Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Νοε-2021 08:13

    Λιανεμπόριο: Εκτοξεύτηκαν οι πωλήσεις κοσμημάτων και καλλυντικών

    Λιανεμπόριο: Εκτοξεύτηκαν οι πωλήσεις κοσμημάτων και καλλυντικών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού προσέλκυσαν δύο κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών πολυτελείας, οι οποίες τον περασμένο Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον περσινό παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τους. Ο λόγος αφενός για τα καλλυντικά και τα είδη καλλωπισμού σε ειδικευμένα καταστήματα, που κατέγραψαν σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αύξηση τζίρου κατά 59,3% από 46,4 εκατ. ευρώ στα 73,8 εκατ. ευρώ, καθώς και το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων, που κατέγραψε αύξηση κατά 55,9% από τα 13 εκατ. ευρώ στα 22,2 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχο ήταν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου για ρολόγια και κοσμήματα, όπου το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης σε σύγκριση με το περσινό τρίμηνο ήταν 57,1% με το τζίρο να φτάνει από τα 73,43 εκατ. ευρώ στα 134,28 εκατ. ευρώ. 

    Στον αντίποδα, τα είδη που σχετίζονται με το λιανικό εμπόριο υφασμάτων, νήματος για πλέξιμο καθώς και τα σχετιζόμενα προϊόντα ραπτικής όπως οι βελόνες και οι κλωστές ήταν ο κλάδος οικονομικής δραστηριότητας του ελληνικού λιανεμπορίου με τη μεγαλύτερη καθίζηση κατά 14,6% από πλευράς κύκλου εργασιών τον Σεπτέμβριο του 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2020. Σε όρους περιόδου γ’ τριμήνου της φετινής χρονιάς ο κλάδος που έχασε τον μεγαλύτερο τζίρο – μείωση 3,9% - ήταν αυτός της πώλησης κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ρούχων και παπουτσιών σε υπαίθριους πάγκους λαϊκών αγορών. Να σημειωθεί βέβαια ότι ο συγκεκριμένος κλάδος δεν διαθέτει την δυνατότητα διενέργειας ηλεκτρονικών συναλλαγών, γεγονός που εκ των πραγμάτων περιορίζει τις εναλλακτικές – πέραν των φυσικών – πωλήσεων.

    Διάθεση του κοινού να ξοδέψει σε προϊόντα που βελτιώνουν την ψυχολογία του

    Σε κάθε περίπτωση αυτό που μπορεί να συμπεράνει κανείς από την αύξηση τόσο των πωλήσεων σε καλλυντικά όσο και των πωλήσεων σε ρολόγια και κοσμήματα, είναι αφενός η διάθεση του καταναλωτικού κοινού να βελτιώσει την ψυχολογία του εν μέσω πανδημίας και ειδικών συνθηκών, τις οποίες αντιμετωπίζουμε. Αφετέρου η παρατηρούμενη κινητικότητα οφείλεται και στο ότι πέρυσι ήταν μία χρονιά έντονης οικονομικής και κοινωνικής ανασφάλειας, κατά την οποία εκ των πραγμάτων οι πολίτες διατήρησαν τα εισοδήματά τους ανέπαφα ή απέφυγαν να τα ξοδέψουν, κάτι που έχουν πλέον την ευκαιρία να κάνουν φέτος, περίοδο κατά την οποία μέχρι στιγμής όλα τα φυσικά καταστήματα βρίσκονται εν λειτουργία. 

    Εξετάζοντας συνολικά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο στην Ελλάδα και έχουν την υποχρέωση να τηρούν διπλογραφικά βιβλία, ο κύκλος εργασιών τον Σεπτέμβριο του 2021 ανήλθε στα 2,9 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 11,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, όταν διαμορφώθηκε στα 2,6 δισ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα ο φετινός Σεπτέμβριος κινήθηκε επίσης με αυξητικές τάσεις έναντι του Αυγούστου, κατά 5%, καθώς οι πωλήσεις στον όγδοο μήνα του έτους για τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις ήταν 2,7 δισ. ευρώ. Εάν κανείς κοιτάξει με προσοχή και άλλες κατηγορίες προϊόντων λιανικής πώλησης που επίσης κινήθηκαν έντονα ανοδικά από Σεπτέμβριο σε Σεπτέμβριο, θα δει ότι ακολουθούν τα ρούχα με 39,2% και τα ποτά με 37,8%.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ