Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 19-Νοε-2021 11:51

    Black Friday: Ξεκίνησε ήδη στα e-shop μεγάλων αλυσίδων

    Black Friday: Ξεκίνησε ήδη στα e-shop μεγάλων αλυσίδων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Στον ενάρετο κύκλο των εκπτώσεων ενόψει της Black Friday έχουν εισέλθει όλες οι αλυσίδες της αγοράς, η μία μετά την άλλη, η καθεμία εξ αυτών κάνοντας τις δικές τις κινήσεις στη σκακιέρα του λιανεμπορίου. Τι στιγμή που στο δεκάμηνο του 2021 η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών κινείται με +26% σε αξία βάσει των στοιχείων της GfK, καθίσταται ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις του κλάδου να μπορέσουν αφενός να φέρουν έσοδα στα ταμεία, αφετέρου να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερο από το χαμένο έδαφος της περσινής χρονιάς, πλησιάζοντας κατά το δυνατόν περισσότερο τα μεγέθη του 2019. 

    Ήδη αρκετές από τις επιχειρήσεις βρίσκονται σε διαδικασία αποστολής στοχευμένων e-mail προώθησης των προσφορών που διενεργούν μέσα από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, κάνοντας ήδη πρεμιέρα με αυτόν τον τρόπο στη Black Friday. Ως εργαλείο ενημέρωσης για τις ήδη υπάρχουσες προσφορές το πλαίσιο της συγκεκριμένης προωθητικής ημέρας – εβδομάδας, λειτουργούν και ειδοποιήσεις push στα κινητά τηλέφωνα των καταναλωτών και σε κάθε περίπτωση τα social media. 

    H εγγύηση χαμηλότερης τιμής

    Όπλο στα χέρια των αλυσίδων αποτελεί η λεγόμενη "εγγύηση χαμηλότερης τιμής", όπου για παράδειγμα η Public προτάσσει στην καμπάνια της προκειμένου να πείσει τους καταναλωτές, ότι σε αυτήν έχουν την δυνατότητα να βρουν τιμές χαμηλότερες έναντι του ανταγωνισμού. 

    Tην ίδια στιγμή το Πλαίσιο όπως ανέφεραν πηγές της εταιρείας έχει φροντίσει να δημιουργήσει τα κατάλληλα αποθέματα που θα καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών, ποντάροντας σημαντικά στην ταχύτητα των παραδόσεων εντός της επόμενης ημέρας από την παραγγελία και στο καλά οργανωμένο σύστημα που απορρέει από τις επενδύσεις του σε logistics, δίκτυο διανομής και e-commerce. 

    Από την πλευρά της η Κωτσόβολος φέρνει στο προσκήνιο αυθημερόν παράδοση και παράδοση σε 24 ώρες, σύστημα collect at stores και quick points με παραλαβή από 73 σημεία και 20 λεπτά μετά την παραγγελία έξω από τα κατά τόπους καταστήματα της αλυσίδας, αλλά και επιλογή scan & go με σκανάρισμα του προϊόντος με το κινητό και αυτόματη εμφάνιση στο καλάθι αγορών. 

    Ξεστοκάρισμα παλαιότερων προϊόντων και λόγω ελλείψεων σε νέα

    Επί της ουσίας η Black Friday έχει ξεκινήσει ήδη, με την προοπτική διενέργειας προσφορών που κατά περίπτωση μπορούν να ανέλθουν σε ποσοστά άνω του 70%. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ωστόσο ότι φέτος και λόγω των ελλείψεων που παρουσιάζονται σε συγκεκριμένα προϊόντα τεχνολογίας, δεδομένης της παγκόσμιας έλλειψης σε ημιαγωγούς για νέα προϊόντα παραγωγής, που εκτιμούν ότι θα φέρει στο προσκήνιο πραγματικές προσφορές επί προϊόντων που βρίσκονται σε απόθεμα και προέρχονται από παλαιότερες χρονιές ή προϊόντων που έχουν καταργηθεί λόγω αλλαγής ενεργειακής αποτύπωσης, όπως είναι χαρακτηριστικά η περίπτωση των ψυγείων, από τα οποία μετά την αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας για αλλαγή μέτρησης της ενεργειακής κλάσης, έχει μείνει σημαντικό στοκ στην αγορά. 

    Διεκδικώντας τζίρο άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ

    Στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης το πεδίο των προσφορών είναι επίσης κάτι που θα δούμε να εκτυλίσσεται τις επόμενες ημέρες και δεδομένης της "Mαύρης Παρασκευής” με επιλογή συγκεκριμένων κωδικών, τα οποία θα τεθούν στην διάθεση των καταναλωτών. Ωστόσο η ένταση εκ των πραγμάτων δεν θα είναι η ίδια όπως στην περίπτωση των αλυσίδων πώλησης προϊόντων τεχνολογίας. Σε αυτόν τον τομέα άλλωστε η Black Friday έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων που προηγήθηκε. Ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά κατά την Black Friday υπερβαίνει κατά πληροφορίες τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ για το ελληνικό λιανεμπόριο. 

    Κυρίως παράπλευρες αγορές για τα προϊόντα ένδυσης - υπόδησης

    Πηγές του ομίλου Φουρλή ανέφεραν άλλωστε στο Capital.gr ότι η Black Friday ευνοεί σημαντικά τις αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, αλλά ότι τόσο τις εταιρείες που πωλούν προϊόντα μόδας, ένδυσης και υπόδησης, χαρακτηρίζοντας εντελώς διαφορετική την αγορά αλυσίδων όπως είναι για παράδειγμα τα Intersport. 

    Eπισημαίνουν ωστόσο ότι σε αλυσίδες όπως είναι τα Intersport ένα μέρος των καταναλωτών παρακινείται από το ευρύτερο περιβάλλον της Black Friday και κάνει παράπλευρες αγορές. Όπως εξηγούν χαρακτηριστικά τα ρούχα είναι ένα προϊόν σεζόν, στο οποίο στα κανονικά καταστήματα – αυτά δηλαδή που δεν έχουν χαρακτήρα outlet – τρέχουν προϊόντα της τρέχουσας σεζόν, τα οποία δεν είναι εφικτό να αναμειχθούν με προϊόντα στοκ γιατί αλλοιώνουν και τον χαρακτήρα των καταστημάτων.  

    Ωστόσο προσθέτουν ότι θα υπάρξουν προσφορές και στα προϊόντα αυτά, οι οποίες εκ των πραγμάτων θα είναι σαφώς περιορισμένες σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά αγαθά. Αναφορικά με τα Ikea αναφέρουν ότι η αλυσίδα ειδών σπιτιών δεν αναμένει τη Black Friday για να πουλήσει, δεδομένου ότι το κύριο στοίχημά της είναι ότι διαθέτει καλές τιμές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και η Black Friday εκ των πραγμάτων δεν συνάδει με την φιλοσοφία της εν λόγω μάρκας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ