Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 25-Οκτ-2021 07:39

    Μπαράζ νέων deals από Έλληνες εφοπλιστές "χαμηλού προφίλ"

    Η αύξηση του κόστους ναυπήγησης 'κόβει' τις ελληνικές παραγγελίες ξηρού φορτίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Νέα deals αγοραπωλησιών πλοίων "σφραγίζουν" ελληνικές ναυτιλιακές με μικρότερους στόλους, βρίσκοντας "παράθυρα" ευκαιριών, σε μία κατά γενική ομολογία "καυτή" second hand αγορά.

    Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, με τις αξίες στην αγορά μεταχειρισμένων να αυξάνονται εβδομάδα με την εβδομάδα, δίνοντας τη δυνατότητα σε Έλληνες "παίκτες" να πουλήσουν περιουσιακά στοιχεία σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Ωστόσο, παρουσιάζονται ευκαιρίες και για τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα από τη στιγμή που φαίνεται σιγά σιγά ότι πλησιάζει η ανάκαμψη.

    Σημειώνεται ότι οι μικρομεσαίοι στόλοι, έως 25 πλοίων, είναι η "ραχοκοκαλιά" της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά οι προκλήσεις των τελευταίων ετών καθιστούν δύσκολη την "επιβίωσή" τους.

    Η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης, καθώς οι τράπεζες και τα funds επιλέγουν μεγάλους και συνήθως εισηγμένους "παίκτες" και η τάση πλέον για εξαγορές και συγχωνεύσεις αποτελούν ορισμένα από τα εμπόδια που παρουσιάζονται στο διάβα τους.

    Τα πρόσφατα deals

    Σε επίπεδο συμφωνιών που έκλεισαν εσχάτως, τρεις διαφορετικές ναυλομεσιτικές πηγές συνδέουν την Seadar Shipmanagement, η οποία φέρεται να ελέγχεται από την οικογένεια Γρύμπλα, με την πώληση του bulk carrier, τύπου supramax, "Lucky Sea" (χωρητικότητας 52.246 dwt και κατασκευής 2005). 

    Το τίμημα φαίνεται πως διαμορφώθηκε στη "ζώνη" των 14,1-14,25 εκατ. δολαρίων και συμβαδίζει με τα επίπεδα της second hand αγοράς για ένα τέτοιο πλοίο. Την ημέρα της φερόμενης πώλησης η VesselsValue αποτιμούσε το βαπόρι στα 13,1 εκατ. δολάρια. Στην ιστοσελίδα της ναυτιλιακής σημειώνεται ότι διαχειρίζεται συνολικά πέντε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού και γενικού φορτίου, ναυπήγησης από το 2001 έως και το 2010.

    Παράλληλα, αρκετοί ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι η Diligent Holdings, συμφερόντων των Δημήτρη Μίχαλου και Δωροθέας Κεφάλα, πούλησε το bulk carrier, τύπου handysize, "Magnolia" (28.389 dwt και κατασκευής 2010), έναντι 13-13,5 εκατ. δολαρίων.

    Η ναυτιλιακή έχει προβεί σε αρκετές πωλήσεις πλοίων μικρότερων μεγεθών τους τελευταίους μήνες, καταγράφοντας σημαντικά κέρδη, καθώς κλείνει συμφωνίες σε τιμές αρκετά υψηλότερες από τα ποσά που κατέβαλε για να τα αγοράσει. Στόχος της διοίκησης είναι πλέον, έχοντας συγκεντρώσει ρευστό, να επεκταθεί με αγορές μεγαλύτερων βαποριών. Χωρίς το "Magnolia" ο στόλος της αποτελείται από 12 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, με βάση την ιστοσελίδα της.

    Στα δεξαμενόπλοια, ένα ενδιαφέρον deal έκλεισε η Atlas Maritime του Λέοντα Πατίτσα. Η ναυτιλιακή συνδέεται με την πώληση του aframax "Aspasia Lemos" (χωρητικότητας 105.188 dwt και κατασκευής 2009), χωρίς, ωστόσο να έχει γίνει γνωστό το τίμημα. Σύμφωνα πάντως με ναυλομεσίτες, η τιμή για ένα aframax 12ετίας, ανάλογα φυσικά με το σχεδιασμό και τις υποχρεώσεις που "κουβαλά", κυμαίνεται περίπου από 17 έως και 25 εκατ. δολάρια.

    H ναυτιλιακή φέρεται να ελέγχει τρία tankers, ενώ υλοποιεί και ναυπηγικό πρόγραμμα. Μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο της Marine Money, ο κ. Πατίτσας τόνισε ότι είναι αισιόδοξος για τις προοπτικές της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων, "βλέποντας" θετική στροφή εντός του 2022.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ