Μετά το Disney+, η Vodafone φιλοδοξεί να έρθει σε συμφωνία με το HBO Max
Δευτέρα, 04-Ιουλ-2022 08:20
Η συνδρομητική τηλεόραση διεισδύει όλο και περισσότερο στα ελληνικά νοικοκυριά. Μπορεί να μην είμαστε Ολλανδία και Γαλλία, στις οποίες η συνδρομητική τηλεόραση έχει διεισδύσει στο 195,3% και 190,5% των νοικοκυριών, ωστόσο και στην Ελλάδα η τάση είναι ανοδική.
Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, οι συνδρομητές τηλεόρασης αναμένεται ότι θα διαμορφωθούν φέτος στα 1,786 εκατ., επιτυγχάνοντας διείσδυση 42%, έναντι 39,7% το 2021.
Σε γενικές γραμμές, οι πάροχοι είναι "χωρισμένοι" σε δυο "ομάδες": Σε αυτές που επενδύουν στο αθλητικό περιεχόμενο (COSMOTE TV, NOVA) και σε αυτούς που επενδύουν στο ψυχαγωγικό περιεχόμενο κάθε ηλικίας (Vodafone TV, Netflix, Disney+, κ.α.).
Οι ενέργειες της Vodafone για την προσθήκη περιεχομένου
Η Vodafone TV ανακοίνωσε πρόσφατα το νέο πρόγραμμά της, από το οποίο ξεχωρίζει το λανσάρισμα του πρωτότυπου περιεχομένου του Disney+ (Vodafone και Disney έχουν, επί του παρόντος, αποκλειστική συνεργασία στην Ελλάδα).
Με την προσθήκη του Disney+, η Vodafone TV καθιστά σαφές ότι επικεντρώνεται στο περιεχόμενο γενικής ψυχαγωγίας και μάλιστα, όπως όλα δείχνουν, η εταιρεία θα προχωρήσει, το 2023, στο επόμενο "μεγάλο" βήμα: Τη σύναψη αποκλειστικής συνεργασίας με το HBO Max.
Επί του παρόντος, η εταιρεία και με αφορμή την προσθήκη του Disney+, ανακοίνωσε ότι η Vodafone TV ξεκινά από 6,30 ευρώ το μήνα (χωρίς αποκωδικοποιητή και χωρίς δέσμευση) και 8,50 ευρώ (με αποκωδικοποιητή και 12μηνη ή 24μηνη δέσμευση) ή εντελώς δωρεάν με τα προγράμματα Triple Play FIBER 100 και 200 της Vodafone και πρόσβαση στο περιεχόμενο του Disney+.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, οι συνδρομητές της Vodafone TV αριθμούνται στις 140.000 – 150.000, με την εταιρεία να υποστηρίζει ότι, στα τέλη Μαρτίου, οι πελάτες σταθερής τηλεφωνίας ανέρχονταν στους 972.000.
Η σύγκριση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών Omdia Technology, οι συνδέσεις των συνδρομητικών πλατφορμών στην Ελλάδα (Cosmote TV, Nova, Vodafone TV, αλλά και των ξένων πλατφορμών, όπως Netflix) και χωρίς να υπολογίζεται ο διαμοιρασμός τους (μοναδικοί χρήστες) προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν φέτος στα 1,786 εκατ., επιτυγχάνοντας διείσδυση 42%.
Αντίστοιχα, το 2021, η ελληνική αγορά υπολογίζεται ότι έκλεισε με 1,683 εκατ. συνδέσεις, επιτυγχάνοντας διείσδυση 39,7% και το 2020 με 1,570 εκατ. συνδέσεις, επιτυγχάνοντας διείσδυση 37,1%.
Εξαιρετικά διαδεδομένη είναι η χρήση συνδρομητικών πλατφορμών (πολλοί συνδρομητές είναι συνδεδεμένοι με περισσότερες από μία πλατφόρμες) σε χώρες, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Γαλλία και η Γερμανία.
Στη γειτονική Ιταλία, η Omdia Technology εκτιμά ότι η διείσδυση θα ανέλθει φέτος στο 79,2%, στην Τσεχία στο 74,5%, στη Βουλγαρία στο 85,1% και στην Κροατία στο 83,4%.
Από την άλλη πλευρά, εφόσον συνεχιστούν οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι ίσως σημειωθεί επιβράδυνση της διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Φώτης Φωτεινός