Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Νοε-2021 07:45

    Ξεκινά η μάχη για τα ηλεκτρονικά διόδια

    Πάσχα: Εκτακτα μέτρα απαγόρευσης μετακινήσεων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Ελένης Μπότα

    Σε θέση εκκίνησης μπαίνει ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια ή αλλιώς για τα διόδια με το χιλιόμετρο, με την ανάδειξη του Τεχνικού Συμβούλου που θα συμβάλλει στην διαδικάσία δημοπράτησης και ανάθεσης του έργου. 

    Μετά τη αποσφράγιση των προσφορών, η σύμβαση παροχής υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου, ανατέθηκε στην εταιρεία "Planet", για το νέο μεγάλο έργο ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 90 εκατ ευρώ (65 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης). 

    Το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη χρέωση διοδίων και οι χρήστες θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που διανύουν. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στο τέλος του 2025, όπου πλέον η διελεύσεις στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους θα υπολογίζονται με βάση την πραγματική απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, κάνοντας τις χρεώσεις αναλογικές.

    Τα οφέλη του νέου συστήματος διοδίων - αν μάλιστα ληφθεί υπόψη το ίδιο σύστημα που εφαρμόζει από 1η Ιανουαρίου 2021 η Ολυμπία Οδός - θα εξασφαλίζει έως και 76% χαμηλότερη χρέωση στους χρήστες, ενώ θα εξασφαλίζει "ελεύθερη ροή" (free flow) στον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή ταξίδι χωρίς καθυστερήσεις, όπου το όχημα δεν απαιτείται να σταματήσει για τη συναλλαγή διοδίων.

    Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων που εφαρμόζεται στον οδικό άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης:

    Το όχημα εξοπλισμένο με πομποδέκτη διέρχεται από ηλεκτρονική λωρίδα ενός μετωπικού σταθμού και πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.

    Στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε. 

    Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου του αυτοκινητόδρομου, ανααναγνωρίζοντας το όχημα στην είσοδο του αυτοκινητοδρόμου, χρεώνοντας τον πομποδέκτη του.

    Η διαφορά του συστήματος είναι πως πλέον στην έξοδο, υπάρχουν ηλεκτρονικές διατάξεις που αναγνωρίζουν εκ νέου το όχημα και αν δεν έχει διανύσει το πλήρες διάστημα χρέωσης, τότε γίνεται άμεσα και αυτόματα επιστροφή του ποσού στον λογαριασμού του χρήστη.

    Να σημειωθεί ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός των δορυφορικών διοδίων ακυρώθηκε κατόπιν σχετική απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και αφού είχε προηγηθεί η θετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού).

    Ο εν λόγω διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ ακυρώθηκε από το ΣτΕ, μετά από προσφυγή της μειοδότριας κοινοπραξίας καθώς κρίθηκε ότι και οι δύο προσφορές δεν κάλυπταν το σύνολο των απαιτήσεων του διαγωνισμού.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ