Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 26-Ιαν-2022 07:34

    Αρχίζει γαϊτανάκι ευθυνών για το κλείσιμο της Αττικής Οδού - Τι θα επικαλεστεί ο παραχωρησιούχος

    Αρχίζει γαϊτανάκι ευθυνών για το κλείσιμο της Αττικής Οδού - Τι θα επικαλεστεί ο παραχωρησιούχος
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελένης Μπότα

    Μέσα στις επόμενες ώρες, μετά την επάνοδο της ομαλής κυκλοφορίας και της αποκατάστασης των προβλημάτων, αναμένεται να υπάρξει η επίσημη τοποθέτηση της διοίκησης της Αττικής Οδού για τα όσα συνέβησαν το πρωί της Δευτέρας με τον εγκλωβισμό δεκάδων οδηγών για πάνω από 22 ώρες, στον αυτοκινητόδρομο. 

    Οι ανακοινώσεις αναμένονται τις επόμενες ημέρες με τα στελέχη της Αττικής Οδού να δίνουν την εικόνα για τα όσα διαδραματίστηκαν από το απόγευμα της Κυριακής πριν την επέλαση της κακοκαιρίας, μέχρι και σήμερα. 

    Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό που αναμένεται να επικαλεστεί η Αττική Οδός είναι ότι Κυριακή στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με την ηγεσία της Πολιτικής Προστασίας ζητήθηκε από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη να απαγορευτεί από το απόγευμα της Κυριακής η κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων στην Εθνική Οδό και την Αττική Οδό, κάτι που ωστόσο δεν έγινε δεκτό, με το επιχείρημα ότι αυτό θα δημιουργούσε πρόβλημα στην τροφοδοσία των καταστημάτων της Αττικής. 

    Εν συνεχεία το πρωί της Δευτέρα στις 8 το πρωί τα ειδικά συνεργεία της Αττικής Οδού έριξαν αλάτι κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, ενώ λίγο πριν τις 9 το πρωί, με απόφαση της Τροχαίας απαγορεύτηκε η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε., και ειδικότερα από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Καλυφτάκη, στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Λαμία, και από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Οινοφύτων, στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Αθήνα.

    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όλα τα φορτηγά που βρισκόταν στα σημεία αυτά να μπουν στην Αττική Οδό μέχρι και λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι, όπου η Τροχαία αποφάσισε να προχωρήσει στην διακοπή της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων και στην Αττική Οδό. 

    Ωστόσο μέσα σε 5 ώρες (που μεσολάβησαν μεταξύ στην απαγόρευση της κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό και στην απαγόρευσης της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό), πέρασαν από τον αυτοκινητόδρομο περί τα 5.500 βαρέα οχήματα. 

    Αυτό, σύμφωνα με στελέχη της κοινοπραξίας, είχε ως αποτέλεσμα να μπλοκάρει ο αυτοκινητόδρομος, ενώ όπως ανακοίνωσε η Αττική Οδός, νταλίκες δίπλωσαν στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα, με αποτέλεσμα να έχουν κλείσει κάθετα τον δρόμο και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Συνεπεία αυτής της κατάστασης τα εκχιονιστικά μηχανήματα που δεν μπορούσαν να προσπεράσουν, επιχειρούν με ανάποδη κίνηση με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διέλευσή τους. 

    Μάλιστα στην ενημέρωση τους αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να επαναλάβουν ότι τόσο την Αττική Οδό όσο και σε όλους τους οδικούς άξονες, κανένας παραχωρησιούχος και καμμία εταιρία, δεν μπορεί να αποφασίζει την άρση κυκλοφορίας οχημάτων, πέραν της Τροχαίας. 

    Τέλος τα στελέχη της Αττικής Οδού αναμένεται να επικαλεστούν το γεγονίος ότι εδώ και 20 περίπου χρόνια που υφίσταται ο αυτοκινητόδρομος, δεν έχουν σημειωθεί ανάλογα γεγονότα, ενώ ακόμη και πέρυσι που σημειώθηκαν έντονες χιονοπτώσεις στην Αθήνα, δεν σημειώθηκε κανένα απολύτως πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων κατά μήκος του οδικού άξονα. 

    Αξίζει να σημειωθεί ότι την ευθύνη για την λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου έχουν οι ATTIKΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με ποσοστό 52%, με 28% η ABAΞ και με ποσοστό 20% η γαλλική EGIS.  

    Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της "Αττικές Διαδρομές" 

    Χτες πάντως στον απόηχο των εξελίξεων, υπέβαλλε την παραίτησή του στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. ο κ. Βασίλειος Χαλκιάς, Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, από την ίδρυσή της το 1999.

    "Προ ολίγου διασφαλίστηκε η ασφαλής απομάκρυνση και των τελευταίων ανθρώπων που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό", ανέφερε ο κ. Χαλκιάς στην επιστολή του.

    "Ως όμως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλλω την παραίτησή μου από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου ευχόμενος τα καλύτερα στον αντικαταστάτη μου. Ήταν τιμή μου που υπηρέτησα τις ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. σε αυτό το εμβληματικό έργο της Αττικής Οδού", προσθέτει. 

    Το Διοικητικό Συμβούλιο αφού ευχαρίστησε τον κ. Β. Χαλκιά για την 20ετή του προσφορά στην εταιρεία έκανε δεκτή την παραίτησή του και αποφάσισε την ανάληψη και άσκηση των καθηκόντων του κ. Β. Χαλκιά, από τον κ. Αριστοφάνη Παπαδημητρίου, Διευθυντή Κυκλοφορίας της εταιρείας, μέχρι την επιλογή νέου Διευθύνοντος Συμβούλου.

    Κ. Αχ. Καραμανλής: Θα αποδοθούν ευθύνες

    "Δεσμευόμαστε ότι δεν θα καλύψουμε ευθύνες. Θα εξετάσουμε τι έχει γίνει, ποιος έχει την ευθύνη", τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας χτες σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων.

    "Ο παραχωρησιούχος έχει την ευθύνη για τη λειτουργεία και τη συντήρηση του δρόμου. Είχαν γίνει όλες οι συσκέψεις, είχαν δοθεί όλες οι διαβεβαιώσεις. Δεν έγιναν αυτά που έπρεπε", πρόσθεσε.

    Σύμφωνα με τον υπουργό, είναι η πρώτη φορά που ζητείται από ιδιωτική εταιρεία να καταβάλλει αποζημίωση για τα όσα συνέβησαν και για την ταλαιπωρία των πολιτών.

    "Για πρώτη φορά είδαμε ότι πέρα από το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει, έγινε ένα βήμα που δεν έχει γίνει ποτέ ούτε στην Ευρώπη. Ήρθε η ίδια η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός και ζήτησε την καταβολή του ποσού των 2.000 ευρώ, ενός γενναίου ποσού. Μπορεί κάποιος να συμφωνεί ή να μη συμφωνεί με το ύψος του ποσού, όλοι συμφωνούμε όμως ότι κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει σε παρόμοιες περιπτώσεις. Πέρα από αυτό, υπάρχει ειδικό θεσμικό πλαίσιο για να δούμε πού υπάρχουν ευθύνες και οι καμπάνες θα είναι βαριές. Σε αυτό δεσμευόμαστε και θα το κάνουμε", είπε.

    "Δεσμευόμαστε ότι δε θα καλύψουμε ευθύνες. Θα εξετάσουμε τι έχει γίνει, ποιος έχει την ευθύνη", συμπλήρωσε και τόνισε ότι το χρηματικό ποσό των 2.000 που θα δοθεί από την Αττική Οδό, δεν μπλοκάρει μελλοντικές αξιώσεις των οδηγών από την εταιρία. "Μπορείτε να έχετε και άλλες απαιτήσεις, δεν αποστερείται το δικαίωμα να κινηθείτε νομικά", σημείωσε.

    Αττική Οδός: Τα μερίσματα και ο υπό εξέλιξη διαγωνισμός

    Η Αττική Οδός με μετόχους την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.με ποσοστό 65,75%, την ΑΒΑΞ με ποσοστό 24,19%, την ΕΤΕΘ (που ανήκει στον Όμιλο ΑΒΑΞ Α.Ε.) και την EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος εντός του αστικού ιστού της Αθήνας.

    Το κόστος κατασκευής της Αττικής Οδού ανήλθε συνολικά σε 1,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 65%, δηλαδή 822,2 εκατ., καλύφθηκαν από την παραχωρησιούχο εταιρεία Αττική Οδός Α.Ε. με ίδια κεφάλαια, αλλά και δάνεια. Το 35% της συνολικής δαπάνης καλύφθηκε από το Δημόσιο με τη συμμετοχή και ευρωπαϊκών πόρων.

    To 2018 τα έσοδα της Αττικής Οδού ανήλθαν στα 185,7 εκατ. ευρώ, το 2019 στα 192,7 εκατ ευρώ και το 2020 στα 151,5 εκατ ευρώ.

    Για τη χρήση του 2020, η παραχώρηση της Αττικής Οδού συνεισέφερε 151,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα του Ομίλου Ελλάκτωρ ύψους 892,3 εκατ και 105,6 εκατ. στα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων, και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ύψους 30 εκατ.

    Αντίστοιχα για τη χρήση του 2019 η Αττική Οδός συνεισέφερε 192,7 εκατ. στα συνολικά έσοδα του Ομίλου ύψους 1.273,6 εκατ και 134,0 εκατ σε συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) Ομίλου ύψους 80 εκατ.

    Επιπρόσθετα, για την περίοδο 01.01- 31.03.2021, η παραχώρηση της Αττικής Οδού συνεισέφερε 30,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα του Ομίλου ύψους 193 εκατ και 18,6 εκατ. στα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ύψους 40 εκατ. 

    Προ ημερών το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε τον διαγωνισμό για τη διεκδίκηση της παραχώρησης εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια, η οποία λήγει τον Οκτώβριο του 2024. 

    Την παραχώρηση του οδικού άξονα αναμένεται να διεκδικήσουν μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και ισχυρά funds.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ