Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 20-Ιουλ-2022 09:17

    Ανάκαμψη για τα ναύλα στα πλοία χύδην φορτίου

    Ανάκαμψη για τα ναύλα στα πλοία χύδην φορτίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Ο τομέας Capesize ανέκτησε μεγάλο μερίδιο των απωλειών της προηγούμενης εβδομάδας με τα μέσα κέρδη του να κλείνουν την εβδομάδα στα 24.209 $/ημέρα. Τα υπόλοιπα μεγέθη πλοίων παρουσίασαν ασθενή δραστηριότητα, όπως τα πλοία τύπου Panamax.

    Ο BDI χθες (19/07/2022) έκλεισε στις 2.145 μονάδες, αυξημένος κατά 132 μονάδες σε σύγκριση με το κλείσιμο της προηγούμενης Τρίτης (12/07/2022).

    Άνοδος καταγράφηκε και  στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, με τους τομείς Suezmax και Aframax να ξεπερνούν σημαντικά τα κέρδη των VLCC.

    Ο  δείκτης BDTI χθες (19/07/2022) έκλεισε στις 1.448, σημειώνοντας άνοδο 75 μονάδων και ο BCTI στις 1.328, μειωμένος κατά 59 μονάδες σε σύγκριση με τα επίπεδα της προηγούμενης Τρίτης (12/07/2022).

    Από την 1η Ιουνίου, τα  ναύλα των Capesize παρέμειναν περιορισμένα, κυμαινόμενα μεταξύ 18.000 και 25.000 δολαρίων, ένα κερδοφόρο επίπεδο για τους περισσότερους ιδιοκτήτες Capesize, αλλά πολύ μακριά από τα υψηλά ναύλα που έφτασαν πέρυσι.

    Οι αναλυτές εκτιμούν ότι στα τέλη καλοκαιριού η ανάγκη μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία θα αρχίσει να απορροφά έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό πλοίων που δραστηριοποιούνται κυρίως στη λεκάνη του Νότιου Ατλαντικού.

    Αυτή τη στιγμή, τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια κυρίως στον Βόρειο Ατλαντικό είναι απασχολημένα με το εμπόριο άνθρακα προς την Ευρώπη, και αυτό κάνει τα επιτόκια σε αυτό το μέρος του κόσμου να παραμείνουν ισχυρότερα.

    Οι ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι  παρά την μείωση μεταφορικού φορτίου προς την Κίνα και τα σοβαρά προβλήματα λόγω της εφοδιαστικής αλυσίδας, της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία αλλά και τα εμπορικά θέματα Αυστραλίας-Κίνας, η αγορά "κράτησε δυνάμεις".

    Την ίδια ώρα, καταγράφεται μία αισιοδοξία – όχι τόσο λόγω της εποχικότητας και της αυξημένης κίνησης που θα καταγραφεί το επόμενο διάστημα-  αλλά κυρίως υπάρχουν σημαντικές προσδοκίες για οικονομική τόνωση από την Κίνα για τη στήριξη του προβληματικού τομέα των ακινήτων.

    Εάν ένα τέτοιο γεγονός μεταφράζεται σε  περισσότερα φορτία αποστολής για σιδηρομετάλλευμα (και σε μικρότερο βαθμό άνθρακα), τότε τα  ναύλα ξηρού χύδην έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν πολύ καλύτερα επίπεδα σε σχέση με αυτό που δείχνει η τρέχουσα καμπύλη.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ