Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Οκτ-2021 07:55

    Ψήνει εξαγορά η "Αγγελάκης"

    Ψήνει εξαγορά η "Αγγελάκης"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, ο Ranjit Singh Boparan, ο επονομαζόμενος και βασιλιάς του κοτόπουλου της Μεγάλης Βρετανίας, ιδιοκτήτης του ομίλου 2 Sisters Food που παράγει το ένα τρίτο όλων των πουλερικών της Γηραιάς Αλβιώνας -επεξεργάζεται 10 εκατ. κοτόπουλα την εβδομάδα- προειδοποίησε ότι η τιμή του προϊόντος αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο από 10%. 

    Στην Ελλάδα, οι πρώτες ανατιμήσεις της τάξεως του 6-8% έχουν περάσει ήδη στην κατανάλωση ενώ αν δεν υπάρξει μείωση στο κόστος παραγωγής -ενέργεια και πρώτες ύλες- θα πρέπει να αναμένεται ένα δεύτερο αντίστοιχου ύψους ανατιμητικό κύμα μέσα στο επόμενο εξάμηνο, εκτιμά ο Θάνος Αγγελάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης πτηνοτροφικής επιχείρησης. 

    Σήμερα η τιμή κιλού για το νωπό ολόκληρο κοτόπουλο ξεκινά από τα 1,98 ευρώ, δηλαδή όσο κάνει ένα μπουκάλι μπύρας 500 ml της μεσαίας κατηγορίας ή ένα πακέτο γαριδάκια και ξεπερνά τα 10 ευρώ το κιλό αν το κοτόπουλο είναι βιολογικό. 

    Ο 50χρονος επικεφαλής της πτηνοτροφικής επιχείρησης Αγγελάκης, και πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Πτηνοτροφίας Ελλάδος, μιλώντας το βράδυ της Τετάρτης σε δημοσιογράφους, είπε πως οι επιχειρήσεις του κλάδου γνωρίζοντας πως το προϊόν είναι είδος πρώτης ανάγκης, είναι ευαίσθητες στο θέμα της τιμής.

    Όμως, το ενεργειακό κόστος, που έχει διπλασιαστεί μέσα σε ένα δίμηνο, και το κόστος των πρώτων υλών -ζωοτροφές- έχει επιβαρύνει τις επιχειρήσεις του κλάδου που ζητούν από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης οριζόντια μέτρα στήριξης στο θέμα της ενέργειας, ανέφερε ο ίδιος. 

    Ο κ. Αγγελάκης εκτιμά πως το αίτημα του κλάδου θα εισακουστεί -υπάρχει επικοινωνία με την ηγεσία του υπουργείου- ενώ υποστήριξε ότι δεν θα επιβαρυνθεί δυσανάλογα ο κρατικός προϋπολογισμός από τη στήριξη του κλάδου αφού θα υπάρξει όφελος για τον καταναλωτή. 

    Σήμερα στον κλάδο, που έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου και αρκετές επιχειρήσεις του, είτε έκλεισαν στο πέρασμα των προηγούμενων δεκαετιών είτε συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν χρηματοοικονομικά προβλήματα -κάποιες εξ αυτών έχουν προσφύγει στον Πτωχευτικό για εξυγίανση- δραστηριοποιούνται 10 μεγάλες εταιρείες και δεκάδες παραγωγοί. 

    Οι επιχειρήσεις του κλάδου της πτηνοτροφίας καλύπτουν το 80% της εγχώριας κατανάλωσης, απασχολούν 10.000 εργαζόμενους και τζιράρουν 1 δισ. ευρώ (τιμές χονδρικής).

    Στα σκαριά επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ

    Σε αυτό το ρευστό και λόγω της πανδημίας περιβάλλον, η εταιρεία Αγγελάκης που βρίσκεται στην τελική ευθεία για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της ύψους 8,95 εκατ. ευρώ -εκτός των γραμμών από εταιρείες Factoring, οι οποίες εξυπηρετούνται κανονικά, ο υπόλοιπος δανεισμός της βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης-, εμφανίζεται έτοιμη να κάνει το επόμενο βήμα της.

    Στο πλαίσιο αυτό, η πτηνοτροφική επιχείρηση από τον Πούρνο Εύβοιας, που επεξεργάζεται 5,5 εκατομμύρια κοτόπουλο τον χρόνο και ελέγχει μερίδιο 4-5% της εγχώριας αγοράς, δρομολογεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ έως το 2026-2027, "ποντάρει” στις εξαγωγές και είναι κοντά στην εξαγορά παραγωγικής μονάδας που βρίσκεται στην Αττική. Σήμερα η εταιρεία συνεργάζεται με 15 παραγωγούς με τους οποίους έχει κλειστά συμβόλαια, όπως είπε ο κ. Αγγελάκης και βρίσκεται σε συζητήσεις με δύο ακόμη. 

    Τα προς επένδυση κεφάλαια, το 50% των οποίων θα προέρχονται από τον Αναπτυξιακό Νόμο, το 20% από ιδία κεφάλαια και το 30% από τραπεζικό δανεισμό, θα κατευθυνθούν στην επέκταση της γραμμής πτηνοσφαγείου, σε νέους ψυκτικούς θαλάμους, στη δημιουργία νέας μονάδας προψημένων και έτοιμων γευμάτων και στον εκσυγχρονισμό και στην επέκταση του εκκολαπτηρίου.

    Το πρώτο πεντάμηνο του 2022 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί επένδυση 1,8 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό και συσκευαστικές μηχανές ενώ πρόσφατα επένδυσε 500.000 ευρώ σε εκκολαπτήριο αυγών στον Αυλώνα. 

    Στο σκέλος των εξαγωγών, που αποτελούν το 8% του τζίρου της επιχείρησης, "τρέχουν” με ρυθμό ανάπτυξης 35%, ενώ ο στόχος είναι να φθάσουν το 50% των πωλήσεων σε βάθος 5ετίας.

    Αγορές-στόχοι είναι οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης -ήδη εξάγει σε Γερμανία, Τσεχία, Ουγγαρία και Αυστρία-, και της Μέσης και Άπω Ανατολής -ξεκίνησε εξαγωγές στο Χονγκ Κονγκ και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα- όπου η κατά κεφαλήν κατανάλωση είναι υπερδιπλάσια από τα επίπεδα της εσωτερικής που είναι στα 22 κιλά ετησίως. 

    Στη χρήση του 2020 η εταιρεία, που έχει μακροχρόνια συνεργασία από τον κλάδο του HORECA με της αλυσίδας TGI Friday’s και KFC, παρουσία στα σούπερ μάρκετ και συνεργασία με τη βιομηχανία Παλίρροια-Σουλιώτης, εμφάνισε πωλήσεις 19,9 εκατ. ευρώ από 18,13 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 26.146 ευρώ έναντι ζημιών 1.439 ευρώ. 

    Εφέτος ο τζίρος της "έτρεξε” στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου με ρυθμό ανάπτυξης 37%, ωθούμενος από την καλή πορεία του τουρισμού και την επαναλειτουργία του κλάδου της εστίασης.

    Για το σύνολο της χρήσης ο κ. Αγγελάκης εκτιμά πως ο τζίρος της εταιρείας θα υπερβεί τα 27 εκατ. ευρώ, ενώ ο δανεισμός της μετά την αναδιάρθρωση, όπου αναμένεται να "κλείσει” έως το τέλος του έτους, θα υποχωρήσει στα επίπεδα των 6-6,5 εκατ. ευρώ. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ