Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 09-Φεβ-2022 07:49

    Αλκοολούχα: Το άλμα πάνω από το ’19 και η καθίζηση του Ιανουαρίου

    Αλκοολούχα: Το άλμα πάνω από το ’19 και η καθίζηση του Ιανουαρίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Επιδόσεις ισχυρότερες από εκείνες του 2019, μία χρονιά πριν το ξέσπασμα της πανδημίας κατέγραψε η αγορά αλκοολούχων στην Ελλάδα στο σύνολό της το 2021, συμπεριλαμβανομένης της χονδρικής (εστιατόρια, ξενοδοχεία, διασκέδαση, κάβες) αλλά και της λιανικής μέσα από το κανάλι πώλησης των σούπερ μάρκετ, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του θέματος στο Capital.gr.

    Ειδικότερα, το 2021 έκλεισε με μονοψήφιο ποσοστό αύξησης στα επίπεδα του 6%-7% σε σύγκριση με το 2019 και σημαντικά ανοδικά στα επίπεδα άνω του +45% σε σχέση με το 2020. Ο Δεκέμβριος και ο Νοέμβριος κινήθηκαν ιδιαίτερα καλά σε καταναλώσεις, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, καθώς ώθησαν την αγορά στη συγκεκριμένη υπέρβαση.

    Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν στην εστίαση την παραμονή της Πρωτοχρονιάς – με απαγόρευση μουσικής, ορθίων και περιορισμένο ωράριο - επειδή θεσπίστηκαν την τελευταία στιγμή, δεν επηρέασαν ιδιαίτερα την απόδοση των πωλήσεων, καθώς ήδη τα καταστήματα είχαν προβεί στις ανάλογες προμήθειες αλκοολούχων από το χονδρική.

    Ωστόσο ο Ιανουάριος του 2022 επισημαίνουν ότι είναι χειρότερος από τον Ιανουάριο του 2021, κατά τον οποίο μάλιστα τα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης ήταν κλειστά λόγω lockdown.

    Αισιοδοξία για τουριστική έκρηξη το 2022

    Στην αγορά των αλκοολούχων υφίσταται αυτή τη στιγμή έντονη αισιοδοξία για τη φετινή τουριστική περίοδο, η οποία απορρέει από το γεγονός ότι βάσει εκτιμήσεων η σεζόν θα ξεκινήσει φέτος από το Πάσχα και αναμένεται ότι το καλοκαίρι θα κινηθεί ακόμα καλύτερα από εκείνο του 2021. Μάλιστα αρκετά νησιά εμφανίζουν ήδη σημαντικό αριθμό προκρατήσεων για το Πάσχα.

    Diageo Hellas: Αντιμέτωπη με το φαινόμενο του ελατηρίου

    Από την πλευρά της, αντιμέτωπη με το φαινόμενο του ελατηρίου βρέθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 η Diageo στην Ελλάδα όπως και η αγορά στο συνολό της, καθώς το πρώτο διάστημα του 2021 ήρθε αντιμέτωπη με τα έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας στην Ελλάδα, γεγονός που είχε σημαντική επίπτωση στα οικονομικά της αποτελέσματα.

    Η Diageo Hellas μέσα από τις οικονομικές της καταστάσεις χαρακτηρίζει ως "δραματικές τις επιπτώσεις της πανδημίας" για τα αλκοολούχα ποτά, των οποίων οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση πάνω από 30% στη διάρκεια του 2021 και έως το τέλος Ιουνίου που λήγει η οικονομική της χρήση, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι το κανάλι της επιτόπιας κατανάλωσης δηλαδή τα μπαρ, τα καφέ, τα εστιατόρια και οι χώροι διασκέδασης ευρύτερα, όπου εκτιμάται ότι καταναλώνεται τουλάχιστον το 62% των αλκοολούχων ποτών, πρακτικά μηδενίστηκε τελώντας σε lockdown.

    Σύμφωνα με τη Diageo από τον Μάιο και ύστερα το σταδιακό άνοιγμα της εστίασης και η επαναφορά της τουριστικής κίνησης, έδωσαν ώθηση στον κλάδο των αλκοολούχων και άρχισε σταδιακά να ανακάμπτει.

    Στο +40% οι πωλήσεις της Diageo στο β’ εξάμηνο το 2021

    Να σημειωθεί ότι ενώ η Diageo κινήθηκε στη χρήση 2020-2021 που έληξε στις 30 Ιουνίου του 2021 σε αντίστοιχα επίπεδα με τη χρήση 2019-2020. Ακολούθησε το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και μετά τη λήξη της χρήσης αναφοράς, κατά το οποίο οι πωλήσεις της εταιρείας κατέγραψαν αύξηση 40%.

    Ειδικότερα, στη χρήση που ξεκίνησε την 1η Ιουλίου του 2020 και ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου του 2021, η Diageo Hellas κατέγραψε κύκλο εργασιών ύψους 50,02 εκατ. ευρώ, από 49,8 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό στην περίοδο 1/7/2019 έως 30/6/2020.

    Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα μετά από φόρους ήταν 2,4 εκατ. ευρώ στις 30/6/2021, με ισχυρή βελτίωση σε σύγκριση με τις 234,87 χιλ. ευρώ που ήταν στις 30/6/2020.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ