Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 12-Ιαν-2023 07:30

    Σε ιστορικό υψηλό ο τζίρος το τέταρτο τρίμηνο του 2022 για το Attica

    Σε ιστορικό υψηλό ο τζίρος το τέταρτο τρίμηνο του 2022 για το Attica
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Σε ιστορικό υψηλό από σύστασης της επιχείρησης κινήθηκαν στο τελευταίο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι πωλήσεις του Attica επί της οδού Σταδίου. Οι ίδιες πηγές μάλιστα αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο γεγονός έρχεται σε μία χρονιά έντονων πιέσεων και κλυδωνισμών όπως η περσινή, με τον υψηλό πληθωρισμό και την αύξηση των επιτοκίων, των τιμών στα καύσιμα, την ενέργεια και τα καταναλωτικά αγαθά να ταλανίζουν το διεθνές οικονομικό στερέωμα και να δοκιμάζουν τις αντοχές των καταναλωτών. Κατά τις ίδιες πηγές μάλιστα το τέταρτο τρίμηνο του 2022 ήταν κατά 40% βελτιωμένο από πλευράς πωλήσεων σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 για το εν λόγω πολυκατάστημα. 

    Εκτός από τον τουρισμό, κατά τους καλοκαιρινούς αλλά και τους μήνες που ακολούθησαν τη θερινή περίοδο η κατανάλωση ευνοήθηκε και από την εγχώρια καταναλωτική βάση. Χαρακτηριστικό μάλιστα της κίνησης που είχε η επιχείρηση είναι το γεγονός ότι στη διάρκεια του Δεκεμβρίου και ειδικότερα στην περίοδο των εορτών πραγματοποιήθηκαν προεκπτώσεις, προκειμένου η επιχείρηση να ξεστοκάρει προϊόντα που σε αρκετές των περιπτώσεων λόγω της υψηλής ζήτησης έτειναν προς εξάντληση των αποθεμάτων και προκειμένου να αντικατασταθούν με τις νέες παραλαβές για την επόμενη σεζόν. 

    Ο Δεκέμβριος ήταν ένας μήνας με έντονη κίνηση και υψηλές πωλήσεις για την επιχείρηση και ουσιαστικά συνέτεινε στην ολοκλήρωση της περσινής χρονιάς κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να σημειωθεί ότι κατά τις ίδιες πληροφορίες, το 2022 σηματοδότησε την επιστροφή σε τζίρο του προ πανδημίας έτους 2019, όταν ο κύκλος εργασιών για τον όμιλο Αττικά Πολυκαταστήματα που διαχειρίζεται το γνωστό πολυκατάστημα ήταν 183 εκατομμύρια ευρώ.

    Η αύξηση των πωλήσεων περιλαμβάνει πάντως και ένα διψήφιο ποσοστό ανατιμήσεων στα προϊόντα που υπερβαίνει το 15% φέτος και έχει ενσωματωθεί στο σύνολο του κωδικολογίου από το 2019 έως και σήμερα. Η Αττικά Πολυκαταστήματα κινήθηκε με θετικό ποσοστό που άγγιξε το 10% τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ ο Νοέμβριος ανήλθε στα επίπεδα πωλήσεων του Νοεμβρίου του 2019. Με τη συμβολή των δύο αυτών μηνών και του Δεκεμβρίου που ακολούθησε και των επιδόσεων της καλοκαιρινής περιόδου, η επιχείρηση άγγιξε σε πωλήσεις το 2019 (κατά -1% χαμηλότερα). Θα θυμίσουμε ότι οι επιδόσεις του 2022 έρχονται μετά από ένα έντονα αρνητικό πρώτο τρίμηνο του έτους αυτού για το σύνολο της αγοράς, όπου επί παραδείγματι η Αττικά Πολυκαταστήματα τον Ιανουάριο είχε καταγράψει υψηλό διψήφιο ποσοστό πτώσης των πωλήσεών της (σε σύγκριση με το 2019) με κύρια επίδραση από το κύμα κακοκαιρίας που είχε πλήξει τη χώρα τον συγκεκριμένο μήνα.

    Το 2021 τα φυσικά σημεία πώλησης που διατηρεί απώλεσαν το 22% των ημερών λειτουργίας τους σε σύγκριση με το συγκρίσιμο έτος 2019. Ωστόσο, εάν κανείς συγκρίνει τον ίδιο αριθμό ημερών λειτουργίας μεταξύ των ετών 2019 και 2021 (αφαιρώντας δηλαδή το 22% των ημερών του 2019), ο όμιλος βρέθηκε πέρυσι ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων με το 2019. Συνολικά ωστόσο το 2021, λόγω των ημερών κατά τις οποίες δεν λειτούργησαν τα φυσικά καταστήματα. η Αττικά Πολυκαταστήματα κινήθηκε πτωτικά σε σύγκριση με το 2019.

    Ο ρόλος των tax free πωλήσεων

    Επίπτωση στα μεγέθη της επιχείρησης το 2021 είχε και η απώλεια σημαντικού μέρους των tax free πωλήσεων που προέρχονται από μη κοινοτικούς πελάτες. Εντός του 2022 και δεδομένων των εξελίξεων που έχει φέρει ο κορονοϊός στην Κίνα και τη διακοπή των ταξιδιών Κινέζων επισκεπτών, ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων αυτών αντισταθμίστηκε από Αμερικανούς, Ισραηλινούς και Αιγύπτιους. Αντίστοιχα στη Θεσσαλονίκη ένα επίσης σημαντικό μέρος των tax free πωλήσεων που προερχόταν από τους Ρώσους επισκέπτες -φέτος δεν ταξίδεψαν λόγω των εξελίξεων στην Ουκρανία- καλύφθηκε στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς από πολίτες χωρών όπως η Αλβανία ή η Βόρεια Μακεδονία. Διευκρινίζεται ότι οι tax free πωλήσεις αντικατοπτρίζουν περίπου το 15% του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου Αττικά Πολυκαταστήματα.

    Θυμίζουμε ότι η Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε. εκτός από το Attica της οδού Πανεπιστημίου διατηρεί παρουσία στο εμπορικό κέντρο Golden Hall του Αμαρουσίου, στο Mediterannean Cosmos της Θεσσαλονίκης και στο The Athens Mall. Επίσης, διαθέτει πολυκατάστημα Attica επί της οδού Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη. Στο χαρτοφυλάκιο της Αττικά Πολυκαταστήματα εντάσσονται και αρκετά monobrand καταστήματα στα εμπορικά κέντρα The Mall Athens και Golden Hall.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ