Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 19-Μαϊ-2022 08:12

    Τα καλλυντικά κερδίζουν έδαφος και η μάσκα δίνει τη θέση της στο make up

    Τα καλλυντικά κερδίζουν έδαφος και η μάσκα δίνει τη θέση της στο make up
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Έδαφος φαίνεται ότι κερδίζουν τα καλλυντικά όπως προκύπτει από το γεγονός ότι η εκτίμηση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχανιών και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών κάνει λόγο για αύξηση των πωλήσεων σε επίπεδο χονδρικής στην Ελλάδα το 2022 και σε σύγκριση με το 2021.

    Σε ό,τι αφορά στις κυριότερες τάσεις της συγκεκριμένης αγοράς παρατηρείται σημαντική ανάπτυξη των προϊόντων που σχετίζονται με τον άνδρα, καθώς σταδιακά αρχίζει να απενοχοποιείται η αγορά προϊόντων ανδρικής περιποίησης, όπως είναι προϊόντα για το πρόσωπο ή τη γενειάδα. Ταυτόχρονα η σταδιακή μείωση της χρήσης μάσκας αποτελεί ένα βασικό στοιχείο, το οποίο συμβάλει στο να ανακάμπτει η αγορά των προϊόντων make up.

    Στο +4,5% οι εκτιμώμενες πωλήσεις για το σύνολο του 2022

    Για φέτος ο ΠΣΒΑΚ εκτιμά ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα σε επίπεδο χονδρικής είναι αυξημένες κατά 4,5% σε σύγκριση με το 2021 για το σύνολο του έτους με την αγορά να δείχνει ότι σταδιακά αρχίζει να επανέρχεται μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας.

    Εάν λοιπόν επιβεβαιωθεί η εκτίμηση του Συνδέσμου Καλλυντικών, η αξία της αγοράς καλλυντικών θα φτάσει φέτος τα 579 εκατομμύρια ευρώ.

    Ο λόγος για τον οποίο εκτιμάται ότι θα έχει αύξηση είναι σύμφωνα με τον Θεόδωρο Γιαρμενίτη, πρόεδρο του ΠΣΒΑΚ, ότι η κατηγορία των καλλυντικών περιλαμβάνει όχι μόνο προϊόντα επιλεκτικής διανομής ή αρώματα, αλλά και προϊόντα όπως οι βαφές μαλλιών, τα καλλυντικά, τα κρεμοσάπουνα και τα σαπούνια και πολλά ακόμα προϊόντα καθημερινής χρήσης, τα οποία επηρεάζονται και από την έλευση του τουρισμού.

    Η συνολική εκτιμώμενη αξία πωλήσεων προϊόντων στην Ελλάδα για το 2021 ήταν 554,76 εκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ, ποσό αυξημένο κατά 7% σε σύγκριση με το 2020 όπου τα καταστήματα ήταν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα.

    Από αυτό το ποσό και σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχανιών και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών, τα 171 εκατομμύρια αντιστοιχούν σε προϊόντα περιποίησης μαλλιών, τα 59,5 εκατομμύρια ευρώ σε προϊόντα περιποίησης σώματος, τα 177,24 εκατ. ευρώ σε αγαθά περιποίησης προσώπου, τα 85,2 εκατ. ευρώ σε είδη μακιγιάζ και τα 61 εκατ. ευρώ σε αρώματα.

    Σημειώνεται ότι η αξία της αγοράς σε επίπεδο λιανικής το 2021 άγγιξε περίπου το 1 δισεκατομμύριο σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ. Το αντίστοιχο ποσό το 2009 στη λιανική ήταν 1,45 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Ανατιμήσεις 15-20% στη λιανική - Αντιστάθμισμα οι προωθητικές ενέργειες

    Σε ό,τι αφορά στις αυξήσεις στα καλλυντικά, αυτές κυμαίνονται σε ποσοστό περίπου 15%-20% μεσοσταθμικά, ωστόσο πραγματοποιούνται προσφορές (εκπτώσεις και προϊόντα με τη μορφή 1+1) σε όλα τα κανάλια της αγοράς, τόσο στα προϊόντα ευρείας διανομής όσο και στα προϊόντα που πωλούνται από τον πάγκο του φαρμακείου αλλά και στην επιλεκτική διανομή.

    Κυρίαρχο ζήτημα για τον κλάδο των καλλυντικών όπως και για το σύνολο των επιχειρήσεων αποτελεί η εξέλιξη που θα έχει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και οι συνέπειες που αυτή παρουσιάζει για την παγκόσμια οικονομία, με τον ΠΣΒΑΚ να εκφράζει την ανησυχία του για την συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.

    Από πού πωλούνται καλλυντικά και σε τι ποσοστό

    Τα κανάλια διάθεσης των καλλυντικών είναι η ευρεία διανομή κυρίως μέσα από τα σούπερ μάρκετ, η οποία εκτιμάται ότι θα αντικατοπτρίζει το 31% των συνολικών πωλήσεων το 2022, η επιλεκτική διανομή με 16%, τα φαρμακεία με 21%, τα ινστιτούτα αισθητικής με 1%, τα κομμωτήρια με 9%, οι απευθείας πωλήσεις (door to door) με 3%, το ηλεκτρονικό εμπόριο με 15% και οι boutique καλλυντικών που εκπροσωπούν ένα συγκεκριμένο εμπορικό σήμα (standalone boutiques) με ποσοστό 4%.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ