Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 15-Δεκ-2022 07:53

    Κρι Κρι: Ο στόχος των 200 εκατ. και η δικαίωση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

    Κρι Κρι: Ο στόχος των 200 εκατ. και η δικαίωση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

    Ήταν το 2003 όταν η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι αποφάσισε να κάνει άνοιγμα στο γιαούρτι, παράγοντας το πρώτο της προϊόν στη συγκεκριμένη κατηγορία, το οποίο στη συνέχεια κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά. Περίπου 20 χρόνια μετά, η κίνηση αυτή αποδείχθηκε στρατηγικής σημασίας για την πορεία της σερραϊκής επιχείρησης καθώς σήμερα το 75% του συνολικού της τζίρου προέρχεται από το γιαούρτι.   

    "Το 2003 με την εισαγωγή μας στο ελληνικό χρηματιστήριο, υλοποιήσαμε μια μικρή τότε επένδυση 6 εκατ. ευρώ από την άντληση κεφαλαίων και μπήκαμε στο γιαούρτι σα μια νέα δραστηριότητα", ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος στο πλαίσιο ενημερωτικής ημερίδας στο Χρηματιστήριο Αθηνών και πρόσθεσε: "Στα αρχικά μας βήματα όταν λανσάραμε το πρώτο μας γιαούρτι, οι ανταγωνιστές μας κατείχαν μερίδια της τάξεως του 60 με 65%. Σήμερα είμαστε ο πρώτος παραγωγός στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, παράγοντας το 35% των ποσοτήτων. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα τρία γιαούρτια στην Ελλάδα, παράγεται στις δικές μας εγκαταστάσεις".    

    Η δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας 

    Εκτός από τα προϊόντα που πωλούνται με το εμπορικό της σήμα, η Κρι Κρι αποτελεί τον κύριο παίκτη στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. "Πρόκειται για έναν τομέα, που αρκετοί τον αμφισβητούν", σημείωσε ο κ. Τσινάβος και συνέχισε: "ωστόσο εμείς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν εδώ και αρκετά χρόνια με αποφασιστικότητα και τόλμη. Εταιρείες με δυνατά brand αρνούνταν να επεκταθούν σε αυτή την κατηγορία. Σε αγορές, όμως, ανεπτυγμένες, όπως η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα private label αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% των πωλήσεων τους. Αυτό είναι αναμενόμενο καθώς για παράδειγμα το brand αλυσίδων όπως οι Marks & Spencer, Morrisons, Sainsbury's και Waitrose στην Αγγλία είναι ισχυρότερο από τους επώνυμους του γιαουρτιού". 

    Αυτή την στιγμή, η Κρι Κρι βρίσκεται πίσω από το 95% των προϊόντων private label σε γιαούρτι και παγωτό στην ελληνική αγορά. Μια επιλογή που έχει δικαιώσει την εισηγμένη, ιδιαίτερα τη δεδομένη χρονική συγκυρία, όπου το καταναλωτικό ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί σε αυτή την κατηγορία.  

    Η εταιρεία, η οποία δεν εξετάζει επί του παρόντος την εξαγορά κάποιας τοπικής γαλακτοκομικής επιχείρησης καθώς θεωρεί ότι μια τέτοια κίνηση δεν πρόκειται να κάνει κάποια διαφορά, θεωρεί κλειδί για την περαιτέρω ανάπτυξη την ενδυνάμωση των δικών της σημάτων, τις στρατηγικές συμμαχίες με μεγάλους παίκτες και ισχυρά δίκτυα διανομής παγκοσμίως καθώς και την ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας. 

    Άλλωστε, οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν το 50% του κύκλου εργασιών της με βασικές αγορές την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες από κοινού συνιστούν το 70% των εκτός συνόρων πωλήσεων. 

    Ο στόχος των 200 εκατ. ευρώ 

    Ο πήχης για την νέα χρονιά έχει τεθεί ψηλά έχοντας βάλει στόχο ο συνολικός της τζίρος να σπάσει το φράγμα των 200 εκατ. ευρώ ενώ για την τρέχουσα χρήση που φτάνει στο τέλος της προβλέπεται ότι οι συνολικές πωλήσεις θα κλείσουν στην περιοχή των 165 εκατ. ευρώ. "Το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά, στη διάρκεια της οποίας ωστόσο προχωρήσαμε σε σωστές τοποθετήσεις και σε νέες συνεργασίες και αγορές, κινήσεις που θα μας επιτρέψουν την επόμενη χρονιά να κινηθούμε ακόμη πιο δυναμικά", επεσήμανε ο επικεφαλής της γαλακτοβιομηχανίας, ο οποίος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, η οποία πίεσε προς τα κάτω το περιθώριο κέρδους. 

    Η γαλακτοβιομηχανία προχώρησε εντός του 2022 σε 4 γύρους ανατιμήσεων στο γιαούρτι, φτάνοντας στο +26% ενώ περίπου το 10% της αύξησης των πωλήσεων σε αξία προέρχεται από τις ανατιμήσεις στα προϊόντα της. Η αύξηση στις τιμές δεν ανέκοψε την ισχυρή ζήτηση καθώς στο δεκάμηνο οι πωλήσεις στο γιαούρτι της στην εγχώρια αγορά τρέχουν με +24%, την ίδια στιγμής που οι πωλήσεις στο εξωτερικό καταγράφουν ανάπτυξη άνω του 32%. Αντίστοιχα το παγωτό τρέχει με ρυθμό +17% σε αξία συνολικά εντός και εκτός συνόρων. Σύμφωνα με τη διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας, αυτή την στιγμή το κόστος των πρώτων υλών καταγράφει σταθεροποιητικές τάσεις ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά αναμένεται να εμφανίσει σημάδια αποκλιμάκωσης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ