Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 12-Ιαν-2023 11:08

    Ν.Τσάκος: Διαπραγματεύεται το συμβόλαιό του για χτίσιμο δεξαμενόπλοιων αντί πλοίων εμπορευματοκιβωτίων

    Ν.Τσάκος: Διαπραγματεύεται το συμβόλαιό του για χτίσιμο δεξαμενόπλοιων αντί πλοίων εμπορευματοκιβωτίων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Την αλλαγή του συμβολαίου του με κορεάτικο ναυπηγείο, φαίνεται πως διαπραγματεύεται η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Νίκου Τσάκου.

    Σύμφωνα με τον οίκο Alphaliner, η κίνηση αυτή είναι ενδεικτική για το πού πιστεύουν οι εφοπλιστές ότι πρέπει να στραφεί η αγορά μετά την πτώση των ναύλων, τη μεγάλη αύξηση στις παραγγελίες τέτοιων πλοίων αλλά και τη μείωση στην παραγωγή των κινεζικών εργοστασίων. 

    Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η εταιρεία διαπραγματεύεται τη μετατροπή των παραγγελιών για δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 2.782 teu για τα οποία έχουν υπογραφεί τα συμβόλαια σε δεξαμενόπλοια suexmax, επικαλούμενη πολυάριθμες αναφορές.

    Η εταιρεία Tsakos Shipping and Trading έχει οκτώ  πλοία εμπορευματοκιβωτίων 2.782 teu υπό κατασκευή στο Hyundai Mipo Dockyard στη Νότια Κορέα και εάν ο Έλληνας ιδιοκτήτης καταφέρει να διαπραγματευτεί μια αλλαγή συμβολαίου, τα suezmaxe θα πρέπει να κατασκευαστούν σε μεγαλύτερα ναυπηγεία της Hyundai Mipo, όπως η Hyundai Samho ή η Hyundai Heavy Industries.

    Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην πλατφόρμα ναύλων Xeneta, ανέφερε ότι αναμένει ότι το 25% του προγραμματισμένου βιβλίου παραγγελιών θα αναβληθεί, ενώ δεν αναμένεται να ακυρωθεί περισσότερο από το 10%.

    "Οι ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν ανησυχήσει για το τεράστιο βιβλίο παραγγελιών πλοίων της βιομηχανίας, το οποίο θα δει παραδόσεις ρεκόρ το 2023 και το 2024", σημείωσε η Alphaliner στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή της, προσθέτοντας: "Η αγορά μπορεί να δυσκολευτεί να απορροφήσει όλη αυτή τη νέα χωρητικότητα και όλο και περισσότεροι μεταφορείς και ιδιοκτήτες στράφηκαν στα ναυπηγεία για να ρωτήσουν σχετικά με αναβολές, ακυρώσεις ή μετατροπές σε άλλους τύπους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων".

    Η Alphaliner πρότεινε ότι η μικρότερη χωρητικότητα κιβωτίων θα μπορούσε να καθυστερήσει ιδιαίτερα αυτή την τάση, καθώς  ίσως αντιμετωπιστεί έτσι η  "αυξανόμενη πίεση" από τις νέες κατασκευές πλοίων. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ