Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 25-Ιαν-2023 07:42

    Κληρώνει για τη "Diana" της πτωχευμένης Χαρτοποιίας Θράκης - Οι "προσκεκλημένοι"

    Κληρώνει για τη "Diana" της πτωχευμένης Χαρτοποιίας Θράκης - Οι "προσκεκλημένοι"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Παιχνίδι για αρκετούς από τους παίκτες της αγοράς χάρτου αποτελεί ο σημερινός δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός που έχει ως αντικείμενο την απόκτηση του εμπορικού σήματος της ιστορικής και πτωχευμένης από το 2012 Χαρτοποιίας Θράκης, Diana, καθώς σύμφωνα με πηγές της αγοράς οι εν δυνάμει ενδιαφερόμενοι είναι η εταιρεία Ατομική Φροντίδα Α.Ε. γνωστή από την εταιρική ονομασία Paper Heart, η Maxi ΑΒΕΕ - αλλά όπως πληροφορείται το Capital.gr και εκτός απροόπτου, δεν θα συμμετάσχει - η Ελληνοχαρτική ΕΠΕ του επιχειρηματία Γιώργου Κουτσούκου καθώς και η Endless Ευρωχαρτική. Σε ό,τι αφορά την Endless Ευρωχαρτική η συμμετοχή ή όχι στην διαδικασία είναι κάτι που θα αποφασιστεί την τελευταία στιγμή, ωστόσο το πιθανότερο τελικά είναι να μην μπει με προσφορά στον δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό που θα διενεργηθεί καθότι θεωρείται ότι η τιμή έναρξης που ανέρχεται στα 995.200 ευρώ θεωρείται αρκετά υψηλή. Θα πρέπει πάντως να θυμίσουμε ότι η Ευρωχαρτική είχε συμμετάσχει το 2017 και στον πλειστηριασμό για την απόκτηση του σήματος της Softex, όπου τελικά πλειοδότησε η Intertrade Hellas με τίμημα που ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια ευρώ.

    Δεν θα συμμετάσχει η Intertrade Hellas – Tι θα γίνει με τον "Γλάρο” του Σκλαβενίτη

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Capital.gr δεν θα συμμετάσχει η Intertrade Hellas της οικογένειας Ντεληδήμου που παράγει τα χαρτικά Softex, ενώ σε ό,τι αφορά πληροφορίες που ήθελαν την Γλάρος της οικογένειας Σκλαβενίτη που παράγει τα ομώνυμα χαρτικά προϊόντα να είναι μεταξύ των ενδιαφερόμενων για την απόκτηση του σήματος "Diana” δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται. Ο λόγος σύμφωνα με πηγές της αγοράς είναι ότι αφενός ο Σκλαβενίτης έχει ήδη τη δική του μάρκα που τοποθετεί στα ράφια του, τον "Γλάρο” και επί της ουσίας δεν υφίσταται λόγος για να αποκτήσει και μία ακόμα μάρκα τη "Diana”, την οποία δεν θα μπορεί παρά να διακινήσει μόνο μέσα από τα δικά του καταστήματα – κανιβαλίζοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις του Γλάρου - και όχι από τα ράφια ανταγωνιστικών αλυσίδων.

    Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της διαδικασίας η υπεύθυνη της εκκαθάρισης είχε αναθέσει στην εταιρεία Netrino να πραγματοποιήσει έρευνα καταναλωτών, για να διαπιστωθεί εάν και κατά πόσο το σήμα είναι αναγνωρίσιμο, με τη "Diana” να λαμβάνει την πέμπτη θέση πίσω από εδραιωμένα εμπορικά σήματα που διατηρούν παρουσία στην αγορά όπως αυτά της Softex, της Zewa, του Γλάρου και της Kleenex. Η συγκεκριμένη έρευνα παρουσιάστηκε στους προαναφερόμενους και θεωρούμενους ως πιθανούς ενδιαφερόμενους, προκειμένου να προετοιμάσει το έδαφος για την προκήρυξη της διαδικασίας δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού, ο οποίος θα διενεργηθεί σήμερα στις 11.00 στο Πρωτοδικείο Ξάνθης. 

    Στα αζήτητα εργοστάσιο και εξοπλισμός

    Σημειώνεται πως το εργοστάσιο της Χαρτοποιίας Ξάνθης έχει βγει επανειλημμένα σε πλειστηριασμό μαζί με τον μηχανολογικό εξοπλισμό. Ωστόσο πρόκειται για πεπαλαιωμένες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό και δεν έχει υπάρξει ενδιαφέρον από επενδυτές. Το αίτημα των εκπροσώπων των εργαζομένων είναι να κινηθεί διαδικασία ανεξάρτητης εκποίησης για τα κινητά και για τα ακίνητα περιουσιακά στοιχεία. Ιδιαίτερα σημαντικό ως προς την αξία του είναι ένα μεγάλο οικόπεδο που βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, το οποίο εκτιμάται πως εάν εκποιηθεί μπορεί να καλύψει τις υποχρεώσεις προς τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι που αποτελούν προνομιακούς δικαιούχους είσπραξης οφειλών, έχουν ήδη λάβει ένα μέρος των οφειλών μετά από εκποίηση βιομηχανικών κτιρίων στην Κρήτη και στα Ιωάννινα, που ανήκαν στην Χαρτοποιία. Η εκποίηση της περιουσίας της Χαρτοποιίας Θράκης πρόκειται για μία διαδικασία που έχει καθυστερήσει σημαντικά, γεγονός που σύμφωνα με πληροφορίες οφείλεται σε αγκυλώσεις του πτωχευτικού δικαίου αλλά και στην οικονομική κρίση που μεσολάβησε, όπως αναφέρουν στο Capital.gr δικηγόροι που χειρίζονται την υπόθεση.

    Στα 300 εκατ. ευρώ η αξία της αγοράς ειδών χάρτου στην Ελλάδα

    Επισημαίνεται ότι η συνολική αξία της αγοράς χαρτικών ειδών σπιτιού ανέρχεται στη χώρα μας σε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 150 ευρώ αντιστοιχούν σε πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω των σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα 150 εκατομμύρια ευρώ αποτελούν εκτίμηση των πωλήσεων που πραγματοποιούνται στα υπόλοιπα σημεία λιανικής όπως καταστήματα χαρτικών, παντοπωλεία αλλά και λαϊκές αγορές. Στη δεύτερη περίπτωση ωστόσο δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί με ακρίβεια ο τζίρος των προϊόντων αυτών, δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος της αγοράς αυτής παραμένει αχαρτογράφητο καθότι σύμφωνα με πηγές της αγοράς υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις μη έκδοσης αποδείξεων, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ιχνηλάτηση της συγκεκριμένης αγοράς.

    Το 75% των πωλούμενων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτική ετικέτα – Μarket Leader η Intertrade

    Σε ό,τι αφορά τον χαρακτήρα των πωλούμενων προϊόντων, το 75% των πωλήσεων μέσα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ αντιστοιχεί σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (φέρουν δηλαδή την ονομασία της εκάστοτε αλυσίδας ή επωνυμία μη ευρείας διάθεσης που πωλείται αποκλειστικά στα ράφια τους) εκ του συνόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας. Επιπλέον, εάν απομονώσουμε το χαρτί κουζίνας το ποσοστό των πωλούμενων ποσοτήτων στην ιδιωτική ετικέτα ανέρχεται στο 85%. Από όλους όσους διατηρούν βιομηχανική παραγωγή στη χώρα μας, μόνο η Intertrade Hellas και η Maxi ΑΒΕΕ παράγουν και τον χαρτοπολτό στην Ελλάδα, ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες κάνουν εισαγωγή του από το εξωτερικό. Ως προς τις κυρίαρχες μάρκες προϊόντων στην Ελλάδα, αυτές είναι οι Softex, Zewa και Kleenex, οι οποίες μοιράζονται το 25% των πωλήσεων της αγοράς που αντιστοιχεί στα επώνυμα προϊόντα.

    Από πλευράς μεριδίων αγοράς σε αξία η Intertrade Ηellas που παράγει και εμπορεύεται τη Softex είναι κυρίαρχη στο σύνολο των επώνυμων προϊόντων αλλά και σε επιμέρους κατηγορίες όπως το χαρτί κουζίνας και χαρτί υγείας, ενώ είναι leader και στην ιδιωτική ετικέτα μέσω των προϊόντων Floralys που παράγει για λογαριασμό της Lidl Ελλάς.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ