Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 16-Νοε-2021 17:57

    Ράλι επενδύσεων $650 εκατ. σε νέα πλοία από την οικογένεια Κωνσταντακόπουλου

    Η αύξηση του κόστους ναυπήγησης 'κόβει' τις ελληνικές παραγγελίες ξηρού φορτίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Νέο deal στην αγορά μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου φέρεται να "κλείδωσε" η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, δίνοντας συνέχεια στο ράλι επενδύσεων από το ξεκίνημα του έτους.

    Ειδικότερα, διάφοροι ναυλομεσίτες συνδέουν ελληνικά συμφέροντα, χωρίς να κατονομάζουν εταιρεία, με την απόκτηση των bulk carriers, τύπου ultramax, "Soho Merchant" (κατασκευής 2015 και χωρητικότητας 63.800 dwt) και "Soho Trader" (κατασκευής 2015 και χωρητικότητας 63.473 dwt). Στο report, όμως, της Xclusiv Shipbrokers αναφέρεται ότι αγοραστής είναι η Costamare, κάτι που επιβεβαιώνουν και στο Capital.gr ναυλομεσιτικές πηγές.

    Όσο για το τελικό τίμημα απόκτησης των πλοίων, φαίνεται πως κυμαίνεται μεταξύ 46 και 50,5 εκατ. δολαρίων. Οι αναλυτές της Xclusiv παρατηρούν αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον και μείωση των τιμών των ultramaxes. Γενικότερα κάνουν λόγο για "πτώση της αξίας των περιουσιακών στοιχείων στην αγορά σήμερα, συγκριτικά με deals που συνήφθησαν το προηγούμενο διάστημα". Υπενθυμίζεται ότι η εξαιρετική ναυλαγορά των bulk carriers το τρέχον έτος "απογείωσε" τις τιμές στη second hand αγορά.

    Επενδύσεις - ρεκόρ

    Η Costamare πραγματοποίησε τους τελευταίους μήνες εντυπωσιακό άνοιγμα στο ξηρό φορτίο. Με συνεχείς αγορές, οι οποίες έγιναν γνωστές στη διάρκεια του καλοκαιριού, ενίσχυσε το στόλο της με 37 συνολικά τέτοια βαπόρια. 

    Η εταιρεία του κ. Κωνσταντακόπουλου είναι ο κορυφαίος αγοραστής μεταχειρισμένων πλοίων ανάμεσα στις ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων το 2021, σε όρους αξίας συναλλαγών. Σύμφωνα με στοιχεία του οίκου αναλύσεων VesselsValue, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, οι φετινές επενδύσεις ξεπερνούσαν τα 600 εκατ. δολάρια. 

    Μετά από μία μίνι διακοπή το προηγούμενο δίμηνο, η ναυτιλιακή εμφανίζεται ξανά "ορεξάτη" για νέα deals, με την τελευταία κίνηση να ανεβάζει το ύψος των επενδύσεων κοντά στα 650 εκατ. δολάρια. 

    Πριν την απόφαση επέκτασης στα bulk carriers, η Costamare δραστηριοποιείτο αποκλειστικά στα containerships, διαθέτοντας σήμερα 78 πλοία αυτού του τύπου.

    Στρατηγική

    Η διοίκηση της εταιρείας αξιοποιεί το momentum και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των ναυλαγορών και "κλειδώνει" τα πλοία του στόλου σε συμφέρουσες ναυλώσεις.

    Στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εξασφαλίζει μακροχρόνιες συμφωνίες (μέση διάρκεια άνω των τεσσάρων ετών), ενώ στο ξηρό φορτίο, στο οποίο δεν καταγράφονται συνήθως ναυλώσεις άνω του ενός έτους, απασχολεί τα πλοία στη spot αγορά. 

    Ενδεικτική είναι η συμφωνία για το containership "Glen Canyon" (χωρητικότητας 5.642 TEUs και κατασκευής 2006), το οποίο ναυλώθηκε για περίοδο 39-42 μηνών, έναντι 62.500 δολαρίων την ημέρα.

    Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν σε 216,2 εκατ. δολάρια το φετινό τρίτο τρίμηνο, έναντι 107,9 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν στα 115,2 εκατ. δολάρια από 25,2 εκατ. δολάρια το περσινό τρίτο τρίμηνο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ