Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 09-Δεκ-2021 07:50

    Endless: Πώς μπήκε σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ

    Endless: Πώς μπήκε σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Την είσοδό της στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών διερευνά η Endless E.C, εταιρεία παραγωγής χαρτικών και απορρυπαντικών χωρίς ωστόσο να υπάρχει προς το παρόν οριστική απόφαση επί του συγκεκριμένου θέματος, ενώ τα πάντα σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα θα αξιολογηθούν προσεχώς με σκοπό τη λήψη οριστικών αποφάσεων.

    Επίσης εντός του 2021 η επιχείρηση κατάφερε να εισέλθει με επώνυμο προϊόν σε τέσσερις μεγάλες αλυσίδες και συγκεκριμένα σε ΑΒ Βασιλόπουλο, My Market, Μασούτη και Σκλαβενίτη. Στους τρεις πρώτους διατηρούσε παρουσία με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας χαρτικά και απορρυπαντικά κατά περίπτωση.

    Σε ό,τι αφορά στον Σκλαβενίτη, δεδομένου ότι η αλυσίδα παράγει τα χαρτικά "Γλάρος" το στοίχημα ήταν ακόμα δυσκολότερο για την Endless, ωστόσο επετεύχθη πριν από περίπου δύο μήνες.

    Το όχημα για να το καταφέρει ήταν η κυκλοφορία της σειράς χαρτικών προστιθέμενης αξίας, Endless Earth, με συσκευασία από ανακυκλώσιμο χαρτί, ένα προϊόν που ουσιαστικά δεν θα ανταγωνιζόταν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που παράγει η εταιρεία και που επί της ουσίας υπερβαίνουν το 40% του τζίρου της.

    Πάνω από 56 εκατ. ευρώ ο τζίρος και το 2021

    Επικεφαλής της εταιρείας ως διευθύνοντες σύμβουλοι αμφότεροι είναι οι Γιώργος Τρακάκης και Θανάσης Χριστόπουλος, αποτελώντας την δεύτερη γενιά επιχειρηματιών στην οικογενειακή επιχείρηση.

    Εντός του 2020 κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 8% από τα 52 εκατ. ευρώ του 2019, φτάνοντας στα 56,5 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών της προέρχεται κατά 60% από τον τομέα του HoReCa και κατά 40% από τον τομέα της λιανικής και των σούπερ μάρκετ. Φέτος θα κινηθεί ελαφρώς θετικά με μικρό μονοψήφιο ποσοστό ανάπτυξης.

    Η εταιρεία κινείται σε μία αγορά αυτή των απορρυπαντικών και των χαρτικών, η οποία σε πανελλαδική βάση μοιράζει τις πωλήσεις της κατά 50% στα σούπερ μάρκετ και κατά 50% σε χονδρεμπόριο, ειδικούς συνεργάτες και χαρταποθήκες.

    Η αναλογία πωλήσεων αντιστοιχεί σε ποσοστό 65% στα χαρτικά και 35% στα απορρυπαντικά, όπως ανέφερε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της Endless, Γιώργος Τρακάκης.

    Ο συνολικός τζίρος της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων υπολογίζεται πανελλαδικά στα 300 εκατ. ευρώ και σε 170.000 τόνους σε ό,τι αφορά στις ποσότητες που πωλούνται. 

    Στην καραντίνα και συγκεκριμένα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου 2020 η κατανάλωση της κατηγορίας αυξήθηκε κατά 85%, εικόνα που εμφάνισε σταδιακά σημάδια εξισορρόπησης.

    Ολοκλήρωσε επενδύσεις 17 εκατ. με αντίκρισμα μέσα στην πανδημία

    Στον επενδυτικό τομέα η επιχείρηση ολοκλήρωσε το 2019 μία μεγάλη επένδυση ύψους 17 εκατ. ευρώ για την επέκταση κτιριακών εγκαταστάσεων και την αναβάθμιση του μηχανολογικού της εξοπλισμού βασιζόμενη σε ίδια κεφάλαια και δανεισμό.

    Με αυτή την επένδυση το παραγωγική της δυνατότητα αυξήθηκε σε ποσοστό άνω του 50% και επί της ουσίας η κίνηση αυτή ήρθε να αποδώσει εντός του 2020, δεδομένης της αυξημένης ζήτησης που παρουσιάστηκε για προϊόντα χάρτου και απορρυπαντικά στην Ελλάδα λόγω της πανδημίας, ιδίως κατά τους πρώτους μήνες του περασμένου έτους.

    Μία ακόμα κατηγορία, στην οποία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται κατά τους πρώτους μήνες του 2020 ήταν αυτός των μασκών, τις οποίες εισάγει από την Κίνα και διαθέτει κατά κύριο λόγο στο λιανεμπόριο αλλά και στο HoReCa.

    Εξαγωγές σε επιλεγμένες αγορές

    Ταυτόχρονα, διατηρεί ένα ποσοστό 5% εξαγωγών επί του τζίρου της σε Βαλκάνια, Κύπρο, Αυστραλία και Αμερική όπου υπάρχει ομογένεια καθώς και στο Ισραήλ, ενώ στην Τουρκία εξάγει τραπεζομάντηλα.

    Ωστόσο το αντικείμενό της από τη φύση του, δεδομένου ότι είναι ένα προϊόν αρκετά φθηνό και ογκώδες και το κόστος μεταφοράς σημαντικό, δεν ευνοεί την σημαντική περαιτέρω ανάπτυξη των διεθνών πωλήσεών της. Πρόσφατα, με στόχο να προβάλει τη μάρκα της προέβη σε αλλαγή επωνυμίας από Ευρωχαρτική σε Endless E.C. 

    Αναφορικά με την εφοδιαστική αλυσίδα o κύριος Τρακάκης σημείωσε ότι μέχρι στιγμής δεν εμφανίζονται προβλήματα που να επηρεάζουν την επιχείρησή του.

    Ωστόσο μικρότεροι ανταγωνιστές κυρίως βιοτέχνες ανέφερε ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα κυρίως στην εξεύρεση πρώτων υλών, γεγονός που θα δημιουργήσει – όπως προέβλεψε - μία εκκαθάριση στην αγορά.

    Προς το παρόν η Endless, όπως σημείωσε μεταξύ άλλων ο ίδιος, δεν έχει κάνει αύξηση στις τιμές, με εξαίρεση επιμέρους αναπροσαρμογές.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ