Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 11-Οκτ-2021 07:44

    "Γκάζωσε" η κατανάλωση το Φθινόπωρο

    "Γκάζωσε" η κατανάλωση το Φθινόπωρο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Καλύτερος μήνας όχι μόνο από τον αντίστοιχο περσινό αλλά και από τα προ covid επίπεδα, δηλαδή αυτά του 2019, αναδείχθηκε ο Σεπτέμβριος για το εμπόριο ενώ αντίστοιχη δυναμική καταγράφεται και τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου, ωστόσο προβληματισμός υπάρχει αν αυτή η δυναμική θα διατηρηθεί μέχρι το τέλος του έτους. 

    Στους μεγάλους κερδισμένους της επιστροφής στα ..θρανία ήταν οι μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, τα malls, τα πολυκαταστήματα και οι τουριστικές περιοχές, για το σύνολο των εμπορικών δραστηριοτήτων ενώ στα ίδια επίπεδα με τον Σεπτέμβριο του 2020 κινήθηκαν οι πωλήσεις στις μικρομεσαίες εταιρείες του κλάδου. 

    Από τα ευρήματα έρευνας που "έτρεξε” η ΕΣΕΕ σε 9 βασικούς εμπορικούς συλλόγους της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιάς, Πάτρα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Ηράκλειο, Λάρισα και Βόλο), ο τζίρος των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο σχολικών ειδών-παιχνιδιών και αθλητικού εξοπλισμού τον Σεπτέμβριο κινήθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα με τον Σεπτέμβριο του 2020.

    Μικρές διαφοροποιήσεις, όπως λέει στο Capital.gr ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γ. Καρανίκας, καταγράφηκαν και συνεχίζουν να σημειώνονται στις τουριστικές περιοχές, όπως είναι η Κρήτη και η Ρόδος, όπου ο τζίρος κινείται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.

    Τα σχολικά είδη, όπως λέει ο κ. Καρανίκας, κινήθηκαν λίγο καλύτερα σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, αφού ο Σεπτέμβριος σηματοδοτεί την έναρξη της σχολικής περιόδου. 

    Τάση που επιβεβαιώνεται και από την Jumbo. Η αλυσίδα ανακοίνωσε για τον Σεπτέμβριο αύξηση κατά +5% περίπου των καθαρών πωλήσεών της σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020.

    Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεων που σημείωσαν οι αλυσίδες τεχνολογίας, λευκών και ηλεκτρικών συσκευών και αθλητικών ειδών.

    Όπως λέει στο Capital.gr στέλεχος της αγοράς του κλάδου της τεχνολογίας σε αυτό βοήθηκε σημαντικά το πρόγραμμα Ψηφιακή μέριμνα συνολικού προϋπολογισμού 129 εκατ. ευρώ.

    Μέσω του προγράμματος ενισχύονται οικογένειες με voucher αξίας 200 ευρώ ανά ωφελούμενο μαθητή, φοιτητή ή σπουδαστή που πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας για την αγορά tablet, desktop ή laptop. 

    Εκτός όμως από τα προϊόντα που πριμοδοτούνται από το πρόγραμμα ψηφιακή μέριμνα, θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις των κινητών τηλεφώνων έχουν και οι νέες κυκλοφορίες.

    Με στελέχη της αγοράς να αναφέρουν ότι σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων η ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν υπερβαίνει το 10%. 

    "Πάει καλά και ο Οκτώβριος” λέει στο Capital.gr στέλεχος της συγκεκριμένης αγοράς που αποδίδει αυτή την αύξηση στο διαθέσιμο εισόδημα και στην ανάγκη των καταναλωτών να επενδύσουν τόσο σε προϊόντα τεχνολογίας όσο και σε λευκές συσκευές. 

    "Ο Έλληνας ήθελε να καταναλώσει. Είχαμε stock, καλές τιμές και πετύχαμε οι πωλήσεις του φετινού Σεπτεμβρίου να υπερβούν τον τζίρο του αντίστοιχου μήνα του 2019 παρά το γεγονός ότι εφέτος η tax free αγορά ήταν κάτω κατά 30% σε σχέση με το 2019”, λέει στο Capital.gr στέλεχος γνωστής αλυσίδας που δραστηριοποιείται στον κλάδο της ένδυσης, υπόδησης, των καλλυντικών και των αξεσουάρ.

    Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, μέρος αυτής της καλής πορείας του Σεπτεμβρίου οφείλεται και στο γεγονός ότι ο φετινός Αύγουστος κινήθηκε μέτρια, εξαιτίας της απουσίας των καταναλωτών από τα αστικά κέντρα και των καιρικών συνθηκών. 

    Στους μεγάλους κερδισμένους και της φετινής χρονιάς είναι ο κλάδος των αθλητικών. Για την Cosmos Sport, την Κρητική αλυσίδα αθλητικών ειδών, η φετινή χρονιά θα είναι μακράν η καλύτερη σε οικονομικό επίπεδο εκτιμά η διοίκησή της.

    Η χρονιά αναμένεται να κλείσει με πάνω από 60 καταστήματα έναντι 49 που είχε πέρυσι ενώ ο τζίρος αναμένται ότι θα ξεπεράσει τα 81,5 εκατ. ευρώ από 52 εκατ. ευρώ πέρυσι και το EBITDA θα υπερβεί τα 10 εκατ. ευρώ από 4,1 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020.

    Υψηλούς ρυθμούς κατέγραψε και συνεχίζει να καταγράφει και η αγορά των καλλυντικών, +8% όπως αναφέρουν πηγές του κλάδου, αλλά και των σούπερ μάρκετ οι πωλήσεις των οποίων κινούνται στο σύνολο της χώρας στο +2-3% και πάνω από 5% στις τουριστικές περιοχές.

    Με τις πωλήσεις της αλυσίδας Σκλαβενίτης να "τρέχουν” με ανάπτυξη 6% από τις αρχές του έτους, δηλαδή εφέτος πάει να σπάσει το φράγμα των 4 δισ. ευρώ, ενώ η διοίκηση του ομίλου Γρ. Σαράντης, εκτιμά ότι ο όμιλος θα συνεχίσει τις θετικές επιδόσεις μέχρι το τέλος της οικονομικής χρήσης, με ρυθμό ανάπτυξης κοντά στα επίπεδα του α’ εξαμήνου.

    Το α’ εξάμηνο ο κύκλος εργασιών του ομίλου Γρ. Σαράντη αυξήθηκε κατά 6,29% στα 195,24 εκατ. ευρώ, με αύξηση 7,88% στα ιδιοπαραγώμενα σήματα, που αντιστοιχούν στο 72,86% του τζίρου και με αύξηση 2,23% στα διανεμόμενα brands. 

    Αναφορικά με τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυτές συνέχισαν και τον Σεπτέμβριο να καταγράφουν ανάπτυξη 2-3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, με στελέχη του κλάδου να εκτιμούν ότι το 2021 θα καταγραφεί νέο ρεκόρ πωλήσεων για τον κλάδο.

    Σημαντική ανάπτυξη καταγράφουν και τα εμπορικά κέντρα. Όπως αυτά της Lamda όπου ο τζίρος των καταστημάτων των εμπορικών Κέντρων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αυξήθηκε 13% και 28% έναντι του 2020, ενώ ο συνολικός τους τζίρος βρίσκεται σε πορεία ανάκαμψης προς τα ιστορικά υψηλά επίπεδα του 2019.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ