Δίαυλος εξαγωγών για ελληνικά προϊόντα προσεχώς η Holland & Barrett

Πέμπτη, 16-Φεβ-2023 07:30

Holland & Barrett

Tου Γιώργου Λαμπίρη

Με πλάνο για τρία ακόμη καταστήματα στην Αττική και σε περιοχές όπως το κέντρο της Αθήνας, όπου βρίσκεται σε αναζήτηση σημείου αλλά και στον Πειραιά, τα δυτικά και τα ανατολικά προάστια, θα κινηθεί εντός του 2023 ο όμιλος Φουρλή για την ανάπτυξη του βρετανικού σήματος προϊόντος ευεξίας, συμπληρωμάτων διατροφής και τροφίμων, Holland & Barrett. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής, στο περιθώριο των εγκαινίων του ενός από τα τρία καταστήματα που ήδη λειτουργούν και βρίσκεται στην οδό Κασαβέτη στην Κηφισιά, τα Holland & Barrett της Ελλάδας μπορούν εκτός από το να φιλοξενήσουν ελληνικά αλλά και διεθνή προϊόντα στα ράφια τους, να λειτουργήσουν και ως εξαγωγικός δίαυλος. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ο όμιλος Φουρλή θα επιδιώξει προσεχώς να διευρύνει την παρουσία των ελληνικών προϊόντων δια της Holland & Barrett και σε άλλες χώρες όπου έχει παρουσία το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα. Θα θυμίσουμε ότι ο όμιλος Φουρλή εκτός από την Ελλάδα έχει αναλάβει την ανάπτυξη του σήματος και σε Βουλγαρία – Ρουμανία, αγορές στις οποίες ήδη δραστηριοποιείται με τις IKEA και Intersport, επομένως είναι γνώριμες στα στελέχη της ελληνικής επιχείρησης. Το αρχικό πλάνο προέβλεπε ότι και στις τρεις αγορές – Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία – ο όμιλος θα μπορούσε να αναπτύξει έως και 120 καταστήματα, όσα σημεία πώλησης δηλαδή μπορούν να "αντέξουν” οι συγκεκριμένες χώρες. Σε περίπου ένα μήνα από σήμερα αναμένεται ότι θα έχει λειτουργήσει και το ηλεκτρονικό κατάστημα της H&B στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά την τροφοδοσία των καταστημάτων αλλά και του eshop, πραγματοποιείται μέσω του logistics center της θυγατρικής εταιρείας ακινήτων του ομίλου Φουρλή, Trade Estates ΑΕΕΑΠ.

Τα τρία πρώτα καταστήματα σε Mall Athens, Γλυφάδα, Κηφισιά

Από ελληνικές επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή στα τρία υφιστάμενα καταστήματα σε Mall Athens, Κηφισιά και Γλυφάδα φιλοξενούνται στα ράφια της Holland & Barrett εταιρείες όπως το Ζαγόρι και η Green Cola που πλέον βρίσκονται υπό την ίδια εταιρική ομπρέλα, τα προϊόντα Symbeeosis του Νίκου και της Νίκης Κουτσιανά (τσάι, μέλι, βότανα) καθώς και τα ελληνικά καλλυντικά Labbok. Το συνολικό κωδικολόγιο της αλυσίδας αυτή τη στιγμή αγγίζει τα 13.000 προϊόντα και σύντομα θα ανέλθουν στα 15.000.

Ως προς το μείγμα των προϊόντων που φιλοξενείται στα καταστήματα, το 40% αντιστοιχεί σε βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής, περίπου το 28% σε προϊόντα ομορφιάς, το 23% σε τρόφιμα και το υπόλοιπο στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των διατροφικών αθλητικών συμπληρωμάτων. Σύμφωνα με τον κύριο Φουρλή το μέγεθος των καταστημάτων κυμαίνεται από τα 100 έως και τα 200 τετραγωνικά μέτρα κατά μέγιστο, ενώ ο εκτιμώμενος τζίρος που μπορεί να φέρουν ανέρχεται στα 5.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Στόχος είναι το περιθώριο EBIT εντός πενταετίας να φτάσει στο 8%, ενώ με βάση τα προβλεπόμενα ο κύκλος εργασιών της Holland & Barrett στο σύνολο των αγορών δραστηριοποίησης θα φτάσει έως και το 2025 τα 50 εκατομμύρια ευρώ. Η επένδυση για κάθε κατάστημα χωρίς να υπολογίζονται τα εμπορεύματα ανέρχεται σε περίπου 150.000 ευρώ.

Ο όμιλος Φουρλή ποντάρει πολλά στην εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα, προκειμένου να ενισχύσει την κουλτούρα αγοράς υγιεινών προϊόντων διατροφής, συμπληρωμάτων, ευεξίας και ομορφιάς. 

Ποια είναι η Holland & Barrett

Η βρετανική αλυσίδα ιδρύθηκε το 1870 και έγινε σταδιακά ο μεγαλύτερος λιανέμπορος προϊόντων υγείας και ευεξίας στην Ευρώπη, προσφέροντας βιταμίνες και συμπληρώματα, προϊόντα φυσικής ομορφιάς, με καταστήματα σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και όχι μόνο. Επιπλέον διαθέτει μια διαρκώς αναπτυσσόμενη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Διαθέτει πάνω από 6.000 προϊόντα στους πελάτες της μέσω ενός ευρύτατου χαρτοφυλακίου. Στην Ελλάδα εκτός από τους διεθνείς κωδικούς που θα πωλούνται, θα ενταχθούν στην γκάμα της και προϊόντα προερχόμενα από εγχώριες επιχειρήσεις.