Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 22-Μαρ-2022 09:50

    Euroseas: Τρεις ακόμα παραγγελίες για eco containerships

    Ημερήσια ναύλα $130.000 εξασφάλισε Έλληνας εφοπλιστής
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Επένδυση 102 εκατ. δολαρίων για την εισηγμένη ναυτιλιακή Euroseas, του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα. Όπως έγινε γνωστό η συμφωνία "κλείστηκε" με το ναυπηγείο της Hyundai Mipo της Νότιας Κορέας και αφορά την κατασκευή τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με οικολογικό σχεδιασμό. Η χρηματοδότηση θα γίνει τόσο με ίδια κεφάλαια όσο και με δανεισμό.

    Στο ίδιο ναυπηγείο, η Euroseas, τον Φεβρουάριο ξεκίνησε την ναυπήγηση ακόμα δυο containers πλοίων, σε συνέχεια της παραγγελίας ακόμα δύο το 2021. Σε σύντονο χρονικό διάστημα και με κοντινούς χρόνους παράδοσης (2023- 2024), θα έχει ανανεώσει και ενισχύσει τον στόλο της με πλοία μεγάλης μεταφορικής δύναμης,

    Τα containerships, χωρητικότητας 1.800 teu έκαστο, θα παραδοθούν στην εταιρεία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024. Η προηγούμενη παραγγελία αφορούσε δύο eco-design containerships  μεταφορικής ικανότητας 2.800 teu. αξίας περίπου 85 εκατομμυρίων δολαρίων, θα πρέπει να παραδοθούν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και το πρώτο τρίμηνο του 2024, αντίστοιχα, ενώ η παραγγελία του 2021 – πάλι με δυο containership-έναντι περίπου 76 εκατομμυρίων δολαρίων  έχει χρόνο παράδοσης το πρώτο εξάμηνο του 2023.

    Η εταιρεία φαίνεται πως μένει πιστή στο επιθετικό σχέδιο που έχει τεθεί για την ανανέωση του στόλου παράλληλα με τη δέσμευσή για περιβαλλοντικά βιώσιμες λειτουργίες. Εκτιμάται ότι η αγορά των containerships  θα διατηρήσει τη θετική της πορεία.

    Η ναυτιλιακή διαθέτει στόλο 16 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αποτελούμενο από 10 feeder & 6 intermediate containerships), ο οποίος με τις νέες παραγγελίες θα αυξηθεί στα 23 πλοία, χωρητικότητας 66,971 teu.

    Όπως δήλωσε ο Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Euroseas, στο τύπο "αυτή η παραγγελία συνεχίζει τη στρατηγική μας για περαιτέρω ανάπτυξη της Euroseas με τρόπο που εκμεταλλεύεται την ελκυστικότητα των τιμών των νεότευκτων, σε σύγκριση με την τιμή των μεταχειρισμένων πλοίων. Επιπλέον, βασίζεται στη δέσμευσή μας να έχουμε έναν φιλικό προς το περιβάλλον στόλο και να συμβάλλουμε στην προσπάθεια απαλλαγής του κλάδου μας από τον άνθρακα. Σε ένα αρκετά ταραγμένο και αβέβαιο οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον, παραμένουμε πολύ αισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε και τα επτά νεότευκτα πλοία τα επόμενα δυόμισι χρόνια δημιουργώντας έναν στόλο που επικεντρώνεται στα πιο εμπορικά μεγέθη του τομέα feeder”, συμπλήρωσε.

    Τον Φεβρουάριο η εταιρεία είχε ανακοινώσει την ανανέωση προηγούμενης συμφωνίας ναύλωσης για το παλαιότερο και μικρότερο containestship του στόλου της, με ημερήσια ναύλα αυξημένα κατά 257%.

    Η συμφωνία αφορά στο χωρητικότητας 1,439 teu feeder Aegean Express (κατασκευής 1997), το οποίο ναυλώθηκε για χρονική διάρκεια τουλάχιστον 36 μηνών, με δυνατότητα επέκτασης έως τους 39 μήνες κατ’ επιλογή του ναυλωτή, με ακαθάριστα ναύλα 41.000 δολάρια ημερησίως.

    Η συμφωνία θα ισχύσει από τον Απρίλιο και αποτελεί συνέχεια της τρέχουσας σύμβασης του πλοίου, με ναύλα 11.500 δολαρίων ημερησίως.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ