Coco-Mat: Η πορεία από τα στρώματα στο real estate και τα ξενοδοχεία

Παρασκευή, 22-Απρ-2022 08:47

Ο Πολ Ευμορφίδης, ένας εκ των ιδρυτών της Coco-Mat

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Από το ξεκίνημά της το 1989 η Coco-Mat θέλησε να προβάλει μια διαφορετική φιλοσοφία στην ελληνική αγορά, συστήνοντας τη χρήση φυσικών υλικών, όπως ο κοκοφοίνικας, το μαλλί, το καουτσούκ, το βαμβάκι, το μετάξι, η αλογότριχα, ακόμη και τα φύκια, που συναντιούνται σε αφθονία στις ελληνικές θάλασσες. Από την αρχή υιοθέτησε μια στρατηγική σταθερά αντίθετη στη χρήση του πλαστικού, την οποία και εφάρμοσε τόσο στις συσκευασίες των στρωμάτων, των μαξιλαριών και των παπλωμάτων της. Τριάντα χρόνια και πλέον, αυτή η φιλοσοφία φαντάζει πιο σύγχρονη από ποτέ καθώς συμβαδίζει με την παγκόσμια δυναμική για πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης και φιλικές προς το περιβάλλον. Ένα σκεπτικό, το οποίο απορρέει από τους ίδιους τους δημιουργούς της επιχείρησής τους, αδελφούς Πολ και Μάικ Ευμορφίδη, οι οποίοι κρατούν την ίδια στάση και στη ζωή τους.

Περισσότερο εξωστρεφής ο Πολ Ευμορφίδης, κατά την πολύχρονη διαδρομή του έχει αναφερθεί ουκ ολίγες φορές στην αγάπη του για την ελληνική φύση, την απλότητα και τη δημιουργία. Ποντιακής καταγωγής αλλά γεννημένος στη Σπάρτη, στη Χαρακιά, έφυγε στα 15 μακριά από το πατρικό του γιατί, όπως είχε πει, "δεν τον χωρούσε ο τόπος". Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη γυμναστική ακαδημία και στη συνέχεια εργάστηκε στη Σιβιτανίδειο ως καθηγητής, ενώ παράλληλα δούλευε και ως πωλητής στο Μοναστηράκι σε κατάστημα με τουριστικά για να συμπληρώσει το εισόδημά του. 

Το σημείο εκκίνησης 

Και κάπου εκεί γεννιέται η ιδέα να δημιουργήσει την "καλύτερη στρωματοποιία" με σημείο εκκίνησης έναν μικρό χώρο 200 τ.μ. στα Πατήσια. Η επιχείρηση θα αρχίσει σταδιακά να αναπτύσσεται και επόμενος σταθμός είναι να ιδρύσει τη δική της παραγωγική μονάδα στη βιομηχανική περιοχή της Ξάνθης, στην οποία κατασκευάζονται όλα τα προϊόντα που φέρουν το brand CoCo-Mat. 

Τα φυσικά υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των στρωμάτων και στη συνέχεια των υπόλοιπων προϊόντων όπως παπλώματα, μαξιλάρια, σεντόνια και έπιπλα, κάνουν την εταιρεία να αποκτήσει τη δική της ταυτότητα, ξεπερνώντας τα ελληνικά σύνορα. Όπως είχε παλαιότερα πει ο Πολ Ευμορφίδης, η έμπνευση για να φτιάξει στρώμα, το οποίο, μεταξύ άλλων, περιέχει φύκια, του ήρθε όταν κοιμήθηκε ένα βράδυ στην παραλία της Χαρακιάς πάνω σε ένα φυσικό στρώμα από φύκια, έχοντας κάνει "τον καλύτερο ύπνο της ζωής του".

Σήμερα, η εταιρεία παρουσιάζει ένα διευρυμένο δίκτυο καταστημάτων καθώς λειτουργούν 42 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, 9 καταστήματα στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων σε Λευκωσία, Μαδρίτη και Άμστερνταμ, 3 καταστήματα στη Νέα Υόρκη, ένα στην Κορέα και ένα στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας ενώ μέσω θυγατρικών διαθέτει παρουσία με 7 καταστήματα στη Γερμανία, 2 καταστήματα στην Ιταλία και 9 καταστήματα στην Κίνα. 

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές της επιδόσεις, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα αποτελέσματα της Coco-Mat στην Ελλάδα, η εταιρεία είδε τις πωλήσεις της το 2019 να ενισχύονται κατά 6,7% στα 19,381 εκατ. ευρώ, μια άνοδος που οφείλεται στις αυξημένες πωλήσεις σε πελάτες του εξωτερικού. Σε επίπεδο καθαρού αποτελέσματος, οι ζημιές διευρύνθηκαν στα 5,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 384.624 ευρώ το 2018 λόγω της απομείωσης άυλων περιουσιακών στοιχείων. Κατά τη διετία της πανδημίας, η Coco-Mat προσπάθησε να επικεντρωθεί στο κομμάτι τη λιανικής και των ηλεκτρονικών πωλήσεων, θέτοντας σε δεύτερο πλάνο τη δραστηριότητα Β2Β και hoteling. 

Το άνοιγμα στο real estate μέσω της Μπλε Κέδρος 

Εκτός όμως από την Coco-Mat, οι αδελφοί Ευμορφίδη δημιούργησαν το 2014 την εταιρεία επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία (ΑΕΕΑΠ) Μπλε Κέδρος, στο διοικητικό συμβούλιο της οποίας συμμετείχε μέχρι πρότινος ως Ανεξάρτητο μη Εκτελεστικό μέλος, ο επιχειρηματίας και ορειβάτης Αντώνης Συκάρης, ο οποίος πρόσφατα άφησε την τελευταία του πνοή στα 60 του χρόνια στο βουνό Νταουλαγκίρι.

Η Μπλε Κέδρος σε πρώτο χρόνο ξεκίνησε με την εισφορά των καταστημάτων της Coco-Mat και σταδιακά διεύρυνε το χαρτοφυλάκιό της, το οποίο πλέον περιλαμβάνει 34 ακίνητα, από ξενοδοχεία μέχρι χώρους γραφείων και οικόπεδα. Σημαντικό είναι το άνοιγμα που έχει κάνει στον κλάδο των τουριστικών καταλυμάτων, τα οποία επί του παρόντος εντοπίζονται κυρίως στην Αθήνα. Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγονται 3 που βρίσκονται στο Κολωνάκι σε Πατριάρχου Ιωακείμ, Υψηλάντου και Ηροδότου, το Coco-Mat Athens BC στο Κουκάκι και το Coco-Mat Hotel Nafsika στην Κηφισιά, τα οποία είναι μισθωμένα στην ξενοδοχειακή εταιρεία Hotel Cluster. Στις πρόσφατες προσθήκες της εταιρείας είναι ένα διατηρητέο κτίριο στην οδό Ασκληπιού 96, στα Εξάρχεια, το οποίο πλειοδότησε σε πλειστηριασμό στις αρχές του τρέχοντος έτους ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσουν και οι εργασίες κατασκευής του νέου ξενοδοχείου της Μπλε Κέδρος στο Κουκάκι, σε ακίνητο το οποίο πέρασε στο χαρτοφυλάκιό της πριν περίπου από 4 χρόνια, προσφέροντας το τίμημα των 1,38 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο αναγκαστικού πλειστηριασμού. Παράλληλα, η Μπλε Κέδρος έχει εντατικοποιήσει τις προσπάθειες, οι οποίες θα την οδηγήσουν στο κατώφλι του χρηματιστηριακού ταμπλό, έχοντας λάβει ήδη παράταση προθεσμίας για την εισαγωγή των μετοχών της από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μέχρι τα τέλη του προσεχούς Μαΐου. Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς εάν μια εταιρεία real estate δεν έχει επιτύχει την εισαγωγή των μετοχών της σε οργανωμένη αγορά εντός των προθεσμιών, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ανακαλεί την άδεια λειτουργίας της και η εταιρεία τίθεται υπό εκκαθάριση. Να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών της Μπλε Κέδρος το 2021 προήλθε κυρίως από μισθώματα και ανήλθε στα 4,755 εκατ. ευρώ έναντι 3,469 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένος κατά 37,1%. Επιπλέον, τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν στα 20,601 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι ζημιών 2,714 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ με βάση τα τελευταία στοιχεία, η αγοραία αξία του συνόλου των τουριστικών ακινήτων της εκτιμάται στα 52,88 εκατ. ευρώ.