Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 28-Οκτ-2021 08:44

    Η ελληνική αγορά "διψά" για 2,5 δισ. κυβικά μέτρα LNG το 2022

    Η ελληνική αγορά "διψά" για 2,5 δισ. κυβικά μέτρα LNG το 2022
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Αυξημένες ανάγκες σε υγροποιημένο φυσικό αέριο θα χρειαστεί να καλυφθούν το 2022 ούτως ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς.

    Σύμφωνα με πηγές της αγοράς για το 2022 συνολικά θα χρειαστούν ποσότητες της τάξης των 2,5 δισ. κυβικών μέτρων LNG προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του ελληνικού ενεργειακού συστήματος.

    Πιο συγκεκριμένα, για την επόμενη χρονιά η εκτίμηση της αγοράς είναι ότι η συνολική κατανάλωση φυσικού αερίου θα κινηθεί στα επίπεδα των 7,5 δισ. κυβικών μέτρων.

    Από αυτή την ποσότητα 5 δισ. κυβικά μέτρα θα προέλθουν από εισαγωγές φυσικού αερίου από τους αγωγούς: 3,5 δισ. κυβικά μέτρα προβλέπεται να είναι οι εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου, 1 δισ. κ.μ. θα προέλθει από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του αγωγού TAP ενώ ακόμη 0,5 δισ. κ.μ. θα προέλθουν από την τουρκική Botas, η σύμβαση με την οποία τελειώνει.

    Με τις συνολικές εισαγωγές φυσικού αερίου από αγωγούς να φτάνουν τα 5 δισ. κ.μ. εκτιμάται ότι θα χρειαστούν ακόμη 2,5 δισ. κ.μ. εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG , προκειμένου το ελληνικό σύστημα να μην αντιμετωπίσει προβλήματα ασφάλειας εφοδιασμού.

    Μια πιο σαφή εικόνα για τις εισαγωγές φορτίων LNG αναμένεται να υπάρξει στις αρχές Νοεμβρίου όταν και ο ΔΕΣΦΑ θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα των δημοπρασιών για την δέσμευση και κατανομή χωρητικότητας LNG στη Ρεβυθούσα για το έτος 2022.

    Αξίζει να αναφερθεί πάντως,  ότι εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης του κόστους του φυσικού αερίου στις διεθνείς αγορές, έχουν αυξηθεί γεωμετρικά οι ανάγκες δέσμευσης κεφαλαίων που απαιτούνται για την εισαγωγή φορτίων LNG.

    Έτσι για ένα φορτίο 1 εκατ. MWh, το κόστος από 20 εκατ. ευρώ έχει εκτιναχθεί στα 100 εκατ. ευρώ, ποσό που ανακτά ο εισαγωγέας περίπου 40 ημέρες μετά την έλευση του φορτίου.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ