Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Νοε-2021 16:59

    Δ. Μανιάτης - CEO Upstream: Η καινοτομία αφθονεί στην Ελλάδα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    O Διευθύνων Σύμβουλος της Upstream μιλά στο Capital.gr για τις δυνατότητες της χώρας στον τεχνολογικό τομέα και τις προοπτικές της ελληνικής εταιρείας που απευθύνεται σήμερα σε 1,2 δισ. καταναλωτές. 

    Συνέντευξη στον Κώστα Κετσιετζή 

    "Η Ελλάδα έχει πολλά παραδείγματα εταιρειών που ξεκίνησαν από το τίποτα, κατάφεραν να προσελκύσουν εντυπωσιακά επίπεδα ξένων επενδύσεων και σήμερα μπορούν να προσφέρουν κορυφαίες, σε παγκόσμιο επίπεδο, λύσεις και τεχνολογίες", τονίζει ο Δημήτρης Μανιάτης διευθύνων σύμβουλος της Upstream, εταιρεία που ξεκίνησε από τη χώρα μας και σήμερα δραστηριοποιείται σε 45 αγορές του πλανήτη. 

    "Η Ελλάδα δεν είναι και δεν μπορεί να είναι μόνο τουρισμός", υπογραμμίζει ακόμη ο κ. Μανιάτης συμπληρώνοντας ότι υπάρχουν οι βάσεις για την καινοτομία και την τεχνολογία να ευδοκιμήσουν και εντός και εκτός συνόρων βοηθώντας τη χώρα να αλλάξει πραγματικά κεφάλαιο. Διατηρώντας τον κορμό της Upstream στην Ελλάδα, ο ίδιος εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον. "Συνολικά, την  τελευταία διετία έχουμε καταγράψει ανάπτυξη της τάξης του 25%. Στο σήμερα αντιμετωπίζουμε τις συνήθεις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μία εταιρεία, όταν επαναλανσάρει το κύριο προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο. H πιο παραγωγική και αποδοτική περίοδος της εταιρείας βρίσκεται μπροστά μας", τονίζει. 

    - Πείτε μας μερικά λόγια για την Upstream και τους τομείς που δραστηριοποιείστε. Πόσους εργαζομένους έχετε και σε ποιες χώρες.

    Δραστηριοποιούμαστε στο χώρο του mobile marketing, έναν χώρο στην οποίο η Upstream πρωτοπορεί  και ηγείται από τότε που ξεκίνησε. Σήμερα που μεγάλο μέρος της επικοινωνίας, της δραστηριότητας και των συναλλαγών μας επικεντρώνεται γύρω από το κινητό τηλέφωνο, η "συνομιλία" με τους καταναλωτές μέσα από την κινητή συσκευή τους έχει γίνει πιο σημαντική από ποτέ για κάθε brand. Στο μεγαλύτερο μέρος της αυτή η επικοινωνία είναι πλέον ψηφιακή και αυτοματοποιημένη προϋποθέτοντας τη γνώση και αξιοποίηση των τελευταίων τεχνολογιών,  επιτυχημένη και ακριβή στόχευση, data management και προστασία από την απάτη.  Εδώ ακριβώς βρισκόμαστε. Η πλατφόρμα mobile marketing automation που έχουμε αναπτύξει και συνεχώς εξελίσσουμε σήμερα απευθύνεται σε μια διευρυμένη αγορά 1.2 δισ. καταναλωτών σε μερικές από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες αγορές, σε Λατινική Αμερική, Αφρική, Ασία και Μέση Ανατολή. Το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Upstream βρίσκεται στην Αθήνα, οι 330 και πλέον εργαζόμενοί μας βρίσκονται σε 22 διαφορετικές χώρες. 

    πιν

    - Ως εταιρεία που δρα παγκόσμια ποια είναι τα πλεονεκτήματα, αλλά και οι προκλήσεις του να βρίσκεστε στην Ελλάδα.

    Η ευκαιρία να δουλεύεις σε μια εταιρεία που απευθύνεται παγκόσμια κι έχει έδρα μια από τις ομορφότερες χώρες του κόσμου, είναι πιστεύω ένα από τα μεγαλύτερα προνόμια σε μια εταιρεία σαν την Upstream. Το άνοιγμά μας σε άλλες αγορές, μας διαφύλαξε εν πολλοίς κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης των προηγούμενων ετών στην Ελλάδα, ενώ η εμπειρία μας να δουλεύουμε παράλληλα σε πολλές αγορές με virtual ομάδες μας βρήκε και πιο έτοιμους να αντιμετωπίσουμε την πανδημία με τους ανθρώπους και τις υποδομές μας έτοιμες για απομακρυσμένη εργασία και ανεμπόδιστη παροχή υπηρεσιών στους πελάτες μας. Τους τελευταίους τους βοηθήσαμε να κάνουν άλματα στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, καθώς τα φυσικά καταστήματα και σημεία πώλησης περιορίστηκαν κατά τη διάρκεια των lockdown. 

    - Ως leader στο χώρο του mobile marketing ποιες είναι οι προοπτικές της αγοράς, ειδικά στη νέα εποχή των δικτύων 5G?

    Πλέον παγκοσμίως τα κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει το κυρίαρχο μέσο από το οποίο μπαίνουμε στο Internet και το mobile marketing καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο στην "πίτα” του digital marketing. Σε οικονομικούς όρους, πάνω από το 70% των δαπανών για την ψηφιακή διαφήμιση αναλογούν στο mobile advertising. Το κινητό τηλέφωνο μας επιτρέπει να προσεγγίσουμε τον τελικό καταναλωτή πιο άμεσα και πιο στοχευμένα. Από ψηφιακά αμιγώς mobile κανάλια, όπως το Viber ή το WhatsApp, σε κανάλια με τα οποία εδώ ενδεχομένως δεν είμαστε ακόμη αρκετά εξοικειωμένοι, όπως το RCS ή το IVR, αλλά και παραδοσιακά mobile κανάλια, όπως το SMS. Τα SMS μπορεί να ακούγονται ξεπερασμένα, μιλάμε όμως για μια αγορά η αξία της οποίας θα ανέλθει σε 83 δισ. δολάρια μέχρι το 2024. Οι ζυμώσεις που γίνονται είναι πολλές και, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν επηρεάζονται άμεσα από την έλευση των δικτύων 5G, που ειδικά στις αγορές που απευθυνόμαστε στον αναπτυσόμενο κόσμο αργούν περισσότερο ενώ δεν υπάρχουν αντίστοιχα κι οι υποδομές σταθερών δικτύων  υψηλών ταχυτήτων. 

    - Αυξάνονται σημαντικά και οι προκλήσεις στα θέματα κυβερνοασφάλειας και ειδικά στις κινητές συσκευές. Τι υπηρεσίες προσφέρει η εταιρεία στο συγκεκριμένο τομέα και πόσο σημαντικός είναι για την ανάπτυξή της.

    Με την αξία της διαφημιστικής αγοράς μέσω κινητού τηλεφώνου να ανεβαίνει χρόνο με το χρόνο, εκτιμάται ότι με αντίστοιχο ρυθμό ενισχύεται και η ψηφιακή απάτη. Έχοντας αφιερώσει δυο χρόνια έρευνας κι ανάπτυξης στον τομέα της προστασίας από την απάτη στο κινητό έχουμε αναπτύξει την πλατφόρμα Secure-D που πλέον είναι πλήρως ενσωματωμένη στην πλατφόρμα marketing automation της Upstream, Grow. Αυτό σημαίνει ότι κάθε digital καμπάνια που υλοποιούμε για τους πελάτες μας έχει αυθεντικά αποτελέσματα, δεν χρεώνει διαφημιστικές και διαφημιζόμενους με ψεύτικα κλικς και δεν φουσκώνει τους λογαρισμούς των τελικών χρηστών. Μόνο την περασμένη χρονιά η πλατφόρμα μας εμπόδισε 980 εκατομμύρια κακόβουλες συναλλαγές, που θα μπορούσαν να είχαν στοιχίσει περί τα 1.3 δισ δολάρια. Πιστεύω ακράδαντα ότι δικλείδες ασφαλείας χρειάζεται να υπάρχουν σε κάθε ψηφιακή υπηρεσία. 

    - Πως είναι τα μεγέθη της εταιρείας; Τι στόχους έχετε θέσει για το επόμενο διάστημα; 

    Με τις τεχνολογικές λύσεις που παρέχουμε, σε πολλές διαφορετικές αγορές, να είναι πιο επίκαιρες από ποτέ την περασμένη χρονιά πετύχαμε 100% τους οικονομικούς μας στόχους ενώ καταγράψαμε 13% αύξηση των καθαρών εσόδων σε σχέση με το 2019. Παράλληλα, εν πτήσει και εν μέσω αναταράξεων, αναδιοργανωθήκαμε, αναβαθμίσαμε τεχνολογικά τις υπηρεσίες μας και επεκταθήκαμε σε μεγάλο αριθμό "κάθετων" αγορών, διευρύνοντας το πελατολόγιό μας, εκτός του χώρου των τηλεπικοινωνιών. Συνολικά, την  τελευταία διετία έχουμε καταγράψει ανάπτυξη της τάξης του 25%. Στο σήμερα αντιμετωπίζουμε τις συνήθεις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μία εταιρεία, όταν επαναλανσάρει το κύριο προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο. H πιο παραγωγική και αποδοτική περίοδος της εταιρείας βρίσκεται μπροστά μας. 

    - Πως εκτιμάτε το οικοσύστημα της τεχνολογίας και της καινοτομίας στην Ελλάδα; Πως μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο;

    Η Ελλάδα έχει πολλά παραδείγματα εταιρειών που ξεκίνησαν από το τίποτα, κατάφεραν να προσελκύσουν εντυπωσιακά επίπεδα ξένων επενδύσεων και σήμερα μπορούν να προσφέρουν κορυφαίες, σε παγκόσμιο επίπεδο, λύσεις και τεχνολογίες. Η καινοτομία αφθονεί στη χώρα και η επιχειρηματικότητα είναι συνυφασμένη με το DNA των ανθρώπων. Η Ελλάδα δεν είναι και δεν μπορεί να είναι μόνο τουρισμός. Υπάρχουν οι βάσεις για την καινοτομία και την τεχνολογία να ευδοκιμήσουν και εντός και εκτός συνόρων βοηθώντας τη χώρα να αλλάξει πραγματικά κεφάλαιο. Αρχίζει να διαφαίνεται η κατάλληλη ενέργεια, απαιτούνται όμως, επενδύσεις, απαλλαγή από τις δυσκαμψίες του παρελθόντος, φορολογικά κίνητρα και το κυριότερο, πρόσβαση στο ανθρώπινο ταλέντο. Στην ικανότητά μας να προσελκύουμε και να κρατάμε ικανούς, ταλαντούχους και καταρτισμένους ανθρώπους θα κριθεί η ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα της κινητικότητας που βλέπουμε τώρα. 

    Upstream

     

    - Ως εταιρεία δίνετε ιδιαίτερο βάρος στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, πείτε μας τις πρωτοβουλίες υλοποιείτε αυτό το διάστημα και αν υπάρχει το κατάλληλο ταλέντο στη χώρα;

    Η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί διαχρονική αξία της Upstream, που δίκαια έχει κερδίσει τη φήμη του φυτωρίου ταλέντου. Είναι πάρα πολλοί οι άνθρωποι, οι οποίοι μέσα από την Upstream ανελίχθηκαν σε υψηλές θέσεις ή και δημιούργησαν τις δικές τους, επιτυχημένες εταιρείες. H ίδια η διοικητική ομάδα της Upstream απαρτίζεται κατά το ήμισυ από ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν πάνω από μία δεκαετία, οι οποίοι πέρασαν από αρκετές θέσεις μέσα στην εταιρεία μέχρι να φτάσουν στα πόστα που κατέχουν σήμερα.

    Το  διάστημα αυτό διοργανώνουμε το Start at Upstream, ένα πρόγραμμα για νέους μηχανικούς λογισμικού, το οποίο φιλοδοξεί να πάρει σπουδαστές που μόλις αποφοίτησαν από το πανεπιστήμιο και να τους ενσωματώσει απευθείας στην αγορά εργασίας, παρέχοντάς τους γνώσεις, οι οποίες θεωρούνται εκ των ουκ άνευ για τις εταιρείες τεχνολογίας, αλλά δεν διδάσκονται στις σχολές. Γενικότερα, θεωρούμε τους μηχανικούς λογισμικού ως την εμπροσθοφυλακή της εταιρείας και διαθέτουμε κορυφαίους επαγγελματίες, οι οποίοι είναι οι πλέον κατάλληλοι για υποστηρίξουν τους νέους πτυχιούχους στα πρώτα τους βήματα στον κλάδο.

    Χρειάζεται και οι ίδιες οι εταιρείες να αναλάβουν δράση, ώστε να δημιουργήσουν τους επαγγελματίες που χρειάζονται. Εμείς για το Start at Upstream λάβαμε περισσότερες από 500 αιτήσεις. Αν δεν γίνει αυτή η προσπάθεια, και απλά "γκρινιάζουμε" ότι δεν βρίσκουμε τους κατάλληλους ανθρώπους, αναπόφευκτα οι πτυχιούχοι μας  θα αναγκάζονται να ψάχνουν την τύχη τους στο εξωτερικό. Μπορούμε να διαμορφώσουμε τις συνθήκες ώστε να κρατήσουμε το ταλέντο εδώ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ