Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 18-Νοε-2021 07:52

    Καλογήρου: Τα πλάνα για Ελληνικό και το turnaround στην εποχή Φάις

    Καλογήρου: Τα πλάνα για Ελληνικό και το turnaround στην εποχή Φάις
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Σε τροχιά ανάκαμψης και επιστροφής στην κερδοφορία βρίσκεται πλέον η εταιρεία Καλογήρου, η οποία ετοιμάζει την είσοδό της στο Ελληνικό.

    Η εταιρεία όταν την εξαγόρασε το καλοκαίρι του 2017 ο όμιλος Φάις, διατηρούσε υποχρεώσεις προς προμηθευτές ύψους 17 εκατ. ευρώ, προς το Δημόσιο 7 εκατ. ευρώ (κατανεμημένες οφειλές σε ΙΚΑ-εφορία) καθώς και επιπλέον 17 εκατ. ευρώ σε τραπεζικό δανεισμό.

    Σύμφωνα με πηγές κοντά στον όμιλο από τα 7 εκατ. ευρώ υποχρεώσεων προς το Δημόσιο αποπληρώθηκε περίπου το 60% και από τις υποχρεώσεις έναντι προμηθευτών αποπληρώθηκε το 80% βάσει συμφωνίας εξυγίανσης.

    Στη διάρκεια των ετών η εταιρεία κατάφερε να εξορθολογίσει το λειτουργικό της κόστος και το δίκτυο λιανικής της, επανατοποθετώντας καταστήματα σε νέα σημεία, ανακαινίζοντας κάποια από τα υπάρχοντα, ενώ ταυτόχρονα προσέθεσε και νέα καταστήματα όπου κρίθηκε απαραίτητο.

    Στο πλαίσιο των κινήσεων που υλοποίησε η Καλογήρου ήταν και ο εξορθολογισμός του αριθμού του προσωπικού. 

    Οι διακοπές λειτουργίας καταστημάτων, οι επανατοποθετήσεις και τα νέα σημεία πώλησης

    Η αναδιάρθρωση του δικτύου της αλυσίδας περιλάμβανε μεταξύ άλλων την διακοπή λειτουργίας καταστημάτων που θεωρήθηκαν ασύμφορα για τη λειτουργία της επιχείρησης.

    Τέτοιες περιπτώσεις ήταν τα σημεία πώλησης της Πατησίων, της Πανδρόσου (Μοναστηράκι), της Ηροδότου (Κολωνάκι), ενώ ταυτόχρονα προέβη σε ανακαινίσεις στο εμβληματικό κατάστημα Καλογήρου επί της οδού Πατριάρχου Ιωακείμ στο Κολωνάκι, στο κατάστημα Χαραλάς στη Γλυφάδα, στα Geox και Χαραλάς στο Athens Mall και μετέφερε τη boutique της Tod’s από τον πεζόδρομο της Βουκουρεστίου στην οδό Πανεπιστημίου.

    Επιπλέον, δημιούργησε νέο σημείο πώλησης Καλογήρου στη Σταδίου, τη boutique Philipp Plein στον ίδιο δρόμο, ενώ διέκοψε τη λειτουργία της boutique Ferragamo και ανακαίνισε το κατάστημα Χαραλάς στο εμπορικό κέντρο Golden Hall. Σημειώνεται ότι η Καλογήρου ανέλαβε κατά την περίοδο ιδιοκτησίας του ομίλου Φάις και την διανομή της Donna Karan New York.

    Συνολικές επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ

    Το πλάνο επενδύσεων που υλοποίησε ο όμιλος Φάις για την Καλογήρου έχει ως κύριο στόχο την βελτιστοποίηση του μεικτού κέρδους και την επιστροφή της προϋπάρχουσας πελατείας της Καλογήρου και των υπολοίπων μονοθεματικών μαρκών που διαχειρίζεται, φέρνοντας ταυτόχρονα και νεότερο πελατειακό κοινό στα καταστήματά της. Οι συνολικές επενδύσεις ανήλθαν σε περίπου 4 εκατ. ευρώ. 

    Oι παραπάνω ενέργειες είχαν ως αποτέλεσμα στο τέλος του 2019 τον εξορθολογισμό του μεικτού περιθωρίου κέρδους με επίτευξη λειτουργικής κερδοφορίας.

    Μεσολάβησε η πανδημία, η οποία ανέτρεψε σημαντικά τα δεδομένα. Το 2021 αναμένεται η να κλείσει με θετικό Ebitda για την Καλογήρου, ενώ από το 2022 εφόσον δεν μεσολαβήσουν απρόβλεπτες συνθήκες θα καταστεί κερδοφόρα. 

    Tα πλάνα για Ελληνικό

    Στα επόμενα βήματα είναι η ανακαίνιση και των υπολοίπων καταστημάτων, ενώ η εταιρεία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το project του Ελληνικού τόσο για το εμπορικό κέντρο Marina Galleria που θα δημιουργηθεί στην λεωφόρο Ποσειδώνος, όσο και για το mall που θα δημιουργηθεί στη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

    Στο Mall της Βουλιαγμένης θα φιλοξενηθούν καταστήματα όπως Geox και Χαραλάς, ενώ στο Marina Galleria προβλέπεται να φιλοξενηθούν το κατάστημα Καλογήρου και τα high end monobrands που διαχειρίζεται.

    Σε ό,τι αφορά στα σημεία outlet που διατηρεί προχώρησε σε διακοπή λειτουργίας του καταστήματος στο Fashion City Outlet από τον Δεκέμβριο του 2020, και διατηρεί το McArthur Glen, το One Salonica καθώς και τα δύο ακόμη σημεία στα εμπορικά κέντρα Factory Outlet. Ωστόσο θα εξετάσει το ενδεχόμενο να κλείσει και ένα από τα δύο σημεία στα Factory Outlet. 

    Εν των μεταξύ στη διάρκεια της πανδημίας ανανέωσε και τα τρία e-shops Καλογήρου, Χαραλά και All About Shoes, με αποτέλεσμα ισχυρή αύξηση των πωλήσεων στο ηλεκτρονικό κανάλι.

    Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών των ηλεκτρονικών καταστημάτων αντιστοιχεί σε ποσοστό άνω του 15% επί του συνολικού τζίρου της εταιρείας, από περίπου 8% που ήταν προ Covid-19.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ