Οι "επεκτατικές" κινήσεις της Autohellas και η συγκέντρωση στην αγορά αυτοκινήτου
Πέμπτη, 13-Οκτ-2022 07:54
Του Φώτη Φωτεινού
"Επεκτατικές" κινήσεις της Autohellas στο εξωτερικό, αλλά και το εσωτερικό. Μετά την εξαγορά της πορτογαλικής HR Aluguer de Automóveis στον κλάδο του leasing αυτοκινήτων, η εισηγμένη ανακοίνωσε την εξαγορά - σε συνεργασία με την ισραηλινή Samelet – της ελληνικής θυγατρικής της Stellantis (Abarth, Alfa Romeo Fiat, Fiat Professional και Jeep) στον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου, ο στόχος είναι προφανής: Η ενίσχυση του μεριδίου αγοράς στον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτου και οι συνέργειες / οικονομίες κλίμακας που θα δημιουργηθούν στον κλάδο του leasing.
Σχετικά με την εξαγορά της ελληνικής θυγατρικής της Stellantis / FCA Italy S.p.A., η οποία εμπορεύεται 5 μάρκες αυτοκινήτων (Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep), οι ίδιοι αναλυτές υπογραμμίζουν ότι η εν λόγω συμφωνία φανερώνει τη διάθεση αυτοκινητοβιομηχανιών να μεταπωλούν τα ελληνικά γραφεία / θυγατρικές τους σε αντιπροσώπους / διανομείς, όπως συνέβη στην περίπτωση της Mercedes (η Mercedes-Benz Ελλάς πέρασε στην ελβετική Emil Frey Group).
Σε κάθε περίπτωση, η Autohellas, η οποία έχει εξασφαλίσει την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή των εμπορικών σημάτων SEAT, HYUNDAI και KIA, ενισχύεται περαιτέρω με την ένταξη των 5 μαρκών της Stellantis, επιφέροντας μεγαλύτερη συγκέντρωση στην αγορά.
Οι οικονομικές επιδόσεις της Autohellas και τα μερίδια αγοράς
Στο 1ο εξάμηνο του 2022, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 13,8% σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 351,4 εκατ., έναντι 308,8 εκατ. το 2021.
Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του εξαμήνου διαμορφώθηκαν σε 45 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 56,6% και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 29,4 εκατ., έναντι 16,9 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με αύξηση 74,3%.
Συνολικά, ο απασχολούμενος στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ξεπέρασε τα 48.000 αυτοκίνητα, με 5.700 συνολικές αγορές νέων αυτοκίνητων.
Σχετικά με τη δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων / ανταλλακτικών στην Ελλάδα, αυτή παρουσίασε σημαντική άνοδο, συνεισφέροντας συνολικά 219 εκατ. στον κύκλο εργασιών, με αύξηση 12,5% και συμβάλλοντας σημαντικά στο συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα, παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που εξακολουθούν και δημιουργούν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις / τιμολογήσεις αυτοκίνητων.
"Το αθροιστικό μερίδιο του Ομίλου σε ταξινομήσεις διευρύνθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο σε σχέση με το 2021, ιδιαίτερα στις πωλήσεις σε ιδιώτες", ανέφερε η εταιρεία στον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου.
Σημειώνεται ότι, στο 9μηνο του 2022, ταξινομήθηκαν 82,9 χιλ. αυτοκίνητα, σημειώνοντας άνοδο 1,4%, με τα εξής μερίδια αγοράς:
Η Toyota 1η με 14,5%, η Peugeot και η Hyundai κατέλαβαν την 2η και 3η θέση με 8,7%, η VW με 7,6% την 4η θέση και η Opel με 6,2% την 5η θέση.