Παγωμένες οι συζητήσεις για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ
Παρασκευή, 24-Φεβ-2023 08:09
Της Ελένης Μπότα
Παγωμένες είναι οι συζητήσεις για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, του κατασκευαστικού βραχίονα του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Σύμφωνα με πληροφορίες στις συζητήσεις μεταξύ της ολλανδικής Reggeborgh και της κοινοπραξίας Wade Adams - Δ. Κούτρα που ξεκίνησαν στα τέλη Ιανουαρίου για την πώληση της ΑΚΤΩΡ φαίνεται να υπάρχει στασιμότητα το τελευταίο διάστημα.
Η περίοδος των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων μεταξύ των δύο πλευρών έχει οριστεί μέχρι τις 31 Μαρτίου και μέσα σε αυτό το διάστημα - αν δεν γίνει κάτι νωρίτερα - όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά.
Κύκλοι της αγοράς πάντως διερωτώνται πόσο εύκολος μπορεί να είναι ο διαχωρισμός της ΑΚΤΩΡ με την ΆΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, καθώς εμπλέκονται έργα, κοινοπραξίες κλπ αλλά και και πόσος χρόνος θα απαιτηθεί για να γίνει ο διαχωρισμός αυτός.
Προς το παρόν πάντως τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί οριστικό και θεωρητικά απομένει λίγο περισσότερο από ένα μήνα για να παρθούν οριστικές αποφάσεις σχετικά με τι μέλλει γενέσθαι με την ΑΚΤΩΡ.
Την ίδια στιγμή ενεργό φαίνεται, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς,να παραμένει το ενδιαφέρον της INTRAKAT και ενδεχομένως και άλλου κατασκευαστικού Ομίλου για την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ.
Έτσι σε περίπτωση που οι αποκλειστικές διαπραγματεύσεις δεν τελεσφορήσουν, είναι πολύ πιθανό το ενδιαφέρον της ΙΝΤΡΑΚΑΤ των κ.κ. Καϋμενάκη, Μπάκου και Εξάρχου, το οποίο, πριν την έναρξη των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με Wade Adams - Δ. Κούτρα, ήταν έγγραφο, να επανέλθει.
Όλα θα εξαρτηθούν από την έκβαση των συζητήσεων με το υποψήφιο σχήμα, αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι.
Σήμερα η ΑΚΤΩΡ έχει ανεκτέλεστο 2,7 δισ, και έσοδα 380 εκατ. ευρώ (9μηνο του 2022. Μέσα σε αυτό το διάστημα η εταιρεία κατάφερε να εξασφαλίσει έργα 723 εκατ. ευρώ (όπως το Νεάπολη-Αγioς Νικόλαος, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, το Πάτρα - Πύργος (με ποσοστό συμμετοχής 105 εκατ)., οδικά έργα 190 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, το ΚΕΛ Ψυττάλειας, έργα στη Διώρυγα Κορίνθου, ενώ επιπλέον συμβάσεις 48 εκατ. ευρώ προστέθηκαν μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Επίσης, ο όμιλος αναδείχτηκε προτιμώμενος πλειοδότης για έργα 549 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων είναι οι συμβάσεις για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Μεθώνη (ποσοστό συμμετοχής 151 εκατ. ευρώ), η επέκταση της Λ. Κύμης (ποσοστό συμμετοχής 103 εκατ. ευρώ), το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη (μερίδιο 58 εκατ. ευρώ) καθώς και τη λειτουργία σταθμών Εγνατίας Οδού (37 εκατ.).
Να σημειωθεί ότι οι συμβάσεις για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Μεθώνη καθώς και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη αναμένεται να υπογραφούν μέσα στην επόμενη εβδομάδα.