Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 15-Δεκ-2021 07:47

    Μπαράζ πωλήσεων 20 πλοίων το 2021 από τη Lomar του εφοπλιστή Λογοθέτη

    Ημερήσια ναύλα $130.000 εξασφάλισε Έλληνας εφοπλιστής
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς containers "σκαρφάλωσαν" σε επίπεδα ρεκόρ το 2021, με ώθηση από την εξαιρετική ναυλαγορά, κινητοποιώντας μία σειρά από εφοπλιστές να συνάψουν συμφέρουσες συμφωνίες πωλήσεων.

    "Εκεί που έχουν φτάσει οι τιμές των containerships, είναι δύσκολο να μην πουλήσεις. Βαπόρια, τα οποία αγόρασες με 10 εκατ. δολάρια, τώρα μπορείς να τα παραχωρήσεις με 50 εκατ. δολάρια" επισημαίνει στο Capital.gr στέλεχος μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας, ελληνικών συμφερόντων.

    Μία από τις ναυτιλιακές που ακολούθησαν αυτήν τη στρατηγική είναι η Lomar Shipping του Γιώργου Λογοθέτη. Σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε ο οίκος αναλύσεων VesselsValue με το Capital.gr, η εταιρεία φέρεται να πούλησε 20 containerships φέτος, έναντι 700 εκατ. δολαρίων.

    Οι αριθμοί υποδεικνύουν πως η Lomar είναι η ελληνική ναυτιλιακή με τις περισσότερες πωλήσεις second hand βαποριών στη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

    Οι λεπτομέρειες των deals

    Η εταιρεία φαίνεται πως έχει παραχωρήσει containerships όλων των μεγεθών, από τα μικρότερα feedermaxes, έναντι 25 εκατ. δολαρίων, μέχρι και τα μεγαλύτερα post panamaxes, αποκομίζοντας περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια.

    Ο πιο δραστήριος μήνας μέχρι τώρα ήταν ο Ιούνιος, όταν φέρεται να έκλεισε deals για έξι containerships, ενώ το Σεπτέμβριο παραχωρήθηκαν πέντε βαπόρια.

    Τα στοιχεία της VesselsValue φανερώνουν ότι αγοραστές των πλοίων της Lomar είναι κυρίως μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών. Μία από τις κορυφαίες διεθνώς, η Mediterranean Shipping Company (MSC), φέρεται να έχει αποκτήσει δέκα containerships, δαπανώντας πάνω από 300 εκατ. δολάρια.

    Στις πιο πρόσφατες αγορές της από τη Lomar συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, δύο αδελφά πλοία, τα "Long Beach Trader" και "Los Angeles Trader" (χωρητικότητας 6.039 TEUs και κατασκευής 2007 έκαστο).

    Παράλληλα, πλοίο της ναυτιλιακής αγόρασε και η Euroseas του Αριστείδη Πίττα. Ο λόγος για το "Piraeus Trader", (χωρητικότητας 1.732 TEUs και κατασκευής 2006).

    Σημειώνεται ότι εκτός από τις πωλήσεις, η Lomar έχει συνδεθεί και με την αγορά πέντε containerships, στη διάρκεια της φετινής χρονιάς. Το κόστος αγοράς έχει υπολογιστεί σε περίπου 40 εκατ. δολάρια.

    Τέλος, πριν από λίγες ημέρες, η Lomar ανακοίνωσε τη λήψη δανείου, ύψους 42,5 εκατ. δολαρίων από τη γερμανική επενδυτική τράπεζα, Berenberg Bank. Όπως αναφέρεται στο σχετικό κείμενο, τα ποσά θα διοχετευτούν σε κινήσεις ανανέωσης στόλου και ανάπτυξης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ