Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 30-Ιουν-2022 07:52

    Αλλαγή ρόλων για AB – My market με τους "ηλεκτρονικούς" efood, Wolt και Rabbit

    quick commerce
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Σε αντίρροπες δυνάμεις βασίζεται αυτή τη στιγμή το ελληνικό λιανεμπόριο ειδών σούπερ μάρκετ. Ο λόγος είναι ότι η καθεμία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό, κάνουν κινήσεις για να συμπληρώσουν αυτό που δεν διαθέτουν. Αφενός οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες efood Market, Wolt Market και Rabbit κάνουν κινήσεις ανάπτυξης φυσικού δικτύου καταστημάτων, αφετέρου οι ισχυροί του οργανωμένου λιανεμπορίου ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market κάνουν κινήσεις για να σταθούν απέναντι στις πλατφόρμες αναπτύσσοντας υπηρεσίες στον τομέα του quick commerce με μέσο χρόνο παράδοσης από την καταχώρηση της παραγγείας, ο οποίος ανέρχεται στη μία ώρα. 

    To δίκτυο είναι αυτό που εν τέλει παρέχει την εμπειρία προς τους καταναλωτές και ουσιαστικά εδραιώνει την παρουσία ακόμα και των αμιγώς ηλεκτρονικών παικτών στην ελληνική αλλά και στη διεθνή αγορά. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό που προκύπτει από τη δραστηριοποίηση των τριών βασικών παικτών στην διανομή προϊόντων στη χώρα μας. Βασική διαφοροποίηση ως προς τα μέχρι στιγμής δεδομένα είναι το γεγονός ότι η efood διατηρεί έτοιμο δίκτυο καταστημάτων, το οποίο ανέρχεται σε περίπου 500 σημεία και πρόκειται για μίνι μάρκετ υπό την ταμπέλα Kiosky’s, τα οποία ανήκαν στον όμιλο Μούχαλη και πλέον περιέρχονται στον όμιλο Delivery Hero, στον οποίο υπάγεται η efood μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΙΝΚΑΤ, μίας εκ των τεσσάρων επιχειρήσεων που αποκτά ο γερμανικός κολοσσός μέσα από τη συμφωνία. Επιδίωξη της efood είναι να έχει πρόσβαση σε σημεία πώλησης μέσα σε γειτονιές, κάτι το οποίο της προσφέρεται με το ήδη υπάρχον δίκτυο αλλά και με τους συνεργάτες που διατηρεί στην αγορά. Στην περίπτωση της efood το διαθέσιμο κωδικολόγιο ανέρχεται στα 3.000 προϊόντα.

    Η ανάπτυξη δέκα φυσικών σημείων από τη Wolt Market

    Σε όλο το νέο σκηνικό της αγοράς, όπως αυτό διαμορφώνεται επί του παρόντος, δεν λείπουν οι κινήσεις από πλευράς της Wolt Market αλλά και της νεοεισερχόμενης Rabbit. Η Wolt Market κινείται αυτή την περίοδο με την ανάπτυξη του δικτύου φυσικών καταστημάτων, καθώς διατηρεί συνολικά 10 σημεία πώλησης με πιο πρόσφατο από αυτά να είναι το κατάστημα του Πειραιά. Η παρουσία των καταστημάτων της Wolt Market εντοπίζεται σε Αττική, Πειραιά και Πάτρα, ενώ το πρώτο κατάστημα ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο του 2021 με διαθέσιμο κωδικολογιο 2.500 προϊόντων. 

    Tέσσερα φυσικά σημεία πώλησης για τη Rabbit έως και τον Ιούλιο στην Αττική

    Aπό την πλευρά της η Rabbit έχοντας εισέλθει πρόσφατα στην Ελλάδα διατηρεί ήδη δύο καταστήματα στην Καλλιθέα και στο Μαρούσι, ενώ με βάση τον προγραμματισμό στις αρχές Ιουλίου θα έχει συνολικά τέσσερα καταστήματα στην Αττική. Τα δύο πρώτα σημεία πώλησης βρίσκονται στην Καλλιθέα και στο Μαρούσι. Τα επόμενα σημεία επέκτασης θα βρίσκονται στο Ψυχικό και στην Αργυρούπολη. Η Rabbit συγκέντρωσε πρόσφατα κεφάλαια 3 εκατομμυρίων ευρώ από Έλληνες και ξένους επενδυτές. Ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Rabbit είναι ο Λιβανέζος, Malek Fatte, πρώην country director της Instashop, την οποία εξαγόρασε έναντι 360 εκατομμυρίων ευρώ το 2020 η Delivery Hero. 

    Το μεγάλο στοίχημα αυτή τη στιγμή είναι αυτό του quick commerce και για τους τρεις παίκτες που προαναφέρονται. Το παιχνίδι της γρήγορης διανομής είναι αρκετά επίπονο και ανταγωνιστικό για όσους αποφασίσουν να συμμετέχουν σε αυτό, όπου το τελευταίο διάστημα έχουν κάνει την είσοδό τους ή έχουν δηλώσει την πρόθεση να δραστηριοποιηθούν σε αυτό και οι παραδοσιακές αλυσίδες. 

    Οι παραδοσιακοί παίκτες που κάνουν βήμα στο quick commerce

    Πρόσφατα θα θυμίσουμε ότι η AB Βασιλόπουλος συνήψε συνεργασία με την InstaShop με αντικείμενο την διανομή προϊόντων σε μία ώρα μετά την παραγγελία. Η μεγάλη διαφορά της εν λόγω αλυσίδας, είναι ότι διανέμει αυτή τη στιγμή 10.000 κωδικούς, λόγω της μεγάλης αποθηκευτικής δυνατότητας που έχει και των καλά οργανωμένων υποδομών σε επίπεδο logistics. Από την πλευρά του και ο όμιλος Παντελιάδη έχει γνωστοποιήσει την πρόθεσή του να δραστηριοποιηθεί στο quick commerce, για παραδόσεις εντός μίας ώρας, στηριζόμενος ωστόσο σε ίδιες δυνάμεις αφού ολοκληρωθεί το στάδιο πιλοτικής εφαρμογής. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ