Δημητρίου: Πώς "χάθηκαν" στη θάλασσα 15.000 κλιματιστικά
Πέμπτη, 24-Φεβ-2022 07:58
Του Γιώργου Λαμπίρη
Σημαντική επίπτωση στα μεγέθη της Γ.Ε. Δημητρίου Α.Ε., η οποία υπολογίζεται ότι άγγιξε τα 5 εκατ. ευρώ, είχαν οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις παραγγελιών λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζονται στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις παραδόσεις των κοντέινερ. Αυτό αντιστοιχεί σε απώλειες πωλήσεων περίπου 15.000 κλιματιστικών, τα οποία δεν παρέλαβε η Δημητρίου λόγω της υφιστάμενης κατάστασης, σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν από στελέχη της αγοράς με γνώση του θέματος. Μάλιστα η περσινή χρονιά, η οποία είχε ενισχυμένες επιδόσεις, θα μπορούσε να αποτελέσει μία ευκαιρία να ενισχύσει έτι περαιτέρω τα μεγέθη της η Δημητρίου και να επιστρέψει στα μερίδια αγοράς που έχασε από το 2019 και ύστερα, καθώς ήταν μία χρονιά κατά την οποία πιέστηκε σημαντικά ο όμιλος με τον τζίρο του να κατέρχεται στα 7,53 εκατ. ευρώ.
Στην ανάκαμψη της Γ.Ε. Δημητρίου το 2021 συνέβαλε καθοριστικά ο όμιλος Quest Συμμετοχών, ο οποίος αναμένεται μετά την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης από το Πρωτοδικείο Αθηνών, να καταστεί μέτοχος πλειοψηφίας της επιχείρησης.
Σημειώνεται ότι ήδη από το 2019 οι δύο εταιρείες συνεργάζονται, με την Quest να έχει αναλάβει ουσιαστικά την εισαγωγή και διανομή των κλιματιστικών της Γ.Ε. Δημητρίου και συγκεκριμένα της μάρκας Toyotomi, έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εξυγίανσης για να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και κατ’ επέκταση σε ένεση ρευστότητας έως και 20 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, κινήσεις που θα τη φέρουν στην επόμενη μέρα. Nα σημειωθεί επίσης ότι μεταξύ των μαρκών που διακινεί η Δημητρίου εκτός της Toyotomi, είναι οι Singer, Izola και Kerosun.
H επιστροφή σε τζίρο πάνω από τα 30 εκατ. ευρώ
Παρ' όλ’ αυτά λοιπόν η εταιρεία εμπορίας των κλιματιστικών Toyotomi - αποτελούν την πρώτη μάρκα σε μερίδιο στην αγορά με 23% - κατάφερε να επαναφέρει τον τζίρο της εντός του 2021 στα επίπεδα των 32 εκατ. ευρώ, ενώ θα μπορούσε να κινηθεί και ακόμα ψηλότερα, εάν δεν επικρατούσε η συνθήκη που προαναφέραμε. Το γεγονός της επιστροφής σε κύκλο πάνω από τα 30 εκατ. ευρώ, είναι κάτι που είχε να συμβεί από το 2017 για την Γ.Ε. Δημητρίου όταν ο κύκλος εργασιών ήταν 33,68 εκατ. ευρώ, ενώ το 2016 ήταν 34,51 εκατ. ευρώ. Θυμίζουμε μάλιστα ότι με βάση το business plan, όπως αυτό περιγράφεται στο σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας, υπήρχε η εκτίμηση για επίτευξη τζίρου της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ εντός του 2022, κάτι που εν τέλει επιτεύχθηκε ένα χρόνο νωρίτερα και μάλιστα με υπέρβαση του συγκεκριμένου ποσού.
Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου Δημητρίου αυξήθηκε στη διάρκεια του 2021 και από τις αναπροσαρμογές τιμών από 10% έως και 12%, ως απόρροια των ακριβότερων πρώτων υλών, των μεταφορικών και της ενέργειας. Επιπλέον όμως αναμένεται ένα ακόμα κύμα αύξησης της τάξεως του 12% για τα συγκεκριμένα προϊόντα και εντός του 2022.
Δεικτικό της εκτόξευσης των τιμών στα μεταφορικά, είναι το γεγονός ότι το κόστος για ένα κοντέινερ 40 ποδών (περίπου 12 μέτρα μήκος), τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2020 κόστιζε 1.500 ευρώ για να ταξιδέψει από την Ιαπωνία και την Κίνα στην Ελλάδα. Σήμερα το ποσό για τη μίσθωση κοντέινερ αγγίζει κατά περίπτωση ακόμα και τις 14.000 ευρώ, σύμφωνα με πηγές της αγοράς. Το συγκεκριμένο γεγονός είχε ως αποτέλεσμα, εάν για παράδειγμα μία επιχείρηση πλήρωνε για την εισαγωγή 30 κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά με κόστος 45.000 ευρώ πριν από έναν χρόνο, για τα οποία δινόταν πίστωση από πλευράς της Cosco, πλέον το αντίστοιχο κόστος να έχει ανέλθει στα 420.000 ευρώ φέτος με αποτέλεσμα την αδυναμία αποπληρωμής για την παραλαβή των εμπορευμάτων στο λιμάνι του Πειραιά.