Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 27-Σεπ-2022 07:43

    Πέρασμα στην Αυστραλία για τους "Κουλουράδες"

    Κουλουράδες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Το πρώτο τους κατάστημα στην Αυστραλία άνοιξαν οι Κουλουράδες πριν από λίγες ημέρες, κάνοντας πρεμιέρα στη συγκεκριμένη ήπειρο, με το ομώνυμο εμπορικό σήμα, όπως αναφέρει στο Capital.gr ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Grivas Group, Δημήτρης Γρίβας. Υπενθυμίζεται ότι το ποσοστό πλειοψηφίας στον όμιλο Γρίβα που διαχειρίζεται μεταξύ άλλων και τα καταστήματα "Κουλουράδες", έχει αποκτήσει το Switz Group του Iνδού επιχειρηματία Taizoon Khorakiwala. 

    Προηγήθηκε η Νέα Υόρκη και η Βελένθια με τα "Crunchies"

    Ήδη οι "Κουλουράδες" έχουν κάνει βήμα επέκτασης στη Νέα Υόρκη, όπου δημιούργησαν πρόσφατα το πρώτο τους κατάστημα σε food hall της αμερικανικής πρωτεύουσας. Το κατάστημα έχει πιλοτικό χαρακτήρα στη συγκεκριμένη αγορά, ενώ η εμπορική ονομασία του είναι "Crunchies", όπως είναι και του καταστήματος που έχει δημιουργηθεί στη Βαλένθια της Ισπανίας. 

    Ο όμιλος Γρίβα έχει παρουσιάσει στην ελληνική αγορά και άλλα επιχειρηματικά project με ειδικότητα στην πώληση τοστ και υπό την εμπορική ονομασία "Σωστόστ", όπου διατηρεί έως αυτή τη στιγμή τέσσερα καταστήματα. Προσεχώς  όμως ο όμιλος θα προχωρήσει στην αλλαγή του μοντέλου εξυπηρέτησης των πελατών στα συγκεκριμένα καταστήματα καθότι παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή ο εκάστοτε πελάτης παραγγέλνει στον πάγκο αυτό που επιθυμεί και ακολουθεί η προετοιμασία, πλέον τα τοστ θα έρχονται έτοιμα, συσκευασμένα, από τη μονάδα παραγωγής του ομίλου Γρίβα, δεδομένου του σημαντικά μικρότερου χρόνου αναμονής που θα απαιτείται σε αυτή την περίπτωση. Τα καταστήματα "Σωστόστ" βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην οδό Σταδίου, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, στην Κηφισιά και στο Κρυονέρι. 

    Επιπλέον στον όμιλο υπάγεται και η αναπτυσσόμενη αλυσίδα "Oliver’s Boulangerie", η οποία βασίζεται κατά κύριο λόγο στην πώληση προϊόντων σφολιάτας και διαφορετικών παραλλαγών γαλλικού κρουασάν. Αυτή τη στιγμή υφίστανται πέντε καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας και ένα ακόμη στην Κηφισιά. 

    Ενδιαφέρον για είσοδο σε αεροδρόμια της Ελλάδας και του εξωτερικού

    Ο όμιλος Γρίβα διατηρεί δίκτυο συνολικά 190 καταστημάτων το οποίο περιλαμβάνει όλες τις εμπορικές ονομασίες που έχει αναπτύξει, εκ των οποίων τα 140 έχουν εταιρικό χαρακτήρα και τα υπόλοιπα λειτουργούν υπό καθεστώς franchise. Στα πλάνα της επιχείρησης είναι να δημιουργήσει και νέα καταστήματα, εξαπλώνοντας το δίκτυό της στην νησιωτική Ελλάδα υπό την προϋπόθεση ότι αυτό θα συμβεί όταν εξομαλυνθεί η υφιστάμενη κατάσταση αβεβαιότητας και υψηλού κόστους λειτουργίας. Ταυτόχρονα ένας ακόμα τομέας όπου ενδιαφέρεται η επιχείρηση να επεκτείνει την παρουσία της είναι αυτός των αεροδρομίων τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού, όπου ειδικά στη δεύτερη περίπτωση βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για το ενδεχόμενο λειτουργίας κάποιου καταστήματος σε διεθνές αεροδρόμιο εκτός συνόρων. 

    Αύξηση κόστους κατά 70%

    Φέτος ο όμιλος κινείται με πωλήσεις κατά 15% υψηλότερες σε σύγκριση με το 2021, με ώθηση από τον τουρισμό και την ολική επαναφορά της εστίασης σε λειτουργία. Ωστόσο σημαντικό είναι το πλήγμα που δέχεται η επιχείρηση από το αυξημένο ενεργειακό κόστος της περιόδου. Όπως λέει ο κύριος Γρίβας, στρατηγική απόφαση του ομίλου ήταν να μειώσει το περιθώριο κέρδους, με τις ανατιμήσεις να περιορίζονται στο 10% σε σύγκριση με πέρυσι, τη στιγμή που όπως λέει η επιβάρυνση κόστους ανέρχεται στο +70% σε σχέση με το 2021. 

    Ο ίδιος πάντως εμφανίζεται αρκετά συγκρατημένος ως προς την περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου της επιχείρησης με νέα καταστήματα στην τρέχουσα χρονική συγκυρία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το κόστος επένδυσης franchise κυμαίνεται από 55.000 έως και 90.000 ευρώ αναλόγως το εμπορικό σήμα και στην παρούσα περίοδο παρακινεί τους υποψήφιους δικαιοδόχους να αναμένουν την εξομάλυνση της κρίσης. Εκφράζει ταυτόχρονα την ανησυχία του για το ενδεχόμενο έλλειψης των πρώτων υλών, ενώ εκτιμά ότι ο αριθμός των καταστημάτων εστίασης στην Ελλάδα είναι αρκετά μεγάλος, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι κάποιες επιχειρήσεις ή επιμέρους σημεία θα διακόψουν τη λειτουργία τους λόγω του υψηλού κόστους. 

    Δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού

    Zήτημα αποτελεί η εξεύρεση προσωπικού για την επιχείρηση, δεδομένου ότι όπως λέει ο κύριος Γρίβας υφίστανται ελλείψεις σε θέσεις πωλητών και βοηθών κουζίνας παρά το γεγονός ότι όπως λέει η επιχείρησή του πληρώνει ικανοποιητικά τους εργαζόμενους που απασχολεί. Ενδεικτικά αναφέρει ότι ένας πωλητής λαμβάνει πρώτο μισθό 750 ευρώ καθαρά και ένας αρτοποιός θα λάβει από 1.000 έως 1.200 ευρώ καθαρά το μήνα. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ