Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 05-Δεκ-2022 07:30

    AΒ Βασιλόπουλος-Lidl: Οι λεπτές ισορροπίες και η μάχη για τη δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά

    σουπερ μαρκετ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Ένα από τα ερωτήματα που συχνά έρχεται στο προσκήνιο και αφορά στις οικονομικές επιδόσεις των δύο από τις μεγαλύτερες αλυσίδες στην ελληνική αγορά, είναι αυτό που σχετίζεται με την κατάταξή τους βάσει τζίρου στη δεύτερη ή στην τρίτη θέση. Δεδομένου ότι η Lidl Ελλάς δεν δημοσιεύει ισολογισμό καθότι η νομική της μορφή στη χώρα μας είναι αυτή της ομόρρυθμης εταιρείας, οι επιδόσεις της επιχείρησης βασίζονται σε εκτιμήσεις. Πρόκειται για εκτιμήσεις που αυτή τη στιγμή τη φέρνουν περίπου στα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε πωλήσεις ετησίως, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς με γνώση των δεδομένων και που εάν λάβει κανείς υπόψη του το γεγονός ότι η AB Βασιλόπουλος κατέγραψε κύκλο εργασιών 1,96 εκατομμύρια ευρώ το 2021, τότε η Lidl Ελλάς υπό αυτό το πρίσμα βρίσκεται στην τρίτη θέση της αγοράς. 

    Πώς αλλάζουν τα δεδομένα χωρίς τα Cash&Carry και τα έσοδα franchise

    Ωστόσο τα δεδομένα μεταξύ της ΑΒ Βασιλόπουλος και της Lidl Ελλάς αλλάζουν εάν κανείς λάβει υπόψη το γεγονός ότι τα 1,96 δισεκατομμύρια ευρώ που τζίραρε η πρώτη το 2021, συμπεριλαμβάνουν τις πωλήσεις των καταστημάτων χονδρικής, ENA Cash&Carry, αλλά και έσοδα από τα καταστήματα franchise που διατηρεί. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι αυτή τη στιγμή ο τζίρος των καταστημάτων ΕΝΑ Cash&Carry ανέρχεται σε περίπου 110 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και τα έσοδα από το franchise σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος. Αυτό λοιπόν στην πράξη σημαίνει ότι οι ισορροπίες μεταβάλλονται, δεδομένου ότι εάν αφαιρεθούν τα συγκεκριμένα ποσά από τον κύκλο εργασιών της ΑΒ Βασιλόπουλος, το ποσό που τζιράρει αμιγώς ο τομέας των καταστημάτων λιανικής της αλυσίδας κινείται σε περίπου 1,75 δισεκατομμύρια ευρώ. Θα θυμίζουμε ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος διατηρεί αυτή τη στιγμή δίκτυο 14 καταστημάτων Cash&Carry, τα οποία τροφοδοτούν τους πελάτες χονδρικής σε κλάδους όπως η εστίαση και τα ξενοδοχεία. Σε ό,τι αφορά τον τομέα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος, αυτός στηρίζεται από 264 σημεία πώλησης, τα οποία διαχειρίζονται συνεργάτες δικαιοδόχοι της αλυσίδας, από τα συνολικά 592 καταστήματα που έχει στο δίκτυό της η επιχείρηση. Στο πλάνο της για το 2023 είναι να προσθέσει επιπλέον 50 καταστήματα υπό το μοντέλο της σύμβασης δικαιόχρησης. 

    Θυμίζουμε ότι πρώτος με διαφορά στην Ελλάδα μετά την εξυγίανση και την εξαγορά της Μαρινόπουλος είναι ο Σκλαβενίτης όπου σε επίπεδο μητρικής εταιρείας – χωρίς δηλαδή να υπολογίζονται οι πωλήσεις στην Κύπρο ή αυτές της The Mart, της Χαλκιαδάκης και λοιπών εταιρειών όπως η Γλάρος, η Bake Master κλπ – αλλά μόνο αυτές των καταστημάτων λιανικής, ο κύκλος εργασιών ανήλθε το 2021 στα 3,31 δισεκατομμύρια ευρώ και σε επίπεδο ομίλου συμπεριλαμβανομένων όλων των προαναφερόμενων δραστηριοτήτων στα 3,98 δισεκατομμύρια ευρώ.  

    Υπερβαίνει τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ

    Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι οι τρεις μεγάλες αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl Ελλάς καταλαμβάνουν μερίδιο αγοράς που υπερβαίνει το 60% από το συνολικό τζίρο του εγχώριου οργανωμένου λιανεμπορίου. Βλέποντας συνολικά τα ελληνικά σούπερ μάρκετ και τον τομέα του οργανωμένου λιανεμπορίου, ο κύκλος εργασιών που καταγράφουν υπερβαίνει τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ όπως προκύπτει από στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών. Στον κλάδο απασχολούνται συνολικά 120 χιλιάδες εργαζόμενοι, ενώ τα καταστήματα υπερβαίνουν τα 3.800 σε όλη την Ελλάδα. Οι συνολικές επενδύσεις κατ’ έτος στο οργανωμένο λιανεμπόριο υπερβαίνουν τα 300 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ η συμβολή των σούπερ μάρκετ στο ΑΕΠ αντιστοιχεί στο 3,8% της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας. Πρόκειται για στοιχεία που αντιστοιχούν στα έτη 2021, 2022. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ