Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Αυγ-2022 09:51

    Αύξηση 264,6% στα καθαρά κέρδη για την Global Ship Lease του Γιώργου Γιουρούκου

    Αύξηση 264,6% στα καθαρά κέρδη για την Global Ship Lease του Γιώργου Γιουρούκου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Καθαρά κέρδη ύψους 124,7 εκατ. δολαρίων κατέγραψε η εισηγμένη Global Ship Lease συμφερόντων Γιώργου Γιουρούκου, το α’ εξάμηνο του 2022 έναντι 34,2 εκατομμυρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021 με ποσοστό αύξησης 264,6%. Σε επίπεδο β’ τριμήνου τα κέρδη αυξήθηκαν στα 54,5 εκατομμύρια δολάρια έναντι 30 εκατ. το 2021, αύξηση 81,1%.

    Σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Πρόεδρο της εταιρείας, Γιώργο Γιουρούκου προς το παρόν η ναυλαγορά των container βρίσκεται σε στάση αναμονής, καθώς  η μακροοικονομική αβεβαιότητα έχει γίνει πιο έντονη και οι ναυλωτές έχουν την τάση να λαμβάνουν μικρότερες ναυλώσεις, 

    Τα λειτουργικά έσοδα  της εταιρείας ανήλθαν στα 154,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σχεδόν διπλάσια έσοδα κατά 82,9 εκατομμυρίων δολαρίων όπως καταγράφονται στην οικονομική έκθεση της Global Ship Lease. Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022, τα λειτουργικά έσοδα ήταν 308,1 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 97,6% από 155,9 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2021. 

    Ο στόλος της εταιρείας είναι πλήρως ναυλωμένος για το 2022 και σχεδόν για όλο το 2023. Τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 189,9 εκατομμύρια το α’ εξάμηνο έναντι 93,8 το 2021 και στα 95,3 εκατομμύρια το β’ τρίμηνο έναντι 49,5 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.

    Η εταιρεία εστιάζει σε λύσεις για τη βελτίωση της απόδοσης καυσίμου, ενώ παρακολουθεί στενά τις νέες τεχνολογίες για την ανθρακοποίηση των καυσίμων, όπως το εγχείρημα δέσμευσης άνθρακα Aqualung στο οποίο  μάλιστα πραγματοποίησε περιορισμένη επένδυση κατά τη διάρκεια του τριμήνου. 

    Ο Γιώργος Γιουρούκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Global Ship Lease, ανέφερε πως : "με γνώμονα την επιταχυνόμενη ανάπτυξη και τις εκτεταμένες νέες πιο μακροπρόθεσμες ναυλώσεις με υψηλότερα επιτόκια που εξασφαλίσαμε κυρίως πέρυσι και οι οποίες τίθενται σε πλήρη ισχύ το 2022, έχουμε δείξει σημαντική άνοδο στα κέρδη που είναι σε μεγάλο βαθμό δεσμευμένα για πολλά χρόνια. Το προσαρμοσμένο μας EBITDA για το πρώτο εξάμηνο του 2022 είναι υπερδιπλάσιο του επιπέδου του της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

    Μετά τη σχεδόν συνεχή ενίσχυση των επιτοκίων από τα μέσα του 2020, η αγορά ναυλώσεων βρίσκεται επί του παρόντος σε κατάσταση αναμονής, καθώς οι πηγές μακροοικονομικής αβεβαιότητας έχουν γίνει πιο έντονες και οι ναυλωτές έχουν την τάση να λαμβάνουν μικρότερες ναυλώσεις σε πολύ περιορισμένο αριθμό πλοίων που έχουν εισέλθει στην αγορά ναυλώσεων. Στις κατηγορίες σκαφών μεσαίου και μικρότερου μεγέθους όπου δραστηριοποιούμαστε, η αύξηση της προσφοράς τα επόμενα χρόνια είναι μέτρια σε σύγκριση με εκείνη των μεγαλύτερων πλοίων. Πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός αυξανόμενων ρυθμίσεων που σχετίζονται με την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, έναν σχετικά γηρασμένο παγκόσμιο στόλο και σχεδόν απουσία διάλυσης τα τελευταία χρόνια υποδηλώνει ότι η καθαρή ανάπτυξη του στόλου στα μεσαία και μικρότερα τμήματα θα παραμείνει πολύ περιορισμένη στο άμεσο μέλλον"

    Η Global Ship δραστηροποιείται κυρίως στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με διαφοροποιημένο στόλο μεσαίου και μικρότερου μεγέθους πλοίων. Η Global Ship Lease, η οποία έχει ενσωματωθεί στις Νήσους Μάρσαλ, ξεκίνησε τις δραστηριότητές της τον Δεκέμβριο του 2007 και εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Αύγουστο του 2008. Στις 3 Αυγούστου 2022, η Global Ship Lease κατείχε 65 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που κυμαίνονταν από 1.118 έως 11.040 TEU, με συνολική χωρητικότητα 342.348 TEU. 32 πλοία είναι ευρείας δέσμης Post-Panamax.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ