Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Νοε-2021 07:51

    Ελληνικά πλοία βάζουν στο στόχαστρο μεγάλοι ναυλωτές

    Ελληνικά πλοία βάζουν στο στόχαστρο μεγάλοι ναυλωτές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Ελκυστικά για αγορές και ναυλώσεις είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των Ελλήνων εφοπλιστών, όπως υποδεικνύουν τρία μεγάλα deals που φέρεται να έκλεισαν τις τελευταίες ημέρες.

    Αρχικά, η ναυλομεσιτική Braemar Shipbroking ανέφερε ότι η κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών διεθνώς, η δανέζικη Maersk αναμένεται να αγοράσει δύο containerships, χωρητικότητας 3.800 TEUs έκαστο, τα οποία είχε ναυλώσει, δαπανώντας συνολικά 109 εκατ. δολάρια. 

    Ναυλομεσιτικές πηγές επισημαίνουν ότι τα εν λόγω βαπόρια βρίσκονται σήμερα υπό τον έλεγχο της Capital Ship του Βαγγέλη Μαρινάκη. Συγκεκριμένα φαίνεται να ανήκουν στην "ομάδα" containerships που αγόρασε η ναυτιλιακή τους πρώτους μήνες του έτους από γερμανικά συμφέροντα.

    Εάν η συναλλαγή επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για "asset play" κίνηση, καθώς το τίμημα πώλησης των δύο containerships είναι υψηλότερο από το ποσό που κατέβαλε η Capital για να τα αγοράσει.

    Όσοι κινήθηκαν "έξυπνα" και αγόρασαν τονάζ στις πρώτες ημέρες του 2021, αξιοποιούν σήμερα την "εκτόξευση" των αξιών στα containerships και πουλούν σε επίπεδα ρεκόρ.

    Ο όμιλος Μαρινάκη διαχειρίζεται έναν στόλο από συνολικά 108 βαπόρια, τα οποία δραστηριοποιούνται σε όλους τους βασικούς κλάδους.

    Με ναυλωτές εγνωσμένης αξίας συμφώνησε η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου για δέκα containerships του στόλου της. Οι συμφωνίες αναμένεται να αποφέρουν έσοδα 690 εκατ. δολαρίων, ενώ η μεγάλη διάρκειά τους προσφέρει ανθεκτικότητα στη μεταβλητότητα της ναυτιλιακής αγοράς.

    Συγκεκριμένα, έξι υπό ναυπήγηση πλοία, χωρητικότητας 5.300 TEUs έκαστο, τα οποία παρήγγειλε μέσα στο καλοκαίρι, έκλεισαν για ναυλώσεις 60-64 μηνών, έναντι 37.050 δολαρίων την ημέρα.

    Παράλληλα, τρία containerships, χωρητικότητας 4.250 TEUs έκαστο, "κλείδωσαν" για 50-54 μήνες και ένα ακόμη ίδιας χωρητικότητας για 42-44 μήνες.

    H Navios Maritime Partners διαχειρίζεται 54 bulk carriers, 45 tankers και 43 containerships.

    Τέλος, η Euroseas του Αριστείδη Πίττα απέκτησε ένα πλοίο, το οποίο συνοδεύεται από μακροχρόνια ναύλωση. 

    Όπως ανακοίνωσε χθες το βράδυ η εταιρεία, το χωρητικότητας 6.350 TEUs και κατασκευής 2005, "Leo Paramount" αποκτήθηκε έναντι 40 εκατ. δολαρίων. Το βαπόρι θα παραδοθεί στην Euroseas μέχρι το τέλος του έτους και θα μετονομαστεί σε "Marcos V".

    Ο κ. Πίττας τόνισε ότι το πλοίο θα εισέλθει σε ναύλωση με "πρώτης τάξεως ναυλωτή" για τρία χρόνια, έναντι 42.200 δολαρίων την ημέρα, με δυνατότητα επέκτασης για ένα ακόμη έτος.

    Μετά την παράδοση του πλοίου, η εταιρεία θα διαχειρίζεται 16 containerships, ενώ αναμένει και την κατασκευή δύο ακόμη βαποριών, τα οποία παρήγγειλε το καλοκαίρι.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ