Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 23-Φεβ-2022 08:07

    Γ. Καραγιάννης: Κατασκευαστικά έργα 6 δισ. δημιουργούν 200 χιλ. νέες θέσεις εργασίας

    Γ. Καραγιάννης: Κατασκευαστικά έργα 6 δισ. δημιουργούν 200 χιλ. νέες θέσεις εργασίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τη δημιουργία 200.000 νέων θέσεων εργασίας φέρνουν τα κατασκευαστικά έργα ύψους 6 δισ ευρώ που μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, όπως δηλώνει στο Capital.gr ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.

    Σύμφωνα με τον ίδιο η χώρα από τον βορρά μέχρι το νότο μετατρέπεται σε ένα μεγάλο εργοτάξιο, μιλά για τα έργα που αναμένεται να επιλύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, αλλά και για το ρόλο των ελληνικών κατασκευαστικών Ομίλων τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.

    Τελος ο κ. Καραγιάννης μιλά για τις πρότυπες προτάσεις ως εναλλακτική στην κατασκευαστική αγορά για την υλοποίηση μεγάλων έργων που κατατέθηκε χτες στη Βουλή προς ψήφιση, ενώ προαναγγέλλει νέες παρεμβάσεις του Υπουργείου για την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων των πρώτων υλών.

    Συνέντευξη στην Ελένη Μπότα 

    - Όταν για πρώτη φορά εξαγγείλατε το πακέτο των έργων ύψους 13 δισ. ευρώ, πολλοί υποστήριξαν ότι ήταν ένας ανέφικτος στόχος. Παρόλα αυτά είδαμε πολλά έργα να ξεμπλοκάρονται και να προχωρούν. Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα και τι να αναμένουμε μέσα στους επόμενους μήνες;

    Αυτή τη στιγμή αν κάποιος τοποθετήσει στον χάρτη της Ελλάδας τα έργα που υλοποιούμε, θα δει ότι όλη η χώρα, από τον βορρά στον νότο μετατρέπεται σε ένα μεγάλο εργοτάξιο. Το συνεκτικό και εξασφαλισμένο πρόγραμμα των 13 δις. ευρώ που ανακοινώσαμε υλοποιείται και οι πράξεις μας απάντησαν στην κριτική που δεχτήκαμε.

    Η εικόνα των υποδομών της χώρας αλλάζει και ήδη έχουν μπει σε φάση κατασκευής 9 οδικά και 6 σιδηροδρομικά έργα καθώς και μία νέα γραμμή Μετρό, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 6 δις. ευρώ. Πρόκειται για έργα που εκτός των άλλων θα "ανοίξουν" περίπου 200.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Επομένως δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο, ανεβάζουμε ρυθμούς και μένουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας.

    Ενδεικτικά να αναφέρω ότι παραδώσαμε τα πρώτα χιλιόμετρα στο νότιο τμήμα του Ε-65 και ξεκινήσαμε την κατασκευή του βόρειου τμήματος (Τρίκαλα-Εγνατία).

    Ξεμπλοκάραμε τον αυτοκινητόδρομο "Πάτρα-Πύργος" όπου στήνουμε τα πρώτα εργοτάξια.

    Έχουμε πλέον προσφορές και στα τέσσερα δημόσια οδικά έργα καθώς μετά το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα ακολούθησαν την Τρίτη το τμήμα Αγ. Νικόλαος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, η επέκταση της Λ. Κύμης και σύνδεσή της με ΠΑΘΕ και η παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών.

    Μέχρι τέλος του έτους θα έχουμε εργοτάξια στα τρία πρώτα οδικά έργα που υλοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ στην Ελλάδα, το FlyOver στη Θεσσαλονίκη, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη.

    Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία του σιδηροδρόμου δημοπρατήσαμε το μεγαλύτερο πακέτο έργων, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, αναβαθμίζοντας τα κυριότερα λιμάνια της χώρας και τον στρατηγικό τους ρόλο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

    - Υπάρχουν έργα που έχουν δρομολογηθεί με στόχο να επιλύσουν το μακροχρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής. Ποια είναι αυτά και πότε εκτιμάτε ότι θα σταματήσουμε να βλέπουμε το καθημερινό σχεδόν μποτιλιάρισμα στις βασικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας;

    Η Αθήνα και ευρύτερα η Αττική, αποτελούν μία ιδιαίτερη περίπτωση καθώς εδώ συγκεντρώνεται ο μισός πληθυσμός της χώρας και παρόλα αυτά το τελευταίο μεγάλο συγκοινωνιακό έργο που έγινε ήταν πριν περίπου 20 χρόνια.

    Σίγουρα η ναυαρχίδα μας είναι η Γραμμή 4 του Μετρό με τους 15 νέους σταθμούς. Η κατασκευή της έχει αρχίσει και με τη λειτουργία της νέας γραμμής θα "αποσυρθούν" από τους δρόμους 53.000 αυτοκίνητα.

    Προχωράμε με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς όπου μέσα στο 2022 θα ολοκληρωθεί η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης και θα ακολουθήσει η δημοπράτηση.

    Το καλοκαίρι δίνουμε σε λειτουργία τους τρεις τελευταίους σταθμούς, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό θέατρο, της επέκτασης της Γραμμής 3. Μην ξεχνάμε, φυσικά, ότι στο μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας έχει φτάσει ήδη το Τραμ.

    Εκτός από τα έργα του Μετρό παρεμβαίνουμε και στο οδικό κομμάτι, δίνοντας σημαντικές ανάσες και εξυπηρετώντας τις ανάγκες μίας πόλης που συνεχώς μεγαλώνει και επεκτείνεται.

    Δημοπρατήσαμε τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ και αναλάβαμε να ολοκληρώσουμε τη Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά, ένα έργο που εκκρεμεί χρόνια.

    Σύντομα θα ανακοινώσουμε τον σχεδιασμό μας για ακόμη τρία σημαντικά έργα, τις  επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, καθώς και για το μεγάλο έργο της Περιφερειακής Υμηττού με την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως που θα καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

    Εξάλλου, δημοπρατήσαμε ήδη τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων Ραφήνας και Λαυρίου και σύντομα θα κάνουμε το ίδιο και για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική.

    - Πιστεύετε ότι ο κατασκευαστικός κλάδος της χώρας μπορεί να ανταπεξέλθει στον μεγάλο όγκο των έργων που πρόκειται να γίνουν μέσα στο επόμενο διάστημα ή ενδεχομένως δούμε και μεγάλους ξένους κατασκευαστικούς Ομίλους να "μπαίνουν" στην ελληνική αγορά;

    Είμαι βέβαιος ότι οι Έλληνες κατασκευαστές μπορούν να είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές της χώρας στο εξωτερικό και η Ελλάδα να πάρει τη θέση που της αξίζει όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά και σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

    Έχουν, άλλωστε, πλήρη επίγνωση ότι το νέο περιβάλλον που δημιουργείται, οι αλλαγές που φέρνουμε και οι ρυθμοί ανάπτυξης που πετυχαίνουμε είναι αυτά που είχε ανάγκη η χώρα για να προχωρήσει με σίγουρο βηματισμό προς το μέλλον. Σε αυτή την αλλαγή θέλουμε τις επιχειρήσεις ισχυρές και εξωστρεφείς, προσαρμοσμένες στις υψηλές απαιτήσεις.

    Οι εταιρείες θα μεγαλώσουν και σε μεγάλο βαθμό θα αναπνεύσουν μετά από μια δεκαετία υποεπένδυσης.

    Τα μεγάλα έργα υποδομών που υλοποιούμε δημιουργούν μία νέα δυναμική στον κλάδο των κατασκευών ανοίγοντας ένα ευρύ πεδίο δράσης. Από την πλευρά μας δημιουργούμε το θεσμικό πλαίσιο προκειμένου η Ελλάδα να συνεχίσει να αποτελεί πόλο έλξης επενδύσεων και προσβλέπουμε στις συνεργασίες εκείνες που θα εξασφαλίζουν την επιτυχία ενός έργου προς όφελος της εθνικής οικονομίας.

    - Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι πρότυπες προτάσεις από τους ιδιώτες και ποια έργα θα μπορούσαν να υλοποιηθούν με αυτό το μοντέλο;

    Η σημαντική αυτή μεταρρυθμιστική μας πρωτοβουλία, το καινοτόμο πλαίσιο που προσφέρουμε ως εναλλακτική στην κατασκευαστική αγορά για την υλοποίηση μεγάλων έργων που κατατέθηκε χτες στη Βουλή προς ψήφιση.
    Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι γι’ αυτή την τομή που επιχειρούμε στον τρόπο ωρίμανσης και υλοποίησης έργων τα οποία θα υπερβαίνουν τα 200 εκ. ευρώ. Ουσιαστικά, στόχος μας είναι να επιταχύνουμε την υλοποίηση των έργων με την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και της ευελιξίας του ιδιωτικού τομέα. Είναι προφανές από τον προϋπολογισμό που θα πρέπει να έχει το προτεινόμενο έργο, ότι οι προτάσεις θα αφορούν μεγάλα έργα υποδομών με υπερτοπικό χαρακτήρα.

    Παράλληλα, καλλιεργούμε το έδαφος για τη μεγαλύτερη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, που θα αποτελέσουν πυλώνα της ανάπτυξης που έχει ανάγκη η χώρα.

    - Η έκρηξη του ενεργειακού κόστους διεθνώς έχει προκαλέσει μεγάλες ανατιμήσεις και στο κόστος των πρώτων υλών, χωρίς άμεσες ενδείξεις αποκλιμάκωσης του φαινομένου. Μπορεί η εξέλιξη αυτή να επηρεάσει δυσμενώς την πορεία των δημοσίων έργων;

    Το ζήτημα των υπερβολικών και μη αναμενόμενων ανατιμήσεων που παρατηρείται διεθνώς στις πρώτες ύλες, μας απασχόλησε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από την πρώτη στιγμή καθώς βρισκόμαστε δίπλα στην αγορά και αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες της.

    Ήδη, έχουμε παρέμβει και διασφαλίσει την εξέλιξη των Δημόσιων Έργων.

    Με απόφαση του Υπουργού καθορίσαμε τους συντελεστές αναθεώρησης σε περίπου 500 εργασίες, σε κάθε είδους δημόσιο έργο, είτε αυτό είναι οδικό, κτηριακό είτε λιμενικό, αλλά και για μία σειρά από υλικά όπου είδαμε υπερβολική αύξηση τιμών και συγκεκριμένα σε χάλυβα, αλουμίνιο, χαλκό, άσφαλτο, ξυλεία, PVC και πολυαιθυλένιο.

    Ταυτόχρονα προωθούμε ένα διαχρονικό αίτημα της αγοράς για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος με την ίδρυση της Εταιρείας Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών, όπου κυρίαρχο ρόλο θα έχει ο ιδιωτικός τομέας, όπου θα συσταθεί μεταξύ άλλων και ένα Νέο Παρατηρητήριο Τιμών για να ανταποκρίνονται πλήρως οι πραγματικές τιμές της αγοράς με αυτές των Δημοσίων Έργων.

    Είναι εντολή του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη η ταχύτατη προώθηση μικρών και μεγάλων έργων, αλλά και η μεταρρύθμιση της αγοράς έτσι ώστε η ανάπτυξη να διαχυθεί δίκαια και οριζόντια σε όλη την Ελληνική οικονομία.

    Αυτό είναι το σχέδιό μας, αυτό υλοποιούμε καθημερινά.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ