Ticket Restaurant: Κερδίζει πόντους το μοντέλο παροχών προς τους εργαζόμενους
Παρασκευή, 22-Οκτ-2021 07:48
    
Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Πάνω από 200 εκατ. ευρώ είναι ο τζίρος που περνά μέσα από τις διατακτικές κάρτες που εκδίδει η Edenred στην ελληνική αγορά, με το 40% αυτών να χρησιμοποιείται στα σούπερ μάρκετ και το υπόλοιπο στα καταστήματα εστίασης.
Αυτό ανέφερε ο κ. διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στην Ελλάδα, κ. Ιωάννης Κολοβός ο οποίος σημείωσε πως 1.000 επιχειρήσεις εντάσσονται ετησίως στο δίκτυο των συνεργαζόμενων με την Edenred καταστημάτων στην Ελλάδα, ενώ ο στόχος της διοίκησης, είναι ο αριθμός αυτός να υπερβεί τις 2.000 επιχειρήσεις ετησίως από το 2022.
	Σήμερα 300.000 εργαζόμενοι από 6.500 επιχειρήσεις στην Ελλάδα κάνουν χρήση των λύσεων της Edenred Greece, που ανήκει στη Γαλλική Edenred και συνεργάζεται με 10.000 καταστήματα εστίασης και σούπερ μάρκετ στη χώρα. 
	Την ίδια στιγμή εταιρεία εστιάζει στις δυνατότητες που ανοίγονται για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και προϊόντων, ανέφερε ο κ. Κολοβός, ο οποίος ανακοίνωσε πως, η Edenred αποφάσισε να μεταφέρει στην Ελλάδα από τη Ρουμανία τη διαδικασία έκδοσης των πλαστικοποιημένων καρτών προνομίων που παρέχει στην αγορά. 
Την παραγωγή των πλαστικοποιημένων καρτών της εταιρείας ανέλαβε η Inform Λύκος. "Μεταφέρουμε στην Ελλάδα την παραγωγή πλαστικών καρτών και έτσι αυξάνουμε τα στάνταρτς και βελτιώνουμε τον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετούμε στους πελάτες μας" είπε ο CEO της Edenred.
Η χρήση διατακτικών έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τη Focus Bari -η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο τέλος του 2019- 9 στους 10 εργαζόμενους λαμβάνουν τουλάχιστον μια παροχή από την εταιρεία στην οποία εργάζονται. Ο μέσος όρος των παροχών στις ελληνικές εταιρείες είναι στο 3,4 και στο 5 στις πολυεθνικές. Στην πρώτη θέση βρίσκονται για τις πολυεθνικές τα ασφαλστικά προγράμματα υγείας ποσοστό 81% και 46% για τις ελληνικές, στη δεύτερη θέση οι διατακτικές σίτισης με 67% στις πολυεθνικές και 53% στις ελληνικές ενώ στην τρίτη θέση είναι οι παροχές σε είδος μοντέλο που ακολουθεί το 35% των ελληνικών επιχειρήσεων και το 51% των πολυεθνικών.
Το κόστος αυτών των προγραμμάτων με περίπου 2-4% επιβαρύνει την επιχείρηση που δέχεται τα κουπόνια και με αντίστοιχο ποσοστό την επιχείρηση που τα χορηγεί. Το ποσοστό αυτό, το ακριβές ύψος του οποίου δεν θέλησε να αποκαλύψει ο κ. Κολοβός σε σχετική ερώτηση του capital.gr, το εισπράττει ο διαχειριστής τους.
Αδιευκρίνιστο επίσης παραμένει τι ποσοστό από αυτές τις διατακτικές σίτισης που φθάνουν τα 130 ευρώ μηνιαίως, αφορούν έξτρα παροχή στους εργαζόμενους, δηλαδή πάνω από τον μισθό, και τι ποσοστό αφορά κάλυψη μέρους του μισθού τους. Οι παροχές σε είδος και συγκεκριμένα οι διατακτικές σίτισης έως 6 ευρώ ημερησίως, σύμφωνα με το περιεχόμενο του άρθρου 9 Ν.2336/1995 και της ΠΟΛ 1206/2018, δεν θεωρούνται φορολογητέο εισόδημα από μισθωτή εργασία ούτε υπόκεινται σε κοινωνικοασφαλιστικές κρατήσεις.