Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 30-Νοε-2022 08:03

    Τι "έγραψε" η φετινή Black Friday στην Ελλάδα

    Τι "έγραψε" η φετινή Black Friday στην Ελλάδα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Συγκρατημένο εμφανίζεται ένα σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων ως προς την αποτύπωση που είχε στα αποτελέσματα και στην κίνηση των καταστημάτων η Black Friday, ιδίως στο τριήμερο 25, 26 και 27 Νοεμβρίου, ημέρες στις οποίες επικεντρώθηκε η υλοποίηση των προωθητικών ενεργειών στα καταστήματα. Σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων με τις οποίες ήρθαμε σε επικοινωνία αναφέρουν ότι η φετινή εκπτωτική περίοδος ήταν καλύτερη από πέρυσι σε πωλήσεις, όχι όμως και από το 2019, πριν δηλαδή εισέλθει η πανδημία στην καθημερινότητά μας. Από τη συγκεκριμένη εικόνα ωστόσο δεν λείπουν εξαιρέσεις, καθότι υπάρχουν επιχειρήσεις που κινήθηκαν θετικά και μάλιστα σε υψηλό διψήφιο ποσοστό ακόμα και σε σχέση με το 2019. 

    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Πηνελόπη Κοραχάη, πρόεδρος της αλυσίδας καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών, Electronet, ο οποίος αριθμεί 75 σημεία πώλησης κυρίως στην περιφέρεια, "η φετινή Black Friday δεν ήταν σε καμία περίπτωση όπως εκείνη του 2019, δεδομένου ότι η κίνηση ήταν περιορισμένη. Αυτό που παρατηρήσαμε ωστόσο είναι ότι σε σύγκριση με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του 2021 η εικόνα φέτος ήταν βελτιωμένη, καθώς οι πωλήσεις των καταστημάτων μας κινήθηκαν με διψήφιο ποσοστό”. 

    Το οικονομικό κλίμα και η επιρροή στους καταναλωτές

    Κατά την κυρία Κοραχάη αυτό που επικρατεί και καθοδηγεί τις αγορές και τις συνήθειες των καταναλωτών, είναι το κλίμα που διαμορφώνεται. "Αυτή τη στιγμή το κλίμα που έχει διαγραφεί εκφράζει την ανησυχία των πολιτών για την οικονομική τους κατάσταση και το πώς θα διαχειριστούν τις διαρκείς ανατιμήσεις των αγαθών”.

    "Εκτός των άλλων στην Ελλάδα η Black Friday διαρκεί έως και δύο εβδομάδες, σε αντίθεση με την Αμερική από όπου ξεκίνησε και διαρκεί μόλις μία ημέρα. Η πραγματικότητα είναι ότι η έννοια της Black Friday έχει αρχίσει με κάποιον τρόπο να υποβαθμίζεται στην Ελλάδα τόσο για τους εμπόρους, όσο και για τους καταναλωτές. Μάλιστα έως και το 2021 προηγούνταν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και αμέσως μετά ακολουθούσε η Black Friday. Επομένως το γεγονός αυτό από μόνο του αποδυνάμωνε την Black Friday τα προηγούμενα χρόνια”, εξηγεί η κυρία Κοραχάη. 

    Θετική η πορεία του "Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή” λόγω εγγύτητας στον καταναλωτή

    Από την άλλη, η Electronet είναι μία από τις αλυσίδες που έχει κινηθεί θετικά φέτος στον τομέα του "Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή” λόγω του ότι το δίκτυο των καταστημάτων της διατηρεί στενή σχέση και επικοινωνία με τους πελάτες. "Όλα τα μαγαζιά συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του προγράμματος επιδότησης. Ταυτόχρονα όμως το δίκτυό μας έχει πολυετή εμπειρία στην πώληση των λευκών συσκευών αλλά και των κλιματιστικών, γεγονός που επίσης συνέτεινε στην θετική πορεία μας, σε αντίθεση με το ευρύτερο κλίμα στην αγορά όπου το πρόγραμμα φάνηκε να κινείται χαμηλότερα από τις αρχικές προσδοκίες”.

    Σταύρος Καφούνης: Χαμηλότερα από το 2019 – Μειωμένη κίνηση στα malls

    Από την πλευρά του ο Σταύρος Καφούνης πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και ιδιοκτήτης των καταστημάτων παιδικών ειδών και ειδών ένδυσης kidscom και cool club αναφέρει στο Capital.gr ότι ο απολογισμός του τριημέρου είναι μεν θετικός, αλλά όχι αρκετός για να αντισταθμίσει την πορεία του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου, όπου η αγορά κατέγραψε αρνητικούς ρυθμούς. "Η πραγματικότητα είναι ότι η Black Friday παρουσιάζει θετική πορεία σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή εκπτωτική περίοδο, ωστόσο απέχει από το 2019”, προσθέτει. 

    Σύμφωνα με τον κύριο Καφούνη παρά το γεγονός ότι οι καλοκαιρινοί μήνες έδωσαν κινητικότητα στην αγορά κάτι που συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο, ο Οκτώβριος που ακολούθησε παρουσίασε μία εντελώς διαφορετική εικόνα. Αντίστοιχη ήταν και η εικόνα του Νοεμβρίου, με τον επικεφαλής του Εμπορικού Συλλόγου της πρωτεύουσας, να αναφέρει ότι το καταναλωτικό κοινό επηρεάστηκε από το αίσθημα ανασφάλειας για την πορεία των οικονομικών και τον επερχόμενο χειμώνα. "Εξαίρεση στην πορεία του Νοεμβρίου αποτέλεσε το τριήμερο Παρασκευής, Σαββάτου και Κυριακής που προηγήθηκε”, συμπληρώνει. 

    "Yπήρχαν μάλιστα κάποιες περιοχές που κινήθηκαν θετικά και κάποιες άλλες που δεν έδειξαν ανάλογα δείγματα. Για παράδειγμα τα malls δεν πήγαν καλά, ωστόσο κινήθηκαν ορισμένες συνοικιακές αγορές ως προς τις επιδόσεις που είχαν τα καταστήματά μας”, συμπληρώνει.

    Όμιλος Φουρλή: Θετική η πορεία του Νοεμβρίου 

    Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Φουρλή, και όπως αναφέρει ο CFO του ομίλου, Γιώργος Αλεβίζος, παρά το γεγονός ότι η επιχείρηση δεν βρέθηκε στην αιχμή του εγχειρήματος της Black Friday με τα προϊόντα της, σε ορισμένα προϊόντα αθλητικής ένδυσης και υπόδησης πραγματοποίησε εκπτώσεις, κάτι που ενίσχυσε την επισκεψιμότητα στα καταστήματα κυρίως στη διάρκεια του τριημέρου της Black Friday. 

    Για τον όμιλο τα δεδομένα τόσο στα καταστήματα Intersport και The Athlete’s Food όσο και στα ΙΚΕΑ εμφανίζονται θετικά σε επίπεδο πωλήσεων κατά τον φετινό Νοέμβριο. "Η αγορά κινείται μέχρι στιγμής ικανοποιητικά παρά τα όσα αρχικά είχαμε εκτιμήσει. Επιπλέον, μας ενισχύει το γεγονός ότι η ΙΚΕΑ βελτιώνει σταδιακά το επίπεδο των αποθεμάτων στα προϊόντα της, κάτι που επηρεάζει θετικά και τις πωλήσεις. Η εικόνα για τον όμιλο Φουρλή σε σχέση με το 2019 είναι θετική καθότι εκτός των άλλων έχει προσθέσει καταστήματα στο δίκτυό του. Ταυτόχρονα το e-commerce αποτελεί ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων που ανέρχεται σε περίπου 10% στα Intersport και σε περίπου 16-17% στα ΙΚΕΑ. 

    Cosmos Group: Με +20% τα φυσικά καταστήματα σε σχέση με το 2019

    Με διψήφιο ποσοστό που άγγιξε το 20% σε σχέση με το 2019 και σημαντικά υψηλότερα σε σχέση με το 2021 κινήθηκε από την πλευρά της η Cosmos Sports στο σύνολο του δικτύου των καταστημάτων της (Cosmos Sports, Sneaker 10, Slam Dunk, Sport Factory). Όπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Μιχάλης Τσικνάκης φέτος η δουλειά μοιράστηκε σε όλες τις ημέρες καθώς και σε εκείνες που προηγήθηκαν της Black Friday καθότι πραγματοποιήθηκαν και αγορές που επηρεάστηκαν από τον τομέα των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων που είχαν ξεκινήσει ήδη δύο εβδομάδες νωρίτερα, δημιουργώντας ουσιαστικά κλίμα Black Friday. "Αυτό που περιμέναμε ωστόσο ήταν ότι θα βλέπαμε μία έκρηξη της κατανάλωσης μετά τις δύο προβληματικές χρονιές που προηγήθηκαν λόγω της πανδημίας”, συμπληρώνει ο επιχειρηματίας. Σε ό,τι αφορά τον τομέα των online πωλήσεων η αλυσίδα αθλητικών εμφάνισε επίσης θετική πορεία σε σχέση με το 2019, ενώ οι επιδόσεις της ήταν περίπου ίδιες με εκείνες του 2020 στο συγκεκριμένο κανάλι. Στα προϊόντα που ευνοήθηκαν λόγω των εκπτώσεων ήταν τα είδη αθλητικής ένδυσης, τα οποία είχαν καταγράψει υποτονικές πωλήσεις το προηγούμενο διάστημα λόγω της καλοκαιρίας που δεν ευνόησε την κατανάλωσή τους σε αντίθεση με τα αθλητικά παπούτσια που κατέγραψαν θετικότερη τάση.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ