Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 13-Ιουλ-2022 13:09

    Στον αέρα παραμένει η σύνδεση Κάσου και Καρπάθου με τον Πειραιά

    Στον αέρα παραμένει η σύνδεση Κάσου και Καρπάθου με τον Πειραιά
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Αγώνας δρόμου ξεκινάει για το Υπουργείο Ναυτιλίας ώστε να βρεθεί άκρη στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Κάσου, μετά την απαγόρευση απόπλου του πλοίου "Olympus" της Seaspeed Lines καθώς κρίθηκε μη αξιόπλοο, με δεκάδες παρατηρήσεις,  στο παρθενικό του ταξίδι!

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr εξετάζεται η προσωρινή λύση να μπει στη γραμμή ένα ταχύπλοο σκάφος ώστε να διευκολυνθεί η σύνδεση των δύο νησιών μέχρι να ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με την ανάθεση της γραμμής. 

    Εδώ και μήνες, είχαν δημιουργηθεί σοβαρές ανησυχίες για την εξυπηρέτηση του δρομολογίου, μετά τη δικαστική διαμάχη για την  ανάθεση εκτέλεσης δρομολογίων στη γραμμή Πειραιάς – Μήλος – Θήρα – Ανάφη – Ηράκλειο – Σητεία – Κάσος – Κάρπαθος – Διαφάνι Καρπάθου – Χάλκη – Ρόδος όπου την διεκδικούσαν η Seaspeed Lines με το πλοίο Olympus και η ΑΝΕΚ με το Πρέβελης που εδώ και 13 χρόνια εκτελεί τα συγκεκριμένα δρομολόγια. Η λύση δόθηκε πρόσφατα από το ΣτΕ το οποίο αποφάσισε να κατοχυρώσει τη γραμμή δημόσιας υπηρεσίας στην Seaspeed Lines συμφερόντων Θεμιστοκλή Καραμπέκου.

    Η απόφαση κοινοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την 09/05/2022 και αμέσως κινήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την ανάθεση των δρομολογιακών γραμμών. Την 21/06/2022 εκδόθηκε πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που έκρινε ότι δύνανται να συναφθούν οι συμβάσεις για την εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων άγονων γραμμών με την εταιρεία Seaspeed Lines και την 06/07/2022 υπογράφηκαν οι συμβάσεις με την εταιρεία.

    Τη Δευτέρα, η εταιρεία θα ξεκινούσε το παρθενικό της ταξίδι στα νησιά των Κυκλάδων, Κρήτης και Δωδεκανήσων. Είχε προσκομίσει από τον Ρωσικό νηογνώμονα  τα απαραίτητα έγγραφα (το πλοίο επειδή είναι σημαίας Κύπρου μπορεί να πιστοποιηθεί η ναυσιπλοΐα του από ξένο νηογνώμονα) την ημέρα έναρξης των δρομολογίων του. Ωστόσο, επειδή ήταν το πρώτο δρομολόγιό του, ως όφειλε η Επιθεώρηση Πλοίων του Λιμενικού Σώματος, με τέσσερα στελέχη της πραγματοποιήσει έλεγχο και διαπίστωσε δεκάδες παραβάσεις, με αποτέλεσμα το πλοίο να λάβει απαγόρευση απόπλου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, ο έλεγχος των αρχών ξεκίνησε στις 12.00 –το πλοίο είχε ώρα αναχώρησης 18.30– και μέχρι τις 21.00 τα στελέχη ήταν εντός του πλοίου και σημείωναν παραβιάσεις στην πυρασφάλεια, τη νομοθεσία σχετικά με τη συγκρότηση πληρωμάτων κ.ά. Η εταιρεία ανέφερε ότι αρκετά μέλη του πληρώματός της απουσίαζαν λόγω Covid με αποτέλεσμα να ακυρωθεί το δρομολόγιο και να επιστρέψει σε όσους ήθελαν το αντίτιμο του εισιτηρίου, είτε προωθήθηκαν με άλλα καράβια στον προορισμό τους. Ήδη οι επιβάτες και το μεγαλύτερο μέρος των φορτηγών οχημάτων που θα μετακινείτο προς Κάσο και Κάρπαθο επιβιβάσθηκαν χθες με το πλοίο BLUE STAR PATMOS με προορισμό τα δυο νησιά. 

    Το πρόβλημα ήταν για τους κατοίκους της Κάσου και της Καρπάθου που έμειναν στο νησί. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο σύνθετη, καθώς σήμερα η εταιρεία είχε το χρονικό περιθώριο για αποκατάσταση των βλαβών κάτι που εκτιμάται ως αδύνατο. Με αυτό ως δεδομένο, θα λάβει τρίτη απαγόρευση απόπλου σε 36 μήνες και θα χάσει την κλάση του και άρα την επιδότηση. Ως συνέπεια δεν θα έχει τις προϋποθέσεις να εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

    Το Υπουργείο Ναυτιλίας ήδη από χθες, με δύο συσκέψεις, προετοιμάζεται για αυτό το σενάριο ώστε να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση για την κάλυψη της γραμμής. Έχουν κινηθεί οι διαδικασίες του ν.4948/2022 για την κάλυψη επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, ενώ υπάρχουν και διαρκείς επικοινωνίες με ακτοπλοϊκές εταιρείες για την κανονική εκτέλεση, με κάθε τρόπο, του δρομολογίου της Παρασκευής 15/7.    

    Οι κάτοικοι των νησιών είναι ανάστατοι και από χθες έχουν προχωρήσει σε διαμαρτυρίες. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ