Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Οκτ-2021 09:00

    Κωνσταντίνος Οικονόμου (Marine Tours): Η επόμενη ημέρα στα επαγγελματικά ταξίδια

    Κωνσταντίνος Οικονόμου (Marine Tours): Η επόμενη ημέρα στα επαγγελματικά ταξίδια
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Καθώς η παγκόσμια οικονομία εξέρχεται σταδιακά από τη βαθιά κρίση της τελευταίας διετίας, οι όροι στο επαγγελματικό ταξίδι έχουν αλλάξει και οι επιχειρήσεις αναδιαμορφώνουν τη στρατηγική τους.

    Παρότι η πανδημία συρρίκνωσε τη ζήτηση ακόμη και έως 95%, ο κλάδος εμφανίζει σημάδια -αργής, αλλά σταθερής- ανάκαμψης και προετοιμάζεται πλέον για την επόμενη ημέρα.

    Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Κωνσταντίνος Οικονόμου, CEO της Marine Tours, μίας εταιρείας - ηγέτιδας στο travel management, περιγράφει στο Capital.gr τις νέες συνθήκες στο επαγγελματικό ταξίδι και παρουσιάζει τη στρατηγική "Next Day Travel Management Methodology", η οποία δημιουργεί το κατάλληλο έδαφος για την επιστροφή σε αυτό.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, στο τέλος του 2021 αναμένεται να καλυφθεί το 30%-35% των ταξιδιών του 2019, ενώ η πλήρης επιστροφή στα θετικά επίπεδα που καταγραφόταν δύο χρόνια πριν εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2025.

    - Ποια δεδομένα διαμορφώνονται πλέον στον κλάδο του επαγγελματικού ταξιδιού; 

    Είναι γεγονός πως παρά τις αλλαγές που επέφερε η πανδημία στις κοινωνικές νόρμες και τις μετακινήσεις των ανθρώπων, τα επαγγελματικά ταξίδια παραμένουν ένα ισχυρό και αναντικατάστατο εργαλείο για τις εταιρείες. 

    Στη νέα εποχή των επαγγελματικών ταξιδιών, τα δεδομένα αλλάζουν ριζικά. Οι εταιρείες θα πρέπει να αναδιαμορφώσουν και να ορίσουν εκ νέου την ταξιδιωτική τους πολιτική, καθώς και το συνολικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πραγματοποιούνται από εδώ και στο εξής τα ταξίδια των στελεχών τους.  Τίποτα από ό,τι θεωρούσαμε δεδομένο έως σήμερα, δεν παραμένει σταθερό και όλα τίθενται προς επανεκτίμηση  για έναν κοινό σκοπό: την ασφάλεια των ταξιδιωτών. 

    Προμηθευτές, προϋπολογισμός, όροι και προϋποθέσεις, τίθενται "επί τάπητος" και επαναξιολογούνται. Το ταξιδιωτικό κόστος εξακολουθεί να παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας, αλλά όχι ο  θεμελιώδης, αφού τη θέση του πήρε η προστασία, η υγεία, η ασφάλεια και η ευημερία των στελεχών που ταξιδεύουν.

    - Τα εμβόλια δίνουν ελπίδες για σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα. Πώς επηρεάζει ο εμβολισμός την επιστροφή και στα επαγγελματικά ταξίδια; 

    Είναι αλήθεια, πως η πορεία του παγκόσμιου εμβολιαστικού προγράμματος είναι άμεσα συνυφασμένη με την επιστροφή στο business travel. Για την ακρίβεια, η ολοκλήρωση του εμβολιασμού των στελεχών ενός οργανισμού αποτελεί το βασικότερο milestone για να ξεκινήσουν και πάλι εκείνα να ταξιδεύουν, καθώς και τη γενικότερη βάση στην οποία οι εταιρείες θα επενεκκινήσουν τα ταξιδιωτικά τους προγράμματα.

    Εξίσου σημαντική είναι βεβαίως, όχι μόνον η πορεία του εμβολιασμού στη χώρα αναχώρησης, αλλά και στον τόπο προορισμού, καθώς αν ο δεύτερος δε θεωρείται ασφαλής λόγω του μεγάλου ανεμβολίαστου πληθυσμού, το ταξίδι δε θα πραγματοποιηθεί για να μη θέσει σε κίνδυνο το στέλεχος (ακόμη αν και το ίδιο έχει ολοκληρώσει τον εμβολιασμό του). Βλέπετε, το επαγγελματικό ταξίδι αποτελεί μία πολυπαραγοντική συνθήκη που επηρεάζεται συνολικά από το παγκόσμιο οικοσύστημα.

    - Πότε εκτιμάτε ότι θα μπορέσει ο κλάδος του επαγγελματικού ταξιδιού να επανέλθει; Οι εκτιμήσεις σας για το υπόλοιπο του 2021 και την επόμενη χρονιά;

    Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η μείωση της ζήτησης του επαγγελματικού ταξιδιού, άγγιξε το 95%, ενώ σήμερα- που η ζήτηση έχει ξεκινήσει να αυξάνεται -με ιδιαίτερα αργά, αλλά σταθερά βήματα- ταξιδεύουν μόνο οι λεγόμενοι ως  "essential travelers".

    Oι περισσότεροι οργανισμοί παγκοσμίως έχουν ορίσει το Travel Restriction Policy έως το τέλος τους 2021. Ως εκ τούτου, αν δεν προκύψουν ανατροπές, όπως νέες μεταλλάξεις, ένα ακόμη μεγάλο κύμα κρουσμάτων, κ.α. πιστεύουμε πως από το 2022 και έπειτα, θα έχουμε σαφή ανάκαμψη.

    Μιλώντας με απτούς αριθμούς, και πάντα με αισιοδοξία θα έλεγα, πως θα επιτύχουμε να φτάσουμε στο τέλος του 2021, το 30%-35% των ταξιδιών του 2019, κυρίως χάρη στην αύξηση ζήτησης των τελευταίων μηνών.  Όσο για το επόμενο διάστημα, το οποίο αναμένεται να είναι εξίσου απαιτητικό,  προβλέπω πως αν το εμβολιαστικό πρόγραμμα κυλήσει γοργά και καταφέρουμε να περιορίσουμε σημαντικά τον ιό, τότε θα επιτύχουμε να αγγίξουμε τους θετικούς δείκτες του 2019 έως και το τέλος του 2025. 

    - Ποιος είναι ο ρόλος ενός ταξιδιωτικού συμβούλου σε αυτήν τη "νέα εποχή";

    Σε μία εποχή στην οποία κυριαρχεί η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα, ο ρόλος του ταξιδιωτικού συμβούλου αλλάζει, ενώ ενδυναμώνεται σημαντικά η σχέση του με την εταιρεία την οποία εξυπηρετεί. Ο δικός μας ρόλος λοιπόν, δεν μπορεί να είναι άλλος από αυτόν του στρατηγικού συνεργάτη, που εμπνέει με αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης, που υποστηρίζει τις εταιρείες σε κάθε τους βήμα και καθοδηγεί διεξοδικά τους ταξιδιώτες σε ό,τι και αν χρειαστούν.

    Στη Marine Tours, αντιλαμβανόμαστε πλήρως την αβεβαιότητα που δημιουργεί το σημερινό περιβάλλον και δεσμευόμαστε να παραμείνουμε έμπρακτα δίπλα στους πελάτες μας, σε αυτήν τη χρονική στιγμή. 

    - Με ποιον τρόπο στηρίζει η Marine Tours τις εταιρείες στην επιστροφή τους στο επαγγελματικό ταξίδι;

    Βάσει των νέων προτεραιοτήτων που έθεσε η πανδημία, αναπτύξαμε μία νέα μεθοδολογία η οποία θωρακίζει τις εταιρείες απέναντι στις σημερινές προκλήσεις και προετοιμάζει κατάλληλα τα στελέχη για όλα όσα πρέπει να διαθέτουν, αλλά και να γνωρίζουν για το επερχόμενο ταξίδι τους. 

    H  λεγόμενη ως "Next Day Travel Management Methodology" την οποία σχεδιάσαμε, παρέχει στους travel managers εμπεριστατωμένη πληροφόρηση, γνώση, και 24/7 εξυπηρέτηση και προσφέρει στις εταιρείες τεχνογνωσία και ουσιαστική υποστήριξη που ελαχιστοποιεί το ταξιδιωτικό ρίσκο και μεγιστοποιεί τη φροντίδα και την προστασία των ταξιδιωτών τους. 

    Με μία σύντομη ματιά στη μεθοδολογία της Marine Tours, οι 4 στρατηγικοί πυλώνες αυτής και η αντίστοιχη συμβολή τους στην επόμενη μέρα του business travel είναι:    

    Travel Policy: Αναδιαμορφωμένη πολιτική ταξιδίων με στόχο την διασφάλιση της υγείας και ευημερίας των ταξιδιωτών, καθώς και την συμβολή στους στρατηγικούς στόχους κάθε οργανισμού.

    Duty of Care: Εξειδικευμένο πρόγραμμα για την προστασία και την φροντίδα των ταξιδιωτών που μεγιστοποιεί την ασφάλεια.

    Τraveler Wellbeing: Στοχευμένη μεθοδολογία για την προετοιμασία και υποστήριξη του ταξιδιώτη καθ’όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

    Cost Optimization: Επίτευξη του βέλτιστου ταξιδιωτικού κόστους σε συνδυασμό με τη μέγιστη ασφάλεια του ταξιδιώτη.
     
    - Πώς εξέρχεται η Marine Tours από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία; 

    Πιο σοφή και δυνατή από ποτέ! 

    Είναι αλήθεια πως τόσο ο κλάδος μας, όσο και η εταιρεία μας χτυπήθηκε από την πανδημία όσο από καμία άλλη κρίση των προηγούμενων δεκαετιών. Ο κύκλος εργασιών μας μειώθηκε κατά το ήμισυ, ενώ ειδικότερα  τα επαγγελματικά ταξίδια κινήθηκαν με μείωση ζήτησης από -85% έως και -92%, με αποκορύφωμα την πτώση του κύκλου εργασιών, τον Απρίλη και τον Μάη του 2020.

    Βεβαίως, η κρίση δεν άλλαξε δραστικά μόνο τους "αριθμούς" αλλά και τον τρόπο που προσφέραμε τις υπηρεσίες μας.  Μέσα σε λίγες ώρες, κληθήκαμε να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο λειτουργίας μας, μεταφέροντας όλες τις επιχειρησιακές λειτουργίες της εταιρείας σε περιβάλλον τηλεργασίας.  Και είναι αλήθεια, πως χάρη στις επενδύσεις των προηγούμενων ετών σε τελευταίας γενιάς τεχνολογικές υποδομές, αλλά και στην συνολική ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας, καταφέραμε να παραμείνουμε ενεργοί και να προσφέρουμε απρόσκοπτα στους πελάτες μας, τις υπηρεσίες μας και μάλιστα σε 24/7 επίπεδο. 

    Δεν είναι μυστικό, πως για να βγεις ζωντανός από μία κρίση, θα πρέπει αυτή να σε βρει όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένο.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ