Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 21-Οκτ-2021 07:46

    Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου: Έρχεται ο διαγωνισμός-Αβέβαιο το ενδιαφέρον

    Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου: Έρχεται ο διαγωνισμός-Αβέβαιο το ενδιαφέρον
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι προετοιμασίες για την προκήρυξη του νέου διαγωνιστικού εγγράφου σχετικά με τη θαλάσσια σύνδεση Ελλάδας - Κύπρου.

    Αρμόδιες πηγές εξηγούν στο Capital.gr ότι ο αρχικός προγραμματισμός για εκκίνηση του διαγωνισμού στο τέλος Οκτωβρίου λαμβάνει μία μικρή παράταση και το έγγραφο θα δημοσιευτεί κατά το πρώτο μισό του Νοεμβρίου.

    Αυτήν την περίοδο επιλύονται οι τελευταίες εκκρεμότητες, προκειμένου να παρουσιαστεί ένα έγγραφο που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεταφορέων.

    Προς αυτήν την κατεύθυνση κινούνται και οι αλλαγές σε ορισμένους από τους βασικούς όρους του διαγωνισμού, οι οποίοι έχουν λάβει το "πράσινο φως" από την Κομισιόν.

    Όπως έχει γράψει το Capital.gr, η σύνδεση πλέον φέρεται να μετατρέπεται από τακτική σε εποχική, η ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας δε θα είναι προαπαιτούμενο για το μεταφορέα, ενώ αλλάζει και το λιμάνι άφιξης στην Ελλάδα.

    Η κρατική - κυπριακή - επιδότηση αφορά μόνο την επιβατική πτυχή του δρομολογίου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες και ουσιαστικά πρόκειται για επιδότηση των εξόδων του μεταφορέα για τη διενέργεια του ταξιδιού.

    Οι υπολογισμοί των αρμοδίων έχουν καταδείξει ότι η επιδότηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Φυσικά όποιος μεταφορέας παρουσιάσει πρόταση με το μικρότερο δυνητικό κόστος, θα έχει και προβάδισμα στη διαγωνιστική διαδικασία.

    Τα ερωτήματα

    Παρότι πρόκειται για ένα αναμφίβολα δύσκολο εγχείρημα λόγω της μακρόχρονης απουσίας ενός τέτοιου δρομολογίου, ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Βασίλης Δημητριάδης, ο οποίος "τρέχει" στο μεγαλύτερο βαθμό τις διαδικασίες, είναι αισιόδοξος για την επιτυχή κατάληξή του.

    Άλλωστε, η δημιουργία συνθηκών και η ενθάρρυνση της θαλάσσιας συνδεσιμότητας της Κύπρου με την ηπειρωτική Ευρώπη και με άλλες γειτονικές χώρες συγκαταλέγονται ανάμεσα στις βασικές προτεραιότητες του προγράμματος "Sea Change 2030", της νέας, δηλαδή, κυπριακής στρατηγικής για τη ναυτιλία.

    Στόχος της Λευκωσίας είναι να παρουσιάσει με κάθε λεπτομέρεια το project και τα οφέλη του στους μεταφορείς.

    Σε αυτό το πλαίσιο, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Δημητριάδης πραγματοποίησε εντατικές επαφές στην Ελλάδα και συνομίλησε με τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

    Μάλιστα, με τη δημοσίευση του εγγράφου αναμένεται εκ νέου στη χώρα μας, ενώ θα αυξηθούν και οι εκδηλώσεις ενημέρωσης όλων των εν δυνάμει υποψηφίων.

    Εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών με τους οποίους συνομίλησε το Capital.gr διατυπώνουν πάντως ορισμένες αμφιβολίες για τη βιωσιμότητα μίας τέτοιας σύνδεσης.

    Όπως λένε, είναι δύσκολο να δρομολογηθούν τα λεγόμενα "καλά" πλοία των εταιρειών - ηλικίας έως 10,15 ετών - καθώς είναι αβέβαιο αν θα είναι συμφέρον οικονομικά μιας και τα έξοδα θα είναι πολλά. "Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε, αν τελικά κατατεθεί πρόταση, τι είδους πλοίο θα επιλεγεί", σημειώνουν.

    Στην Κύπρο πάντως φαίνεται πως "ζητούν" τη θαλάσσια σύνδεση, προκειμένου να υπάρχει και μία εναλλακτική στις αερομεταφορές.

    Αναφορικά, τέλος, με το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού, η κατακύρωση των προσφορών, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι, αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός Ιανουαρίου, με τελικό στόχο το Μάιο του 2022 να ξεκινήσουν τα δρομολόγια.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ