09:28

Του Μηνά Τσαμόπουλου

"Φωτιά στα τόπια" βάζει η είσοδος της Marfin στην ελληνική ακτοπλοϊα. Οι έντονες φήμες που ακούγονταν από το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής για στενότατες επαφές με τον Όμιλο Attica και οι πληροφορίες ότι το deal θα ανακοινωθεί σήμερα Τετάρτη έχουν θέσει σε επιφυλακή κόσμο και κοσμάκη.

Η Marfin μετά την αύξηση-ρεκόρ του μετοχικού της κεφαλαίου στην οποία συμμετείχαν μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού, διαθέτει πλέον τεράστια κεφάλαια και έχει εξελιχθεί σε επιθετικό παίκτη με συγκεκριμένη στόχευση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, γεγονός που της δίνει άλλη δυναμική.


Στον πυρετό των εξαγορών και με την ακτοπλοϊα να βρίσκεται συνεχώς στο επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό επίκεντρο όλων των μυαλό πήγε στα ξένα funds και στην πιθανότητα να μπουν στην ακτοπλοϊα. Τον τελευταίο κυρίως χρόνο πολλά έχουν γραφτεί για τους ξένους επενδυτικούς ομίλους που κάνουν προτάσεις σε ελληνικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, όμως τώρα όλα φαντάζουν πιο αληθινά.


Στο πρόσωπο του Ανδρέα Βγενόπουλου ίσως κάποιοι βλέπουν μία χρυσή ευκαιρία. Γιατί ακόμη και αν η Marfin δεν χτυπούσε ακτοπλοϊκό Όμιλο, υπάρχουν οι ανταγωνιστές της. Ήδη αναλυτές, Έλληνες και ξένοι, προσπαθούν να μαντέψουν τον επόμενο στόχο της Marfin αλλά και των άλλων private equites που ενδιαφέρονται για ελληνικές εταιρείες με την BC Partners, TPG και Apax να έχουν δώσει δείγματα γραφής.

Ειδικότερα, το όνομα της ΒC Partners έχει ακουστεί πού έντονα τον τελευταίο χρόνο στην ακτοπλοΐα και μάλιστα είχε συνδεθεί με τον Όμιλο Attica Συμμετοχών. "Εάν μας δώσουν καλή τιμή θα πουλήσουμε και εμείς" μας είπε υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκής επιχείρησης.

Αξίζει να επισημανθεί ότι τα ξένα funds έχουν έμπειρα ελληνικά στελέχη που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στην Ελλάδα. Άλλωστε το σενάριο με τον Όμιλο Attica θυμίζει την υπόθεση της Vivartia όπου τα στελέχη της μιλούσαν εδώ και μήνες με ξένα private equites.

Οι μικρές


Βέβαια υπάρχουν και οι μικρότερες εταιρείες, οι οποίες θα συνεχίσουν να υπάρχουν ανάλογα με την διαχείριση που θα κάνουν. Η Aegean Speed Runner με μεγαλομέτοχο του εφοπλιστή Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη και άλλους Έλληνες εφοπλιστές, τα ονόματα των οποίων δεν ανακοινώνονται προς το παρόν, διαδραματίζει το δικό της ρόλο-σφήνα στην Hellenic Seaways στα δρομολόγια στις Κυκλάδες. Η ΣΑΟΣ του Φώτη Μανούση "παίζει" μαζί με την Agoudimos Lines του Αλέξανδρου Αγούδημου στις άγονες γραμμές που επιδοτούνται από το υπουργείο Αιγαίου. Στο κομμάτι αυτό δραστηριοποιείται και η ΝΕΛ μέσω της θυγατρικής της C-Link. Επίσης στη γραμμή Πειραιάς –Ικαρία-Σάμος δρομολογήθηκε το ταχύπλοο τη Corsica Express II της Kallistis Ferries.