Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 13-Δεκ-2022 07:55

    Αδειάζουν τα ποτήρια της σαμπάνιας στην ελληνική αγορά - Τι έχασε η Άμβυξ από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία

    Αδειάζουν τα ποτήρια της σαμπάνιας στην ελληνική αγορά - Τι έχασε η Άμβυξ από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Τις νέες της κινήσεις στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική σκακιέρα της αγοράς ετοιμάζει η Άμβυξ, ένας από τους μεγαλύτερους διακινητές αλκοολούχων ποτών, κρασιών, αναψυκτικών και μπύρας. Αυτό πάντως που κατάφερε μέσα σε περίπου έναν χρόνο από τη στιγμή που το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Bacardi ανέλαβε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ήταν να αυξήσει το τζίρο της, καθώς συμφώνησε με τον γαλλικό πολυεθνικό κολοσσό LVMH ήδη από τον Ιούνιο του 2021 για την αποκλειστική διανομή, εμπορία και μάρκετινγκ της βότκας Belvedere, της σαμπάνιας Veuve Clicquot Ponsardin, και των premium malts Ardbeg and Glenmorangie. Τα εν λόγω ποτά έρχονταν να προστεθούν στις υπάρχουσες μάρκες που ήδη είχε η Άμβυξ όπως η Moët & Chandon, η Dom Perignon, η Ruinart, τα Estate & Wines και το Hennessy Cognac. 

    Για λόγους αναφοράς, το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της Bacardi απέφερε τζίρο περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ στην Άμβυξ, όπως ανέφεραν σχετικά στελέχη που βρίσκονται κοντά στην εταιρεία διανομής. Ένας τζίρος που εκτιμάται ότι κινείται σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα αυτή τη στιγμή για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία από τις ίδιες πηγές. Επιπλέον, οι ενέργειες σε επίπεδο μάρκετινγκ ευνόησαν σημαντικά τις πωλήσεις της Serkova, σε σημείο τέτοιο που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πωλήσεις πίσω από το Johnnie Walker και το Gordon’s, ενώ είναι η πρώτη βότκα από πλευράς μεριδίου αγοράς. 

    Να σημειωθεί ότι η Άμβυξ που μέχρι αυτή τη στιγμή διακινεί τα προϊόντα της Three Cents, θα παραδώσει από 1/1/2023 τη σκυτάλη στην Coca-Cola 3E, η οποία θα αναλάβει τη διανομή των συγκεκριμένων premium beverages μετά την εξαγορά τους από τη CC Beverages Holdings II B.V, εταιρεία του ομίλου Coca-Cola HBC AG. Δεν αποκλείεται πάντως μετά τη συγκεκριμένη εξέλιξη να αναζητήσει μία νέα ετικέτα αναψυκτικών, που θα παράγει φασόν πιθανότατα για λογαριασμό της κάποια εταιρεία αναψυκτικών. 

    Η εταιρεία που είχε καθαρό τζίρο μετά την αφαίρεση του ειδικού φόρου στα 68,8 εκατομμύρια ευρώ το 2021, φέτος θα φτάσει περίπου στα 85 εκατομμύρια ευρώ.

    Οι ελλείψεις στη σαμπάνια και τα φθηνότερα υποκατάσταστα

    Tαυτόχρονα, ισχυρό είναι το πλήγμα που δέχεται η Άμβυξ στον τομέα της σαμπάνιας, δεδομένου ότι αποτελεί τον αποκλειστικό διανομέα της Moet & Chandon στην Ελλάδα. Μάλιστα, σύμφωνα με το ίδιο πρόσωπο η ζήτηση σαμπάνιας καλύπτεται από άλλα αφρώδη κρασιά όπως είναι για παράδειγμα το prosecco που είναι σημαντικά πιο οικονομικό. "Πρακτικά, ενώ πέρυσι πουλήσαμε 100 μπουκάλια σαμπάνιας, φέτος πουλήσαμε 60 μπουκάλια, ενώ η ζήτηση ήταν για 120 μπουκάλια σαμπάνιας”, σημείωσε χαρακτηριστικά το ίδιο πρόσωπο. Η εικόνα αυτή στη σαμπάνια οφείλεται στη μειωμένη παραγωγή σταφυλιού στην περιοχή της Καμπανίας, όπου παράγεται το διάσημο αφρώδες κρασί. Ταυτόχρονα όμως η ζήτηση για σαμπάνια έχει εκτιναχθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ