Τετάρτη, 08-Δεκ-2021 08:09
Έρχεται το τρίτο εφοπλιστικό ομόλογο στη Λεωφόρο Αθηνών

Του Γιώργου Γεωργίου
"Λιμάνι" στη Λεωφόρο Αθηνών πιάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς μετά τα ομόλογα της Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου και της Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη, έρχεται και τρίτη έκδοση από ναυτιλιακή ελληνικών συμφερόντων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου βρίσκεται πίσω από το εγχείρημα και το ομόλογο αναμένεται να "τρέξει" το διάστημα Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2022.
Το ύψος της έκδοσης εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί περίπου στα επίπεδα των δύο προηγούμενων επιτυχημένων ομολόγων. Υπενθυμίζεται ότι η Costamare είχε αντλήσει 100 εκατ. ευρώ και η CPLP 150 εκατ. ευρώ. Το πρώτο ομόλογο υπερκαλύφθηκε κατά 6,7 φορές και το δεύτερο κατά 5,6 φορές.
Η Safe Bulkers είναι μία εισηγμένη στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η εταιρεία πρωταγωνιστεί φέτος στη ναυτιλιακή αγορά, θέτοντας σε εφαρμογή το πλάνο ανανέωσης του στόλου της και πιθανότατα προς αυτήν την κατεύθυνση θα διατεθούν τα αντληθέντα κεφάλαια από τη φερόμενη ομολογιακή έκδοση.
Πριν από λίγες ημέρες, γνωστοποίησε την παραγγελία ενός kamsarmax χωρητικότητας 82.000 dwt, σε ιαπωνική γιάρδα. To πλοίο όπως και τα υπόλοιπα νεότευκτα της ναυτιλιακής, είναι σχεδιασμένο με eco προδιαγραφές.
Μετά το νέο deal, το βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας αποτελείται από εννέα bulk carriers (τρία post panamaxes και έξι kamsarmaxes), με τις παραδόσεις των νεότευκτων να ξεκινούν από το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Εκτός, όμως, από τις ναυπηγήσεις, η Safe Bulkers είναι ιδιαιτέρως δραστήρια φέτος και στη second hand αγορά. Σε παρουσίαση της ναυτιλιακής για τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, αναφέρεται ότι έχει επενδύσει σε τουλάχιστον τέσσερα μεταχειρισμένα πλοία, ιαπωνικής κατασκευής, ενώ έχει πουλήσει και επτά βαπόρια. Συνολικά, μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024 θα έχει ανανεωθεί το 25% του στόλου.
"Συνεχίζουμε να επενδύουμε στα πιο αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, ανανεώνοντας σταδιακά το στόλο μας" έχει σχολιάσει ο πρόεδρος της εταιρείας, Λουκάς Μπαρμπαρής.
Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κινούνται και τα αποτελέσματα της ναυτιλιακής το τρέχον έτος. Οι αυξημένες σε κέρδη και διάρκεια ναυλώσεις και η "στροφή" σε eco πλοία, τα οποία προτιμούν οι ναυλωτές, συνέβαλαν τα μέγιστα για τη θετική επίδοση της εταιρείας.
Ειδικότερα, στο εννεάμηνο τα έσοδα ενισχύθηκαν στα 247 εκατ. δολάρια από 151,6 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Παράλληλα, οι περσινές ζημιές ύψους 20,5 εκατ. δολαρίων γύρισαν σε κέρδη 109,1 εκατ. δολαρίων.
Η Safe Bulkers διαχειρίζεται περίπου 40 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, χωρίς τις υπό ναυπήγηση μονάδες.
Επιστρέφοντας στη σχέση ναυτιλίας - Χρηματιστηρίου, οι πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχουν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι εφοπλιστές, οι οποίοι εξετάζουν προσεκτικά μία ομολογιακή έκδοση.
Μάλιστα, αρμόδιες πηγές επισημαίνουν πως εάν αυξηθούν οι πλοιοκτήτες που εμπιστεύονται την ελληνική κεφαλαιαγορά και "χτιστεί" μία εποικοδομητική σχέση, είναι πιθανό να δημιουργηθεί ένας δείκτης στο Χρηματιστήριο Αθηνών που θα καταγράφει την πορεία του κλάδου της ναυτιλίας. Αυτό φυσικά θα μπορούσε να καταστεί εφικτό μακροπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, έμπειρος αναλυτής σημειώνει πως προαπαιτούμενο για την περαιτέρω ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς και την προσέλκυση νέων εταιρειών είναι η ενισχυμένη παρουσία των ξένων επενδυτών και κατ’ επέκταση η εισροή "φρέσκων" κεφαλαίων.