Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 15-Νοε-2021 08:16

    Οι νέες κινήσεις Μαρίας Αγγελικούση και Νικόλα Μαρτίνου στα tankers

    Οι νέες κινήσεις Μαρίας Αγγελικούση και Νικόλα Μαρτίνου στα tankers
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Deals αγοραπωλησιών στον κλάδο των tankers "σφραγίζουν" μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού το τελευταίο διάστημα, την ώρα που αναλυτές και εταιρείες εκτιμούν ότι η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη των ναύλων δεν είναι μακριά.

    Αρχικά, η ναυλομεσιτική Seasure Shipbroking συνδέει τη Maran Tankers της Μαρίας Αγγελικούση με την πώληση του υπερ-δεξαμενόπλοιου (VLCC) "Maran Corona", χωρητικότητας 306.100 dwt και κατασκευής 2003.

    Η συναλλαγή παρουσιάζεται ως ολοκληρωμένη, ενώ το εν λόγω πλοίο δεν περιλαμβάνεται πλέον στη λίστα του στόλου της εταιρείας, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της.

    Το τίμημα φέρεται να διαμορφώθηκε στα 26,5 εκατ. δολάρια, κοντά στην αξία του πλοίου, όπως αυτή αποτυπώνεται σήμερα από τον οίκο VesselsValue (27,7 εκατ. δολάρια). Ναυλομεσιτικές πηγές εξηγούν στο Capital.gr ότι η τιμή συμβαδίζει με τα επίπεδα της αγοράς για ένα παλιό VLCC. 

    Σύμφωνα, πάντως, με τη Seasure επίκειται και δεξαμενισμός του πλοίου. Ένας δεξαμενισμός, εξηγούν ναυλομεσίτες, μπορεί να κοστίσει από 1,5 έως και 3 εκατ. δολάρια, εάν το βαπόρι πρέπει να ενισχυθεί με κατάλληλα εξαρτήματα για να εναρμονιστεί με τις σύγχρονες προδιαγραφές, συνθήκη που επηρεάζει την αξία του και την τελική τιμή πώλησης. Ωστόσο, δεν είναι σίγουρο αν θα συμβεί κάτι αντίστοιχο και με το "Maran Corona".

    Η Maran Tankers βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου, πουλώντας παλαιότερα tankers, ενώ παράλληλα τοποθετεί παραγγελίες για νεότευκτα. Νωρίτερα μέσα στο καλοκαίρι είχε αποκομίσει περίπου 29 εκατ. δολάρια για την παραχώρηση του "Maran Triton" (παρόμοιων προδιαγραφών με το "Maran Corona").

    Διάφοροι ναυλομεσίτες έχουν καταγράψει την πώληση αρκετών παλιών VLCCs, ηλικίας 18-22 ετών, της εταιρείας τους τελευταίους μήνες. Με τα νέα δεδομένα, το παλαιότερο βαπόρι του στόλου κατασκευάστηκε το 2004 και ακολουθούν δύο ακόμη με έτος ναυπήγησης το 2005.

    Από την άλλη, όπως ειπώθηκε, η ναυτιλιακή είναι ιδιαίτερα δραστήρια σε ναυπηγήσεις. Από τον Ιανουάριο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, παρήγγειλε τέσσερα πλοία, δαπανώντας συνολικά 417 εκατ. δολάρια.

    Πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, για υπερ-δεξαμενόπλοια με μηχανές διπλού καυσίμου, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2023.

    Ο στόλος της Maran Tankers αποτελείται, με βάση την ιστοσελίδα της, από 53 tankers, χωρίς τις υπό ναυπήγηση μονάδες. Πρόκειται για το βραχίονα δεξαμενόπλοιων του ομίλου Αγγελικούση, κάτω από την "ομπρέλα" του οποίου βρίσκονται περισσότερα από 140 βαπόρια.

    Η αγορά της Thenamaris

    Στο report της Seasure Shipbroking αναφέρεται, επίσης, ότι η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου αγόρασε το suezmax "Densa Whale", χωρητικότητας 158.300 dwt και κατασκευής 2012, έναντι 32 εκατ. δολαρίων. Η αξία του πλοίου υπολογίζεται από τη VesselsValue στα 31,1 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipbroking, ένα suezmax δεκαετίας αποτιμάται σήμερα περίπου στα 32,5 εκατ. δολάρια, συνεπώς το τίμημα για το "Densa Whale" ανταποκρίνεται στις συνθήκες της αγοράς.

    Η Seasure αναφέρει ότι το εν λόγω βαπόρι θα υποβληθεί σύντομα σε ειδική επιθεώρηση (survey) και δεξαμενισμό. 

    Η Thenamaris έχει συνάψει αρκετά deals αγοραπωλησιών και ναυπηγήσεων το τρέχον έτος. Τον περασμένο Αύγουστο διάφοροι ναυλομεσίτες συνέδεσαν τη ναυτιλιακή με την πώληση ενός εκ των παλαιότερων πλοίων του στόλου της.

    Ο λόγος για το aframax "Seafalcon", χωρητικότητας 112.700 dwt και κατασκευής 2002. Το deal φέρεται να έκλεισε στα 13,5 εκατ. δολάρια, ποσό αρκετά υψηλό για τα χαρακτηριστικά του.

    Η εταιρεία διαχειρίζεται ένα στόλο 103 πλοίων, εκ των οποίων 61 είναι tankers, 20 bulk carriers, ενώ δραστηριοποιείται ακόμη σε containerships και LNG-LPG carriers. Παράλληλα, "τρέχει" ναυπηγικό πρόγραμμα εννέα πλοίων, η πλειοψηφία των οποίων είναι δεξαμενόπλοια.

    Η ναυλαγορά

    Σε υποτονικά επίπεδα κινείται σήμερα η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Μετά την ανοδική πορεία στη διάρκεια του Οκτωβρίου, η δραστηριότητα παραμένει ήπια το Νοέμβριο, με τους αναλυτές να τοποθετούν την ανάκαμψη στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Κερδισμένα φαίνονται μέχρι τώρα τα μικρότερα μεγέθη, ενώ στα VLCCs, τα μέσα ημερήσια ναύλα σε αρκετές διαδρομές είναι ακόμη αρνητικά.

    Πάντως, η Tsakos Energy Navigation του Νικόλα Τσάκου ανακοίνωσε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας μακροχρόνιες ναυλώσεις για δύο VLCCs του στόλου και προσβλέπει σε ανοδικό γύρισμα των ναύλων. Τα συμβόλαια, διάρκειας από τρία έως και πέντε έτη, αναμένεται να αποφέρουν ακαθάριστα έσοδα άνω των 110 εκατ. δολαρίων για τη μέγιστη περίοδο ναύλωσης.

    Για "θετικά σημάδια" στην αγορά έκανε λόγο ο COO της TEN, Γιώργος Σαρόγλου. "Καθώς τα θεμελιώδη της αγοράς λαμβάνουν θετικό πρόσημο, αναζητούμε παρόμοιες ευκαιρίες, με πελάτες υψηλού βεληνεκούς.

    Αυτό, σε συνδυασμό με τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην αγορά spot και την παράδοση ενός από τα καινούρια LNG carriers του στόλου το επόμενο τρίμηνο, θα βοηθήσουν την TEN να συμμετέχει πλήρως στην αναμενόμενη ανάκαμψη της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων το επόμενο διάστημα" είπε ο κ. Σαρόγλου.

    Διαβάστε επίσης:

    - Νέα δεξαμενόπλοια παραγγέλνει η EastMed του Θανάση Μαρτίνου

    - Mega deal $411 εκατ. για τη Maran Gas του ομίλου Αγγελικούση

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ